Hege Kaarstein

Bilde av Hege Kaarstein
English version of this page
Telefon +47-22856602
Rom 525
Brukernavn
Besøksadresse Moltke Moes vei 35 Niels Henrik Abels hus 0851 OSLO
Postadresse Postboks 1099 Blindern 0317 OSLO

Jobber som forsker på TIMSS-prosjektet. 

Som stipendiat var jeg tilknyttet den internasjonale, komparative studien "Teacher Education and Development Study in Mathematics" (TEDS-M). I min doktorgrad har jeg sett på begrepet "undervisningskunnskap i matematikk" - hvordan dette defineres og operasjonaliseres.

 

Emneord: Læring og utdanning, Undervisningskunnskap i matematikk, EKVA, TEDS-M, Fagdidaktikk, Matematikkdidaktikk, LEA

Publikasjoner

  • Bergem, Ole Kristian; Kaarstein, Hege & Nilsen, Trude (2016). TIMSS 2015, I: Ole Kristian Bergem; Hege Kaarstein & Trude Nilsen (red.),  Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-02798-2.  1.  s 11 - 21
  • Kaarstein, Hege & Nilsen, Trude (2016). Motivasjon, I: Ole Kristian Bergem; Hege Kaarstein & Trude Nilsen (red.),  Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-02798-2.  4.  s 63 - 77
  • Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude & Blömeke, Sigrid (2016). Lærerkompetanse, I: Ole Kristian Bergem; Hege Kaarstein & Trude Nilsen (red.),  Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-02798-2.  6.  s 97 - 119
  • Nilsen, Trude & Kaarstein, Hege (2016). TIMSS og statistiske metoder, I: Ole Kristian Bergem; Hege Kaarstein & Trude Nilsen (red.),  Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-02798-2.  11.  s 178 - 199
  • Kaarstein, Hege (2014). A comparison of three frameworks for measuring knowledge for teaching mathematics. Nordisk matematikkdidaktikk.  ISSN 1104-2176.  19(1), s 23- 52
  • Kaarstein, Hege (2014). Norwegian mathematics teachers’ and educational researchers’ perception of MPCK items used in the TEDS-M study. Nordisk matematikkdidaktikk.  ISSN 1104-2176.  19(3-4), s 57- 82

Se alle arbeider i Cristin

  • Bergem, Ole Kristian; Kaarstein, Hege & Nilsen, Trude (red.) (2016). Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-02798-2.  206 s. Fulltekst i vitenarkiv.

Se alle arbeider i Cristin

  • Kaarstein, Hege & Onstad, Torgeir (2016). TIMSS 2015 Encyclopedia: Education Policy and Curriculum in Mathematics and Science, Country Chapters: Norway - Overview of Education System, In Ina V.S. Mullis; Michael O. Martin; Shirley Goh & Kerry Cotter (ed.),  TIMSS 2015 Encyclopedia: Education Policy and Curriculum in Mathematics and Science.  Boston College.  ISBN 978-1-889938-40-0.  Kapittel.
  • Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege & Gustafsson, Jan-Eric (2016). Teacher quality mediating and moderating the relation between SES and achievement in Nordic countries.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 6. aug. 2010 09:13 - Sist endret 31. juli 2017 08:07

Prosjekter