Forskerprofiler - Side 2

Publisert 15. mai 2013 13:01

Doktorgradsprosjektet handler om norske elevers holdninger til engelsk uttale og de uttalevalgene de gjør på engelsk.

Publisert 21. jan. 2013 14:16

Doktorgradskandidat Stackus Okwaput har forsket på om lærerutdanningen i Uganda gir studentene kompetanse til å fremme inkludering i klasserommet. Funnene hans tyder på at utdanningen ikke gir lærerne de ferdighetene som skal til.

Publisert 12. nov. 2012 12:41

Førsteamanuensis Berit H. Johnsen er opptatt av individuell tilrettelegging innenfor den mangfoldige klassens rammer. En viktig drivkraft i forskningen er jakten etter gode eksempler på tilretteleggende og inkluderende praksiser i den kreative skolen for alle.

Publisert 23. okt. 2012 12:10

Is employed at the Department for Teacher Education and School Research (ILS), as a part of the Educational Management group. She holds a PhD degree in Leadership and Organizational Management, and prior to joining ILS she was a postdoctoral scholar at Stanford University.

Publisert 11. sep. 2012 08:22

Stipendiat Marte Blikstad-Bala er opptatt av hvordan tekst inngår i ulike læringssituasjoner.

Publisert 29. mars 2012 08:44

Postdoktor Nils Breilid forsker på det gode møtet mellom lærer og elev og er opptatt av hvordan dette møtet kan gi grunnlag for trivsel og læring og forebygge en begynnende uheldig utvikling.

Publisert 20. des. 2011 12:21

Post doc Therese Hopfenbeck interesserer seg for sammenhengen mellom lærers bruk av vurdering i klasserommet og elevers selvregulering. Våren 2012 har hun permisjon fra ILS for å jobbe som University Lecturer in Educational Assessment ved Oxford University Centre for Educational Assessment (OUCEA).

Publisert 1. sep. 2011 23:25

Professor Anne Edwards, instituttleder ved Department of Education, Oxford University, er utnevnt til Æresdoktor ved UiO i jubileumsåret 2011.

Publisert 18. mai 2011 07:16

Universitetslektor Britt Oda Fosses forskningsinteresse er knyttet til lærerstudenters læring

Publisert 29. apr. 2011 11:23

Post.doc. Andrew Maul is employed in the Department of Teacher Education and School Research at the University of Oslo, Unit for Quantitative Analysis in Education (EKVA). 

Publisert 15. apr. 2011 13:23

Monica Melby-Lervåg forsker på barns utvikling av språk og leseferdigheter. Forskningsmotivasjonen hennes ligger i å kunne hjelpe barn som strever gjennom å utvikle treffsikre tiltak.

Publisert 15. mars 2011 12:42

Post.doc. Ole Kristian Bergems forskningsinteresse er knyttet til matematikkundervisning, med særlig fokus på grunnskolen.

Publisert 23. feb. 2011 12:50

Førsteamanuensis Ivar Morken fokuserer for tiden på fenomenet "skolebytte" i sin forskning. Likevel er hans egne studenter ved universitetet klare på en ting; de vil ikke bytte skole! - Morken fikk høsten 2010 tittelen årets mest populære foreleser ved UV-fakultetet.

Publisert 2. nov. 2010 13:23

Professor Kirsti Klettes forskningsinteresser ligger innenfor temaene reformpolitikk, lærerarbeid og klasseromsstudier

Publisert 1. okt. 2010 13:51