Ulrikke Elisabeth Rindal

Bilde av Ulrikke Elisabeth Rindal
English version of this page
Telefon +47-22854152
Brukernavn
Besøksadresse Nils Henrik Abels Hus 3. etg.
Postadresse Postboks 1099 Blindern 0317 OSLO
Emneord: Læring og utdanning, Språkvitenskap og lingvistikk, Engelskdidaktikk, Språktilegnelse

Publikasjoner

  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2016). Pronunciation, In Andrew Linn (ed.),  Investigating English in Europe: Contexts and Agendas.  Mouton de Gruyter.  ISBN 978-1-61451-895-2.  Kapittel 3.6.  s 93 - 98
  • Brevik, Lisbeth M. & Rindal, Ulrikke Elisabeth (2015). Fagdidaktisk makeover. Om utviklingen av en integrert studiedesign i engelsk didaktikk i lærerutdanningen , I: Ulrikke Elisabeth Rindal; Andreas Lund & Rachel Elise Jakhelln (red.),  Veier til fremragende lærerutdanning.  Universitetsforlaget.  ISBN 978 - 82-15 - 025.  16.  s 185 - 194 Fulltekst i vitenarkiv
  • Lund, Andreas; Jakhelln, Rachel Elise & Rindal, Ulrikke Elisabeth (2015). Fremragende lærerutdanning - hva er det, og hvordan kan vi få det?, I: Ulrikke Elisabeth Rindal; Andreas Lund & Rachel Elise Jakhelln (red.),  Veier til fremragende lærerutdanning.  Universitetsforlaget.  ISBN 978 - 82-15 - 025.  Kap 1.  s 13 - 36
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2015). Who owns English in Norway? L2 attitudes and choices among learners, In Andrew Linn; Neil Bermel & Gibson Ferguson (ed.),  Attitudes towards English in Europe.  Walter de Gruyter.  ISBN 978-1-61451-551-7.  Part III: Attitudes towards English in Schools.  s 241 - 270
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth & Sollid, Hilde (2015). Hva mener vi om språk - sosiolingvistikk i norsk og engelsk, I: Ulrikke Elisabeth Rindal; Andreas Lund & Rachel Elise Jakhelln (red.),  Veier til fremragende lærerutdanning.  Universitetsforlaget.  ISBN 978 - 82-15 - 025.  Kapittel 4.  s 57 - 66
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2014). Questioning English standards: Learner attitudes and L2 choices in Norway. Multilingua - Journal of Cross-cultural and Interlanguage Communiciation.  ISSN 0167-8507.  33(3-4), s 313- 334 . doi: 10.1515/multi-2014-0015
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2014). What is English?. Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge.  ISSN 1504-9922.  8(2)
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth & Piercy, Caroline (2013). Being 'neutral'? English pronunciation among Norwegian learners. World Englishes.  ISSN 0883-2919.  32(2), s 211- 229 . doi: 10.1111/weng.12020
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2010). Constructing identity with L2: Pronunciation and attitudes among Norwegian learners of English. Journal of Sociolinguistics.  ISSN 1360-6441.  14(2), s 240- 261 . doi: 10.1111/j

Se alle arbeider i Cristin

  • Rindal, Ulrikke Elisabeth; Lund, Andreas & Jakhelln, Rachel Elise (red.) (2015). Veier til fremragende lærerutdanning. Universitetsforlaget.  ISBN 978 - 82-15 - 025.  215 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Brevik, Lisbeth M. & Rindal, Ulrikke Elisabeth (2017). Conference paper: The Quality of Oral Feedback in English Instruction.
  • Ianuzzi, Manuela; Brevik, Lisbeth M.; Rindal, Ulrikke Elisabeth & Beiler, Ingrid Miriam Rodrick (2017). MA thesis: What to do with pronunciation? Teachers' approaches to English pronunciation in lower secondary school.
  • Hjeltnes, Ingrid; Brevik, Lisbeth M. & Rindal, Ulrikke Elisabeth (2016). MA thesis: Quality teaching in text-based instruction: How can quality instruction be identified in a Year 9 English classroom, when the students are working with text?.
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2016). Oral proficiency among Norwegian learners. Implications for English studies and English teacher education..
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2016). "Riktig" engelsk uttale. Bedre Skole.  ISSN 0802-183X.  1, s 79- 84
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth; Lund, Andreas & Jakhelln, Rachel Elise (2016). Hva er fremragende lærerutdanning og hvordan kan vi få det?. Under UTDANNING. Pedagogstudentenes medlemsblad.  1, s 22- 23
  • Rasmussen, Ingvill; Rindal, Ulrikke Elisabeth & Lund, Andreas (2014). Læringsressurser og arbeidsformer i engelsk: Ungdomsskoleelevers arbeid med sjangeren fantasy. En casestudie i prosjektet ARK&APP, engelsk, 8. klasse . Fulltekst i vitenarkiv
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2014). Investigating second language awareness in and for teacher education.
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2014). Methodological complications in the intersection of sociolinguistics and language education.
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2014). Perceptions of Norwegian-accented English among teachers.
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2013). Meaning in English: L2 attitudes, choices and pronunciation in Norway.
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2013). Questioning English standards in Norway.
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2012). L2 attitudes and pronunciation: Implications for the international university.
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2012). The meaningful use of English in Norway: L2 attitudes, choices and pronunciation.
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2012). The social meaning of English in Norway: L2 attitudes, choices and pronunciation.
  • Rindal, Ulrikke (2011). Attitudes towards English accents among Norwegian learners.
  • Rindal, Ulrikke (2011). The meaningful use of English among Norwegian learners.
  • Rindal, Ulrikke & Piercy, Caroline (2011). Constructing a 'neutral' variety of English: L2 pronunciation among Norwegian learners.
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2009). Constructing identity with L2.
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2009). Constructing identity with L2.
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2006). Constructing identity with L2: Pronunciation and attitudes among learners of English.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 6. aug. 2010 09:14 - Sist endret 4. feb. 2015 12:19