print logo

PhD-kandiater ved ILS

ILS har rundt 40 kandidater på program. Av disse er rundt halvparten ansatt i stipendiatstillinger, de øvrige er eksterne med arbeidsplass i høgskole- og instituttsektoren.

 

Navn Tema/forskergruppe Veileder arb.sted
Abrahamsen, Hedvig Nerland Utdanningsledelse Førsteamanuensis Marit Aas, ILS, og biveileder førsteamanuensis Glenn Ole Hellekjær, ILS Høgskulen i Sogn of Fjordane
Andersson, Emilia Klasseromsforskning /

Studies of Instruction across Subjects and Competences (SISCO)

Professor Kirsti Klette, ILS, og biveileder professor Elaine Munthe, UiS ILS
Arnesen, Thomas Lærerutdanning Professor Eyvind Elstad, ILS, og biveileder Hilde Professor Lars Vavik, Høgskolen Stord/Haugesund Høgskolen Stord/Haugesund
Baltzersen, Rolf Kristian Pedagogikk Førsteamanuensis Andreas Lund, ILS Høgskolen i Østfold
Bjørhusdal, Eli Norskdidaktikk Professor Kjell Lars Berge, ILN, og biveileder professor Frøydis Hertzberg, ILS Høgskulen i Sogn og Fjordane
Brevik, Lisbeth M Engelsk fagdidaktikk /

Teacher Professionalism and Educational Change: Practices, Purposes, Policies (TEPEC)

Førsteamanuensis Glenn Ole Hellekjær, ILS, og biveileder professor Eyvind Elstad, ILS ILS
Bø, Anne Kristin Pedagogikk /TransAction Professor  Sylvi Stenersen Hovdenak, ILS og biveileder Professor Sidsel Gjermeten
 
ILS
Bueie, Agnete Andersen Norskdidaktikk, skriveforskning /

Studies of Instruction across Subjects and Competences (SISCO)

Professor Frøydis Hertzberg, ILS Høgskolen i Buskerud
Bøhn, Henrik Engelsk fagdidaktikk Førsteamanuensis Glenn Ole Hellekjær, ILS og biveileder professor Hilde Hassselgaard (ILOS) Høgskolen i Østfold
Ekornes, Stine Margrethe Pedagogikk Professor Trond Eiliv Hauge, ILS, og biveileder førsteamanuensis Ingrid Lund, UiA Høgskolen i Volda
Eriksen, Harald   Professor Eyvind Elstad ILS
Frønes, Tove Norskdidaktikk /

Measurement and Evaluation of Student Achievement (MESA)

Professor Kjell Lars Berge, ILN og biveileder Astrid Roe
 
ILS
Føinum, Merete Lærerutdanning /

Teacher Professionalism and Educational Change: Practices, Purposes, Policies (TEPEC)

Professor Trond Eiliv Hauge, og biveileder førsteamanuensis Anniken Furberg, ILS ILS
Ann Elisabeth Gunnulfsen Utdanningsledelse   ILS
Hall, Jeffrey Brooks Utdanningsledelse /

Curriculum Studies, Educational Leadership and Governance (CLEG)

Førtseamanuensis Kirsten Sivesind, ILS, og biveileder Linda Rønneberg, Umeå ILS
Halvorsen, Ellen Beate Skriftlige ferdigheter i yrkesfaglige utdanningsprogrammer Professor Frøydis Hertzberg, ILS, og biveileder Anne-Lise Høstmark Tarrou, Hioa
 
Høgskolen i Oslo og Akershus
Jensen, Ruth Utdanningsledelse /

Curriculum Studies, Educational Leadership and Governance (CLEG)

Forskergruppe for studier av arbeidslivslæring i kunnskapssamfunnet (FALK)

Professor Andreas Lund, ILS, og biveileder professor Jorunn Møller, ILS ILS
Jenset, Inga Staal Klasseromsforskning /

Studies of Instruction across Subjects and Competences (SISCO)

Professor Kirsti Klette, ILS og biveileder Karen Hammernes ILS
Kaarstein, Hege Matematikkdidaktikk /

Measurement and Evaluation of Student Achievement (MESA)

Forsker Guri Nortvedt, ILS, og biveileder førsteamanuensis Liv Sissel Grønmo, ILS
 
ILS
Lejonberg, Eli Veiledning/mentoring av nyutdannede, lærerprofesjonalitet, samfunnsfagdidaktikk /

Teacher Professionalism and Educational Change: Practices, Purposes, Policies (TEPEC)

Professor Evyind Elstad, ILS ILS
Mathe, Nora Elise Hesby Samfunnsfagdidaktikk   ILS
Myklebust, Randi Klasseromsforskning Professor Frøydis Hertzberg, ILS, og biveileder professor Peder Haug, Høgskolen i Volda Høgskolen i Volda
Nesje, Katrine Lærerutdannig /

Teacher Professionalism and Educational Change: Practices, Purposes, Policies (TEPEC)

Førsteamanuensis Christian Brandmo, ILS ILS
Nielsen, Tone Holt   Førsteamanuensis Glenn Ole Hellekjær, ILS Høgskolen i Oslo ig Akershus
Olsbu, Inger Fagdidaktikk, spansk som fremmedspråk Førsteamanuensis Glenn Ole Hellekjær, ILS, og biveiledere professor Elin Nesje Vestli, Hiof og førsteamanuensis Åse Johnsen, UiB ILS
Pettersen, Andreas   Forsker Guri Nortvedt, ILS
 
ILS
Saliu Abdulahi, Drita   Professor Frøydis Hertzberg og Førsteamanuensis Glenn Ole Hellekjær (ILS) ILS
Sjøhelle, Kristin Kibsgaard Nordiskdidaktikk Professor Frøydis Hertzberg, ILS
 
Høgskulen i Volda
Stenseth, Tonje   Professor Helge Strømsø ILS
Strømme, Torunn A Realfagdidaktikk /

CHANGE: learning and communication with digital knowledge representations in changing contexts

Professor Sten Ludvigsen (InterMedia7PFI), førseamanuensis Sonja Mork, Naturfagsenteret, førsteamanuensis Anniken Furberg, ILS ILS
Sørvik, Gard Ove KIS - Kunnskap i Skolen Professor Marianne Ødegaard, Naturfagsenteret, og biveileder førsteamanuensis Sonja Mork, Naturfagsenteret, og biveileder forsker Rolf Vegar Olsen ILS
Ullah, Fazilat Siddiq Vurdering av digital kompetanse i skolen Forsker Rolf Vegar Olsen og biveileder professor Ola Erstad, PFI ILS
Vennebo, Kirsten Foshaug

Utdanningsledelse /

Forskergruppe for studier av arbeidslivslæring i kunnskapssamfunnet (FALK)

Førsteamanuensis Eli Ottesen, ILS og biveileder Professor Rune krumsvik, UiB
 
ILS
Weleya, Ezra Remo Education and development Professor Anders Breilid, HiO og biveileder Professor Sylvi Stenersen Hovdenak, ILS
 
Høgskolen i Oslo
Øgreid, Anne Kristine Nordiskdidaktikk Professor Frøydis Hertzberg, ILS
 
Høgskolen i Oslo
Aagard, Toril Pedagogikk Førsteamanuensis Andreas Lund, ILS og biveileder Professor Rune Krumsvik, UiB  Høgskolen i Telemark
       
Publisert 11. okt. 2010 08:46 - Sist endret 12. aug. 2014 13:37