Cecilie Enqvist-Jensen

Lecturer - UNIPED
Image of Cecilie Enqvist-Jensen
Norwegian version of this page
Phone +47-22841221
Room 576
Available hours By appointment
Username
Visiting address Sem Sælands vei 7 Helga Engs hus 0371 OSLO
Postal address Postboks 1092 Blindern 0317 OSLO
Other affiliations Faculty of Educational Sciences

Educational background

  • Cand.Ed. - Advanced Master Degree in Education with specialization within the field of Leadership, Organizational Theory and Didactics, Institute for Educational Research, University of Oslo

Research interests

  • Learning in higher education
  • Faculty development
Tags: Education, Higher education

Publications

Vislie, Lise; Borgan, Monika; Jensen, Cecilie: Doktorgraden som karrierevei i de pedagogiske fag. Rapport fra en etterundersøkelse i 2003 blant registrerte doktorgradskandidater i pedagogikk/spesialpedagogikk våren 1990 ved universitetene i Oslo og Trondheim. Oslo: Pedagogisk forskningsinstitutt 2004 (ISBN 82-569-6351-4) 66 s. Gulserien(rapport nr. 5, 2004) UiO

View all works in Cristin

  • Enqvist-Jensen, Cecilie (2016). Hvordan lærer studenter å forholde seg kritisk til kunnskap? - et case fra JUS: Analyser av jusstudenters utforskning av caseoppgaver i kollokviegrupper.
  • Enqvist-Jensen, Cecilie (2016). Learning to perform doubt in legal problem solving: analysis of Law students' Group work With case-assignments.
  • de Lange, Thomas & Enqvist-Jensen, Cecilie (2015). Kurspedagogikk - praktiske eksempler og vitenskapelig begrunnelse.
  • de Lange, Thomas; Lycke, Kirsten Hofgaard; Skodvin, Arne; Strømsø, Helge Ivar; Fremstad, Ester; Stensaker, Bjørn; Enqvist-Jensen, Cecilie; Beck, Eevi Elisabeth & Solbrekke, Tone Dyrdal (2015). Egenrapport: Programevaluering - pedagogisk basiskompetanse Fagområdet for universitetspedagogikk, UiO. Full text in Research Archive
  • Fremstad, Ester; Enqvist-Jensen, Cecilie & de Lange, Thomas (2014). Prosjektrapport for prosjektet‘Universitetspedagogisk tilbud for stipendiater, post.doc. og seminargruppeledere ved UiO’.
  • Nerland, Monika; Jensen, Karen; Damsa, Crina I. & Enqvist-Jensen, Cecilie (2014). The enrollment of students in professional knowledge cultures: Epistemic practices and learning in the introductory courses of three professional programs.
  • Vislie, Lise; Borgan, Monika & Jensen, Cecilie (2004). Doktorgraden som karrierevei i de pedagogiske fag. Rapport fra en etterundersøkelse i 2003 blant registrerte doktorgradskandidater i pedagogikk/spesialpedagogikk våren 1990 ved universitetene i Oslo og Trondheim.

View all works in Cristin

Published Aug. 17, 2010 3:50 PM - Last modified Sep. 23, 2016 2:12 PM