Azita Afsar

Image of Azita Afsar
Norwegian version of this page
Phone +47-22857326
Room 550
Available hours Thursdays 09.00 - 10.00 in advisers office 2. floor
Username
Visiting address Sem Sælands vei 7 Helga Engs hus 0317 OSLO
Postal address Postboks 1092 Blindern 0317 OSLO

Academic interests

  • Curriculum
  • Programme evaluation
  • System theory

For more information, please go to Azita Afsar`s presentation in Norwegian.

Tags: Ecucation, Curriculum studies

Publications

  • Sivesind, Kirsten; Afsar, Azita & Bachmann, Kari Elisabeth (2016). Transnational policy transfer over three curriculum reforms in Finland : The constructions of conditional and purposive programs (1994–2016). European Educational Research Journal (online).  ISSN 1474-9041.  15(3), s 345- 365 . doi: 10.1177/1474904116648175 Show summary
  • Afsar, Azita (2007). A systems theoretical critique of international comparisons. Nordisk Pedagogik.  ISSN 0901-8050.  27(3), s 253- 265
  • Afsar, Azita; Bachmann, Kari Elisabeth & Sivesind, Kirsten (2006). Fra gammel til ny læreplan - etablerte forventninger og mulige forandringer, I: Ragnhild Midtbø (red.),  Lærerkvalifisering og godt lærerarbeid.  Bedre skole.  ISBN 8291684-19-7.  Kapittel 7.  s 91 - 111
  • Afsar, Azita; Skedsmo, Guri & Sivesind, Kirsten (2006). Evaluering og kunnskapsutvikling i ledelse av utdanning, I: Kirsten Sivesind; Gjert Langfeldt & Guri Skedsmo (red.),  Utdanningsledelse.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 978-82-02-25997-6.  Kapittel 11.  s 202 - 226

View all works in Cristin

  • Bachmann, Kari Elisabeth; Sivesind, Kirsten; Afsar, Azita & Hopmann, Stefan (2005). Hvordan formidles læreplanen? En komparativ evaluering av læreplanbaserte virkemidler - deres konsistens og læreres praksis. Cappelen Damm Høyskoleforlaget.

View all works in Cristin

  • Afsar, Azita & Sivesind, Kirsten (2016). Undervisning, I: Ole Andreas Kvamme; Tone Kvernbekk & Torill Strand (red.),  Pedagogiske fenomener. En innføring.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 9788202494667.  Kapittel.  s 137 - 154
  • Afsar, Azita (2013). Equality or equity as steering ambitions.
  • Sivesind, Kirsten; Bachmann, Kari Elisabeth & Afsar, Azita (2013). Researching curriculum specification and freedom in Norway, In Wilmad Kuiper & Jan Berkvens (ed.),  Balancing Curriculum Regulation and Freedom across Europe : CIDREE Yearbook 2013.  CIDREE: Consortium of Institutions for Development and Research in Education in Europe.  ISBN 978-90-329-2336-5.  Chapter.  s 163 - 188 Show summary
  • Sivesind, Kirsten & Afsar, Azita (2010). Proramevaluering av Master i Pedagogikk, Universitetet i Agder.
  • Afsar, Azita; Bachmann, Kari Elisabeth & Sivesind, Kirsten (2006). Fra gammel til ny læreplan - etablerte forventninger og mulige forandringer. Kommunikasjon.  ISSN 1502-3052.  (6)
  • Afsar, Azita (2006). Autopoiesis og epistemologiske konsekvenser.
  • Bachmann, Kari Elisabeth; Sivesind, Kirsten; Afsar, Azita & Hopmann, Stefan (2004). Hvordan formidles læreplanen? En komparativ evaluering av læreplanbaserte virkemidler - deres utforming, konsistens og betydning for læreres praksis. Evaluering av Reform 97 - i regi av Norges forskningsråd.
  • Sivesind, Kirsten; Afsar, Azita & Bachmann, Kari Elisabeth (2003). Nordiske læreplaner og den ukjente x.
  • Sivesind, Kirsten; Bachmann, Kari Elisabeth & Afsar, Azita (2003). Nordiske læreplaner.
  • Afsar, Azita (2001). Luhmanns teoretiske posisjon for design og metodologi.
  • Afsar, Azita (2001). Modernitet i samtids samfunnet.
  • Afsar, Azita (1999). Styringsproblem i det moderne samfunnet.

View all works in Cristin

Published Aug. 6, 2010 9:30 AM - Last modified Sep. 23, 2016 1:57 PM