Jeffrey B. Hall

Postdoktor
Bilde av Jeffrey B.  Hall
English version of this page
Telefon +4722857617
Rom 106
Treffetider Etter avtale
Brukernavn
Besøksadresse Nekmo-bygget Gaustadalléen 30D 0373 OSLO
Postadresse Postboks 1099 Blindern 0317 OSLO

Biografi

Jeffrey B. Hall er postdoktor ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. Han har en doktorgrad i pedagogikk fra UiO (2016), og tittel på avhandlingen er State School Inspection: The Norwegian Example (Sammendrag). For tiden arbeider han med prosjektet Profesjonelle normer, skoleledelse og utdanningsrett: En sammenliknende studie av Norge og Sverige (PRONLED), der hovedfokus er styring, tilsyn. utdanningsrett og profesjonelle normer. Hall underviser i kvalitativ forskningsmetode, styring og ledelse ved masterprogrammet i utdanningsledelse samt rektorutdanningen ved ILS. 

Erfaring

  • Vår 2017 - : Postdoktor ved ILS, UIO
  • Høst 2016: Universitetslektor ved ILS, UiO
  • Høst 2012 - vår 2016: Stipendiat ved ILS, UiO. Deltaker i NFR-prosjektet Legal Standards and Professional Judgment in Educational Leadership 
  • Vår 2012: Universitetslektor ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS), Universitetet i Oslo (UiO)
  • 1994 - 2012: Lærer, rådgiver, praksisveileder og mellomleder i grunnskolen 

Undervisning

Utdanning 

Gjesteforskeropphold

Samarbeidspartnere

 

 


 

Emneord: Læring og utdanning, Utdanningsledelse, Tilsyn, Policy, Organisasjonsteori

Publikasjoner

Hall, J. B. (i trykk, 2017). Statlig tilsyn av skoler i Norge: sikring av likeverdig opplæring?. I: S. Scheutz (red.) En likvärdig skola för alla (3). Uppsala: Iustus Förlag. ISBN 9789176789940. s. 37-56.

Hall, J. B. & Sivesind. K. (2017). State school inspection policy in Norway and Sweden (2002–2012): a reconfiguration of governing modes?. I: S. J. Ball (red.). Governing by numbers - Education, governance, and the tyranny of numbers. Oxon: Routledge.  ISBN 9781138701151. s. 131-160.

Hall, J. B. (2017). "Governing by templates" through new modes of school inspection in Norway. Journal of Educational Change, 18(2), 161-182. http://dx.doi.org/10.1007/s10833-017-9295-y

Hall, J. B. (2017). Examining School Inspectors and Educational Directors within the Organisation of School Inspection Policy: Perceptions and Views. Scandinavian Journal of Educational Research, 61(1), 112-126. http://dx.doi.org/10.1080/00313831.2015.1120234

Hall, J. B. (2016). Nasjonalt tilsyn: et skritt fra lovregulering til evaluering av innhold? I: K. Andenæs & J. Møller (red.), Retten i skolen - mellom pedagogikk, juss og politikk. Oslo: Universitetsforlaget. ISBN 9788215026671. s. 279-296.

Sivesind, K., Skedsmo, G. & Hall, J. B. (2016). Et felles nasjonalt tilsyn: Om rammeverk og reformbaner gjennom historien. I: K. Andenæs & J. Møller (red.), Retten i skolen - mellom pedagogikk, juss og politikk. Oslo: Universitetsforlaget. ISBN 9788215026671. s. 99-122.

Hall, J. B. & Sivesind, K. (2015). State School Inspection Policy in Norway and Sweden (2002-2012): a reconfiguration of governing modes? Journal of Education Policy, 30(3), 429-458. http://dx.doi.org/doi:10.1080/02680939.2014.945488

Gunnulfsen, A. E. & Hall, J. B. (2015). En skoleleders dagbok - profesjonell praksis og juridisk skjønn. [A school leader's diary - professional practice and legal discretion]. Oslo: Gyldendal Akademisk. ISBN 9788205459489. 232 s.

 

  • Hall, Jeffrey Brooks (2017). "Governing by templates" through new modes of school inspection in Norway. Journal of educational change.  ISSN 1389-2843.  18(2), s 161- 182 . doi: 10.1007/s10833-017-9295-y
  • Hall, Jeffrey Brooks (2017). Statlig tilsyn av skoler i Norge: sikring av likeverdig opplæring?, I: Sverker Scheutz (red.),  En likvärdig skola för alla.  Iustus förlag.  ISBN 9789176789940.  2.  s 37 - 55
  • Hall, Jeffrey Brooks & Sivesind, Kirsten (2017). State School Inspection Policy in Norway and Sweden (2002-2012): A reconfiguration of governing modes?, In Stephen Ball (ed.),  Governing by numbers: Education, governance, and the tyranny of numbers.  Routledge.  ISBN 9781138701151.  7.  s 131 - 160
  • Hall, Jeffrey Brooks (2016). Examining school inspectors and education directors within the organisation of school inspection policy: perceptions and views. Scandinavian Journal of Educational Research.  ISSN 0031-3831. . doi: 10.1080/00313831.2015.1120234
  • Hall, Jeffrey Brooks (2016). Nasjonalt tilsyn: et skritt fra lovregulering til evaluering av innhold?, I: Kristian Andenæs & Jorunn Møller (red.),  Retten i skolen - mellom pedagogikk, juss og politikk.  Universitetsforlaget.  ISBN 9788215026671.  15.  s 279 - 296
  • Sivesind, Kirsten; Skedsmo, Guri & Hall, Jeffrey Brooks (2016). Et felles nasjonalt tilsyn: Om rammeverk og reformbaner gjennom historien, I: Kristian Andenæs & Jorunn Møller (red.),  Retten i skolen - mellom pedagogikk, juss og politikk.  Universitetsforlaget.  ISBN 9788215026671.  Kapittel 5.  s 99 - 119
  • Hall, Jeffrey Brooks & Sivesind, Kirsten (2015). State School Inspection Policy in Norway and Sweden (2002-2012): a reconfiguration of governing modes?. Journal of education policy.  ISSN 0268-0939.  30(3), s 429- 458 . doi: 10.1080/02680939.2014.945488 Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

  • Hall, Jeffrey Brooks & Gunnulfsen, Ann Elisabeth (2015). En skoleleders dagbok: Profesjonell praksis og juridisk skjønn. Gyldendal Akademisk.  ISBN 9788205459489.  232 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Colbjørnsen, Tor & Hall, Jeffrey Brooks (2017). Perceptions of the future and the past: A study of students' expectations in the National Leadership Program in Norway, and conducted leadership after having finished the program.
  • Ehren, Melanie & Hall, Jeffrey Brooks (2017). Examples of inspections networks across Europe - an interactive map. State inspection of municipal and county school authorities in Norway. . [html ].
  • Hall, Jeffrey Brooks (2017). "Moving through the checkout line?" Legal standards, performance and state inspection policy.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2017). The changing appearance of state school inspection: The Norwegian case.
  • Nielsen, Sandra Rebekka; Smestad, Trine & Hall, Jeffrey Brooks (2017, 16. mai). Mener myndighetene ikke utnytter skoletilsynet godt nok . [Internett].  http://www.uv.uio.no/ils/forskning/aktuelt.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2016). “Moving towards the checkout line”? Norwegian school inspection policy in a process of change.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2016). Nasjonalt tilsyn - mellom fag, juss og politikk.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2016). Ny tilsynspraksis - tett på skoler og klasserom.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2016). State School Inspection - The Norwegian Example .
  • Hall, Jeffrey Brooks (2016). Statlig tilsyn av skoler i Norge: hvor er vi, og hvor går vi?.
  • Johansson, Lotta & Hall, Jeffrey Brooks (2016). Blurred roles and an ethic of tagging along.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2015). Governing by feedback through the new state inspection handbook in Norway.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2015). Interpreting modes of governing - a conceptual, comparative-historical approach to education policy analysis.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2015). Juridisk styring i og av skolen.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2015). Juridiske og pedagogiske utfordringer i skolen og barnehagen.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2015). State School Inspection in Norway and Sweden: A comparative study of key actors' legal practices, legal statutes, and policy.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2014). Skoleledelse og juss.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2014). State School Inspection Policy in Norway and Sweden: a reconfiguration of governing modes?.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2014). State School Inspection as a Regulatory Tool - Institutional Expectations from the CGO Inspectors' and Leaders' Point of View.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2014). State School Inspection as a Regulatory Tool: Institutional expectations from the County Governor inspectors’ and leaders’ point of view.
  • Hall, Jeffrey (2013). Skoleledelse, juss og legal styring.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2013). Felles nasjonalt tilsyn - valget mellom kontroll og hjelp til selvhjelp . Bedre Skole.  ISSN 0802-183X.  (4)
  • Hall, Jeffrey Brooks (2013). Governing modes, social networks and enactment - A comparative study of state school inspection in Norway and Sweden.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2013). Henrik Berggren Jessen & Claus Madsen: Ildfast i krydsild - Standhaftig skoleledelse i brændpunktet. Bokanmeldelse. Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge.  ISSN 1504-9922.  7(1)
  • Hall, Jeffrey Brooks (2013). Nasjonalt tilsyn: Hva trenger vi det for? - Nye funn fra en komparativ tekstanalyse av nasjonale tilsyn i Sverige og Norge.
  • Hall, Jeffrey Brooks & Sivesind, Kirsten (2013). State Inspectoral Systems in Norway and Sweden: a reconfiguration of governing modes? Conference Paper. NW 23: School Inspection - Policies and Practices.
  • Hall, Jeffrey Brooks & Sivesind, Kirsten (2013). State Inspectoral Systems in Norwegian and Swedish Education: From Politics to Practice - Preliminary Results.
  • Welstad, Trond-Erik & Hall, Jeffrey Brooks (2013). Digital Legal Resources for Use in the Education of School Leaders and Teachers.
  • Hall, Jeffrey (2012). Ledelsesrelasjoner under ekstern intervensjon - Om en casestudie i Storbritannia.
  • Hall, Jeffrey (2012). Nasjonalt tilsyn i Norge og Sverige; "Jerngrep eller silkehanske"?.
  • Hall, Jeffrey (2012). Taking off the rose tinted spectacles? Organizational Relationships through National Inspection; A Case Study in the U.K. Conference Paper, ECER 2012, Cádiz.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 23. jan. 2012 08:52 - Sist endret 10. okt. 2017 12:30