Vennligst se min engelske side for mer informasjon.
Henrik Galligani Ræder
Stipendiat
English version of this page
E-post
h.g.rader@cemo.uio.no
Mobiltelefon
46470438
Rom
389
Treffetider
09.00 - 16.00
Brukernavn
Besøksadresse
Gaustadalléen 21. Hus C
Plan 1
0373 OSLO
Postadresse
Postboks 1161
Blindern
0318 OSLO
Publikasjoner
-
Markussen, Simen; Ræder, Henrik Galligani; Røgeberg, Ole & Raaum, Oddbjørn (2024). Skoleferdigheter i endring: Utviklingen over tid målt ved nasjonale prøver. Acta Didactica Norden (ADNO). ISSN 2535-8219. 18(1). doi: 10.5617/adno.10310.
-
Ræder, Henrik Galligani; Andersson, Björn & Olsen, Rolf Vegar (2022). Numeracy across grades–vertically scaling the Norwegian national numeracy tests. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice. ISSN 0969-594X. s. 1–21. doi: 10.1080/0969594X.2022.2147483. Fulltekst i vitenarkiv
-
Bergem, Ole Kristian; Nilsen, Trude; Mittal, Oleksandra & Ræder, Henrik Galligani (2020). Can teachers’ instruction increase low-SES students’ motivation to learn mathematics? . I Frønes, Tove Stjern; Pettersen, Andreas; Radišić, Jelena & Buchholtz, Nils (Red.), Equity, Equality and Diversity in the Nordic Model of Education. Springer. ISSN 9783030616472. s. 251–272. doi: 10.1007/978-3-030-61648-9_10. Vis sammendrag
-
Ræder, Henrik Galligani; Olsen, Rolf Vegar & Blömeke, Sigrid (2020). Large-Scale Assessments in the Norwegian Context. I Harju-Luukkainen, Heidi Katarina; McElvany, Nele & Stang, Justine (Red.), Monitoring Student Achievement in the 21st Century. European Policy Perspectives and Assessment Strategies.. Springer Nature. ISSN 978-3-030-38968-0. s. 195–206. doi: 10.1007/978-3-030-38969-7_16. Fulltekst i vitenarkiv
-
Markussen, Simen; Røgeberg, Ole; Raaum, Oddbjørn & Ræder, Henrik Galligani (2024). Svært mange elever har feilaktig fått vite at de er dårlige i engelsk. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
-
Ræder, Henrik Galligani (2022). Å tilpasse eksamen for streikerammede elever trenger ikke å være så vanskelig. Utdanningsnytt.no.
-
Ræder, Henrik Galligani; Olsen, Rolf Vegar & Andersson, Björn (2020). Comparing measures of numeracy across grades.
-
Tjønn, Henrik & Ræder, Henrik Galligani (2020). Elevmedvirkning i vurderingsarbeid. Bedre Skole. ISSN 0802-183X. 1, s. 21–25.
-
Ræder, Henrik Galligani; Andersson, Björn & Olsen, Rolf Vegar (2019). Exploring the unidimensionality of the Norwegian National Numeracy tests.
-
Ræder, Henrik Galligani; Andersson, Björn; Blömeke, Sigrid & Olsen, Rolf Vegar (2018). Development of Numeracy Proficiency in Primary and Lower Secondary School .
-
Ræder, Henrik Galligani; Angell, Carl & Henriksen, Ellen Karoline (2017). Uskarp forståelse: analyse av elevsvar knyttet til partiklers bølgeegenskaper og uskarphets-relasjonene.
-
Ræder, Henrik Galligani & Olsen, Rolf Vegar (2020). Utvikling av nasjonale prøver – rapport 2b: Endelig rapport av vertikalt lenkedesign for de nasjonale prøvene i regning 5.-8. trinn. Universitetet i Oslo.
-
Ræder, Henrik Galligani; Tokle, Olav Dalsegg & Olsen, Rolf Vegar (2019). Utvikling av nasjonale prøver – rapport 1 og 2a: Rapportering av potensielle underdimensjoner og implementering av vertikalt lenkedesign for de nasjonale prøvene i regning. Universitetet i Oslo.
Publisert
1. nov. 2017 11:45
- Sist endret
29. juni 2020 13:37