MuLVu er et samarbeidsprosjekt mellom Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS) ved Universitetet i Oslo (UiO) og Bærum kommune. Prosjektet er støttet av Norsk Forskningsråd (NFR).
Når eleven arbeider multimodalt uttrykker de kompetanse gjennom flere modaliteter, som for eksempel bilder, lyd, tekst og video. MuLVu-prosjektet arbeider med å styrke læreres kompetanse i læringsprosesser og vurderingsarbeid i møte med multimodale produkter i en-til-en-klasserom.
Prosjektet skal bidra med å utvikle nye metoder for tilbakemelding på multimodalt elevarbeid. Forskere i FIKS arbeider i samarbeid med ansatte i FIKS om å utvikle nye perspektiver på vurdering i digitale læringsomgivelser.
MuLVu arbeider med
- Kartlegging av hvordan elever arbeider med multimodale produkter i en-til-en-klasserom
- Kartlegging av hvordan lærere arbeider med å vurdere multimodale produkter i en-til-en-klasserom.
- Utvikling av modeller og prinsipper for god vurderingspraksis i møte med multimodale produkter
- Utvikling av nasjonale kompetansepakker som skal deles på Utdanningsdirektoratets sider for kompetanseutvikling
Les mer om MuLVu på forskningsprosjektets egne prosjektsider.