Eyvind Elstad

Image of Eyvind Elstad
Norwegian version of this page
Phone +47-22857613
Username
Visiting address Moltke Moes vei 35 Niels Henrik Abels hus 0851 OSLO
Postal address Postboks 1099 Blindern 0317 OSLO

Academic Interests

School leadership, Education governance, Assessment-based schoole systems and leadership, Educational psychology: motivation, volitional strategies, learning strategies and instruction

Teaching

  • utdanningsledelse
Tags: Japan

Publications

View all works in Cristin

  • Elstad, Eyvind (ed.) (2016). Digital Expectations and Experiences in Education. Sense Publishers.  ISBN 9789463006460.  270 s.
  • Elstad, Eyvind (ed.) (2016). Educational Technology and Polycontextual Bridging. Sense Publishers.  ISBN 978-94-6300-643-9.
  • Elstad, Eyvind & Helstad, Kristin (red.) (2014). Profesjonsutvikling i skolen. Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-02355-7.  353 s.
  • Elstad, Eyvind & Sivesind, Kirsten (red.) (2010). PISA sannheten om skolen?. Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-01487-6.  323 s.

View all works in Cristin

  • Eriksen, Harald; Lejonberg, Eli; Christophersen, Knut-Andreas & Elstad, Eyvind (2017). When Pupils Evaluate Student Teachers: Does Anonymous Evaluation by Pupils Provide Useful Information?.
  • Elstad, Eyvind (2016). Introduction, In Eyvind Elstad (ed.),  Digital Expectations and Experiences in Education.  Sense Publishers.  ISBN 9789463006460.  Introduction.  s vii - ix
  • Elstad, Eyvind (2016). Introduction, In Eyvind Elstad (ed.),  Educational Technology and Polycontextual Bridging.  Sense Publishers.  ISBN 978-94-6300-643-9.  Introduction.  s ix - xiv
  • Elstad, Eyvind & Christophersen, Knut-Andreas (2016). Klasseledelse og undervisning i teknologitette klasserom. Bedre Skole.  ISSN 0802-183X.  (4), s 36- 40
  • Tiplic, Dijana; Brandmo, Christian; Elstad, Eyvind; Steingrímsdóttir, María & Engilbertsson, Guðmundur (2016). Antecedents of collaborative-oriented professional learning activities among Icelandic beginning teachers.
  • Brandmo, Christian; Tiplic, Dijana & Elstad, Eyvind (2015). Antecedents of collaboration-oriented learning activities among beginning teachers: Evidence from Denmark.
  • Elstad, Eyvind (2015). En stor andel nyutdannede lærere velger å forlate yrket. hvorfor?.
  • Elstad, Eyvind (2015). Lærerprofesjonen med vekt på profesjonsutvikling.
  • Elstad, Eyvind (2015). Strategisk læring.
  • Elstad, Eyvind; Lejonberg, Eli & Christophersen, Knut-Andreas (2015). Vurdering av lærerens arbeid . Bedre Skole.  ISSN 0802-183X.  (4), s 58- 62
  • Eriksen, Harald & Elstad, Eyvind (2015). Antecedents for teacher student’s perceived usefulness of teacher evaluation.
  • Brandmo, Christian; Ferguson, Leila Eve; Elstad, Eyvind & Tiplic, Dijana (2014). New and Experienced Teachers’ Trust in Sources of Pedagogical Knowledge and Implications for Motivation.
  • Brandmo, Christian; Nesje, Katrine; Tiplic, Dijana & Elstad, Eyvind (2014). Components of teachers' work motivation: What motivates students to become teachers and what motivate teachers to stay?.
  • Elstad, Eyvind (2014). Lærervurdering - en krevende øvelse. Bedre Skole.  ISSN 0802-183X.  (3), s 19- 25
  • Elstad, Eyvind (red.) (2014). Rapport til drøfting i GNIST-partnerskapet .
  • Brandmo, Christian; Tiplic, Dijana & Elstad, Eyvind (2013). Principals’ Achievement Goals for Leading.
  • Elstad, Eyvind (2013). Perspektiver på elevers læringsmiljø.
  • Elstad, Eyvind (2013). Veiledning av nyutdannede lærere og lærersertifisering. Bedre Skole.  ISSN 0802-183X.  (2), s 10- 15
  • Tiplic, Dijana; Brandmo, Christian & Elstad, Eyvind (2013). Antecedents of Norwegian beginning teachers' turnover intentions.
  • Tiplic, Dijana; Brandmo, Christian & Elstad, Eyvind (2013). Work motivation in school: Predictors of beginning teachers' intent to leave.
  • Brandmo, Christian; Elstad, Eyvind & Tiplic, Dijana (2012). Jobbmotivasjon i skolen.
  • Elstad, Eyvind (2012). Elevers selvdisiplin og lærerens rolle. Bedre Skole.  ISSN 0802-183X.  (2), s 56- 59
  • Elstad, Eyvind (2012). Er evidensbasert lærerutdanning mulig og ønskelig.
  • Elstad, Eyvind (2012). Hva sier forskning om effektiv undervining?.
  • Elstad, Eyvind (2012). Målinger og skoleforbedringsarbeid, I: Stavanger kommune Stavanger kommune (red.),  Stavangerskolen 2012, Innhold, kvalitet og utfordringer. Kvalitets- og utviklingsmelding 2012.  Stavanger kommune.  Kap 2.
  • Christophersen, Knut-Andreas; Elstad, Eyvind & Turmo, Are (2010). De menneskelige relasjonenes betydning for lærernes ytelse. Bedre Skole.  ISSN 0802-183X.  (3), s 29- 31
  • Elstad, Eyvind (2010). Ansvarliggjøring av skoler og lærere.
  • Elstad, Eyvind (2010). Dag 1: Norsk utdanningspolitikk i korte riss fra 1990-tallet og framover Dag 2: Skoleforbedringsarbeid i Kunnskapsløftet Dag 3: Skoleledelse og styring.
  • Elstad, Eyvind (2010). Den menneskelige faktor; Hva vet vi om folkehøgskolelærerne?.
  • Elstad, Eyvind (2010). Den norske skolen har kvalitetsutfordringer. Er "accountability" løsningen?.
  • Elstad, Eyvind (2010). Det teknologitette klasserom: maktforskyvninger og utfordringer for læreren.
  • Elstad, Eyvind (2010). Eksempel på skoleforskning.
  • Elstad, Eyvind (2010). Hvordan kan norsklæreren påvirke deltakernes læringsstrategier og -utbytte?.
  • Elstad, Eyvind (2010). Læringsstrategier og vurdering for læring.
  • Elstad, Eyvind (2010). Om bruk av kvantitative metoder i FoU-prosjekter.
  • Elstad, Eyvind (2010). PISA - politisk teknologi for styring.
  • Elstad, Eyvind; Christophersen, Knut-Andreas & Turmo, Are (2010). Hva forklarer folkehøgskolelæreres ”korpsånd”?. Folkehøgskolen.  ISSN 0333-0206.  (5), s 22- 25
  • Elstad, Eyvind & Sivesind, Kirsten (2010). Hvorfor en bok om PISA?, I: Eyvind Elstad & Kirsten Sivesind (red.),  PISA sannheten om skolen?.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-01487-6.  Forord.  s 13 - 15
  • Elstad, Eyvind & Sivesind, Kirsten (2010). Innledning, I: Eyvind Elstad & Kirsten Sivesind (red.),  PISA sannheten om skolen?.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-01487-6.  Innledning.  s 16 - 19
  • Elstad, Eyvind & Turmo, Are (2010). Lærernes tidskapasitet til reflektert praksis. Skolelederen.  ISSN 0802-2062.  24(4), s 15- 17

View all works in Cristin

Published Aug. 6, 2010 9:20 AM - Last modified June 2, 2016 12:43 PM