Eva Thue Vold

Image of Eva Thue Vold
Norwegian version of this page
Phone +47-22855052
Username
Visiting address Moltke Moes vei 35 Niels Henrik Abels hus 0851 OSLO
Postal address Postboks 1099 Blindern 0317 OSLO

Academic Interests

Foreign language teaching and learning; French as a foreign language; Classroom observation with video data, Language teacher education; Novice language teachers, Metalinguistic awareness; Grammar teaching; Writing; Learner corpora

Publications

  • Vold, Eva Thue (2017). Meaningful and contextualised grammar instruction: What can foreign language textbooks offer?. Language Learning Journal.  ISSN 0957-1736. . doi: 10.1080/09571736.2017.1357745
  • Vold, Eva Thue (2017). Qualifying Foreign Language Teachers: Is Teacher Training Enough?. International Journal of Educational Research.  ISSN 0883-0355.  82, s 40- 53 . doi: 10.1016/j.ijer.2016.12.002
  • Vold, Eva Thue (2016). Faire place au jeu dans la formation des enseignants de langues. Le francais dans le monde - Recherches et applications.  ISSN 0994-6632.  (59), s 37- 49
  • Fløttum, Kjersti & Vold, Eva Thue (2015). O ETHOS AUTOATRIBUÍDO DE AUTORES (ALUNOS DOUTORANDOS) NO DISCURSO CIENTÍFICO Originaltittel: L'éthos auto-attribué d'auteurs-doctorants dans le discours scientifique, I: Fanny Rinck; Francoise Boch & Juliana Alves Assis (red.),  LETRAMENTO E FORMAÇÃO UNIVERSITÁRIA.  Editora Mercado de letras.  ISBN 978-85-7591-369-7.  Kap. 11.  s 343 - 369
  • Vold, Eva Thue (2015). La formation des enseignants de langues en Norvège − quelle place pour la didactique du FLE? . Synergies Pays Scandinaves.  ISSN 1901-3809.  (9), s 127- 138
  • Vold, Eva Thue; Eriksen, Harald; Kvamme, Ole Andreas & Scheie, Janne T. (2015). Integrerte uker ved ILS - intensjon, evaluering og videreføring, I: Ulrikke Elisabeth Rindal; Andreas Lund & Rachel Elise Jakhelln (red.),  Veier til fremragende lærerutdanning.  Universitetsforlaget.  ISBN 978 - 82-15 - 025.  Kapittel 15.  s 170 - 185
  • Rødnes, Kari Anne; Hellekjær, Glenn Ole & Vold, Eva Thue (2014). Nye språklærere. Fagkunnskap og fagdidaktiske utfordringer, I: Eyvind Elstad & Kristin Helstad (red.),  Profesjonsutvikling i skolen.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-02355-7.  kap 9.  s 170 - 190
  • Vold, Eva Thue (2014). Instrumentelt turistspråk eller interkulturell dannelse? Om fremmedspråkfagets formål i dag og frem mot 2030. Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge.  ISSN 1504-9922.  8(2)
  • Vold, Eva Thue (2014). Metoder i grammatikkundervisningen, I: Camilla Bjørke; Magne Dypedahl & Gro Anita Myklevold (red.),  Fremmedspråksdidaktikk.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 978-82-02-42450-3.  Kapittel 9.  s 125 - 139
  • Haukås, Åsta & Vold, Eva Thue (2012). Internasjonale trender innen fremmedspråksdidaktisk forskning. Norsk pedagogisk tidsskrift.  ISSN 0029-2052.  (5), s 386- 401
  • Vold, Eva Thue & Doetjes, Gerke (2012). Fremmedspråk i norsk arbeidsliv: gapet mellom behov og etterspørsel. Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge.  ISSN 1504-9922.  6(1)
  • Fløttum, Kjersti & Vold, Eva Thue (2010). L'éthos auto-attribué d'auteurs-doctorants dans le discours scientifique. Lidil.  ISSN 1960-6052.  41, s 41- 58
  • Fløttum, Kjersti; Dahl, Trine; Kinn, Torodd; Gjesdal, Anje Muller & Vold, Eva Thue (2007). Cultural Identities and Academic Voices , In Kjersti Fløttum (ed.),  Language and Discipline Perspectives on Academic Discourse.  Cambridge Scholars Publishing.  ISBN 1-84718-093-0.  Part I.  s 14 - 39
  • Fløttum, Kjersti; Dahl, Trine; Kinn, Torodd; Gjesdal, Anje Müller & Vold, Eva Thue (2007). Cultural identities and academic voices, In  Language and discipline perspectives on academic discourse.  Cambridge Scholars Publishing.  s 17 - 42
  • Vold, Eva Thue (2006). Epistemic modality markers in research articles: a cross-linguistic and cross-disciplinary study. International Journal of Applied Linguistics.  ISSN 0802-6106.  16(1), s 61- 88 . doi: 10.1111/j.1473-4192.2006.00106
  • Vold, Eva Thue (2006). The Choice and Use of Epistemic Modality Markers in Linguistics and Medical Research Articles, In Ken Hyland & Marina Bondi (ed.),  Academic discourse across disciplines.  Peter Lang Publishing Group.  ISBN 3-03911-183-3.  10.  s 225 - 250
  • Vold, Eva Thue (2005). Expressions of uncertainty in scientific research articles. Akademisk prosa.  ISSN 1503-5565.  (3), s 113- 128
  • Vold, Eva Thue (2004). Epistemisk pouvoir/kunne i vitenskapelige artikler. Tribune : Skriftserie for Romansk institutt, Universitetet i Bergen.  ISSN 0333-1792.  (15), s 229- 240
  • Vold, Eva Thue (2004). Vers une conception philosophico-logique de la modalité en linguistique. Akademisk prosa.  ISSN 1503-5565.  (2), s 117- 136

View all works in Cristin

  • Vold, Eva Thue; Lyse, Gunn Inger & Gjesdal, Anje Muller (ed.) (2007). New Voices in Linguistics. Cambridge Scholars Publishing.  ISBN 1-84718-014-0.  271 s.

View all works in Cristin

View all works in Cristin

Published May 6, 2013 1:27 PM - Last modified May 10, 2017 8:23 PM