Silje Førland Erdal
Lecturer
-
Institutt for lærerutdanning
Norwegian version of this page
Email
s.f.erdal@ils.uio.no
Username
Visiting address
Moltke Moes vei 35
Niels Henrik Abels hus
0851 Oslo
Postal address
Postboks 1099 Blindern
0317 Oslo
Publications
-
Erdal, Silje Førland; Westersjø, Martin; Hellerud, Synnøve Veinan & Johnsen, Ida Molstad (2021). Arena 10 Samfunnsfag. Aschehoug & Co. ISBN 978-82-03-40676-8. 227 p.
-
Erdal, Silje Førland; Westersjø, Martin; Hellerud, Synnøve Veinan & Johnsen, Ida Molstad (2021). Arena 9 samfunnsfag. Aschehoug & Co. ISBN 978-82-03-40674-4. 288 p.
-
Erdal, Silje Førland & Granlund, Lise (2021). Samfunnsfagdidaktikk. Universitetsforlaget. ISBN 9788215031019. 328 p.
-
Granlund, Lise & Erdal, Silje Førland (2021). Fokus sosiologi og sosialantropologi. Aschehoug & Co. ISBN 9788203319082.
-
Erdal, Silje Førland; Westersjø, Martin; Hove, Olav; Hellerud, Synnøve & Johnsen, Ida Molstad (2020). Arena 8 Samfunnsfag. Aschehoug & Co. ISBN 9788203404436. 256 p.
-
Granlund, Lise & Erdal, Silje Førland (2017). Fokus sosiologi og sosialantropologi. . Aschehoug & Co. ISBN 978-82-03-40204-3. 447 p.
-
Granlund, Lise; Erdal, Silje Førland & Jammeh, Binta-Victoria (2023). Demokratiopplæring og elevmedvirkning på skandinavisk demokraticamp.
-
Erdal, Silje Førland & Ryen, Erik (2023). Introduksjon til samfunnsfagdidaktikk, Introduksjon til fagdidaktikk. Universitetsforlaget. ISSN 9788215066066.
-
Jammeh, Binta-Victoria & Erdal, Silje Førland (2023). Hate speech and conspiracy in online discourse.
-
Jammeh, Binta-Victoria; Granlund, Lise & Erdal, Silje Førland (2023). Involve to evolve – Scandinavian citizenship in diverse schools.
-
Erdal, Silje Førland & Lenz, Claudia (2022). Podkast: Har norske lærarar fått berøringsangst for rasisme?
-
Erdal, Silje Førland & Jammeh, Binta-Victoria (2022). «Diversity and inclusive practices in the classroom. Examples of practices that work. Norwegian experiences».
-
Erdal, Silje Førland (2022). Skulen i eit mangfoldig samfunn - moglegheiter og utfordringar.
-
Erdal, Silje Førland & Gudmundson, Lars (2021). Podkast: 10 år etter 22.juli: Hvordan undervise barn og unge om temaet?
-
Erdal, Silje Førland & Kosberg, Eva (2021). Vurdering for læring i samfunnsfag. In Erdal, Silje Førland & Granlund, Lise (Ed.), Samfunnsfagdidaktikk. Universitetsforlaget. ISSN 9788215031019. p. 241–262.
-
Erdal, Silje Førland (2021). Samfunnsfag som arena for å undervise om og førebyggje rasisme. In Erdal, Silje Førland & Granlund, Lise (Ed.), Samfunnsfagdidaktikk. Universitetsforlaget. ISSN 9788215031019. p. 264–282.
-
Ryen, Erik; Granlund, Lise & Erdal, Silje Førland (2021). Samfunnsfagenes fagdidaktikk. In Erdal, Silje Førland & Granlund, Lise (Ed.), Samfunnsfagdidaktikk. Universitetsforlaget. ISSN 9788215031019. p. 13–27.
-
Granlund, Lise & Erdal, Silje Førland (2021). Fire innfallsvinkler til undervisning om 22.juli-terroren. In Erdal, Silje Førland & Granlund, Lise (Ed.), Samfunnsfagdidaktikk. Universitetsforlaget. ISSN 9788215031019. p. 136–153.
-
Erdal, Silje Førland (2020). “Flukt” – meningsmotstand, perspektivtaking og dialog. Nettressurs for lærerutdanning.
-
Erdal, Silje Førland (2020). Demokratisk medborgerskap i mangfoldige samfunn - Skolen som arena for å forebygge diskriminering og gruppefiendtlighet.
-
Erdal, Silje Førland; Brataas, Gøril & Lunde, Mai Lill Suhr (2019). Elever som læringsstøtte for hverandre.
-
Erdal, Silje Førland & Granlund, Lise (2019). Hva skal vi lære bort om 22.juli? Perspektiver og didaktiske vinklinger.
-
Erdal, Silje Førland (2019). 22.juli 2011. Korleis kunne det skje?
-
Erdal, Silje Førland & Granlund, Lise (2019). 22.juli-undervisning i samfunnsfag. Perspektiver og didaktiske vinklinger.
-
Sæther, Elin; Erdal, Silje Førland; Faye, Reidun & Moldrheim, Solveig (2019). Ett skritt frem. Nettressurs for Universitet, Høgskole og Videregående skole.
-
Biseth, Heidi; Lenz, Claudia; Leming, Tove; Huang, Lihong; Anker, Trine & Erdal, Silje Førland [Show all 31 contributors for this article] (2019). La elevene bli rustet til å møte de store samfunnsutfordringene, Jan Tore Sanner! Forskning.no. ISSN 1891-635X.
-
Norheim, Christine Lillethun; Erdal, Silje Førland; Sæther, Elin & Moldrheim, Solveig (2018). Klassesamtaler om etniske og religiøse minoriteter.
-
Erdal, Silje Førland; Sæther, Elin; Moldrheim, Solveig & Norheim Lillethun, Christine (2018). 22.juli-undervisning og perspektivtaking.
-
Erdal, Silje Førland (2018). Vurdering for læring i samfunnsfag.
-
Moldrheim, Solveig; Sæther, Elin; Erdal, Silje Førland & Norheim, Christine (2018). Perspektivtakingsmetodikk. Show summary
-
Lenz, Claudia; Korbøl, Karsten; Anker, Trine; Bråten, Oddrun Marie Hovde; Kvamme, Ole Andreas & Sæther, Elin [Show all 14 contributors for this article] (2018). Overstyring av 22. juli-senterets formidlingsvirksomhet. VG : Verdens gang. ISSN 0805-5203.
Published
Aug. 15, 2016 1:03 PM
- Last modified
Jan. 6, 2017 1:15 PM