Forskningsarrangementer

Kommende

Tid og sted: , University of Oslo, campus Blindern, Helga Eng building, room 241

We welcome you to this open event where Professor Mutlu Cukurova holds a lecture titled "The Double-Edged Sword of Multimodal Learning Analytics: Supporting Collaboration While Recognizing Limitations". 

Tid og sted: , University of Oslo, campus Blindern, Helga Eng building, auditorium 2

Meet scholars with outstanding contributions to research on children’s language learning and development at this open conference.

Tid og sted: , University of Oslo, Blindern campus, Helga Eng building

Welcome to the 10th Nordic Curriculum Theory Conference: «Tightrope Walk between Fields and Forms of Knowledge». The conference takes place at the Faculty of Educational Sciences, University of Oslo.

Tidligere

Tid og sted: , Auditorium 1, Georg Sverdrups hus

In this lecture Catherine Malabou will explore educational and aesthetic questions around the possibility of representation based on the discussion between Lyotard and Rancière. Her reflections start with her very recent book Stop Thief! Anarchism and Philosophy (2023).

Tid og sted: , Seminar room 231, Helga Engs hus

Welcome to this seminar where you will be able to discuss educational questions around intelligence, IQ and AI with French philosopher Catherine Malabou.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Elisabeth Josefine Lackner ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Governing for Quality – A Study of the Governance of Quality in Norwegian Higher Education" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Elisabeth Josefine Lackner ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Why should we care about quality in higher education?

Tid og sted: , Domus Bibliotheca, Oslo sentrum

Velkommen til avslutningskonferanse der vi presenterer forskningsfunn om programmeringsdidaktikk, utforskende og skapende aktiviteter innen realfag, samt elever med stort læringspotensial.

Tid og sted: , Domus Bibliotheca og digitalt

Tre tverrfaglige tema i skolens læreplaner – hvor gode verktøy er de for utdanning for bærekraftig utvikling? 

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Kenneth Pettersen ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Early Childhoods in the Postdigital Inquiry into the Literacies of Young Children’s Contemporary Play with New Media Technologies" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Kenneth Pettersen ved Institutt for pedagogikk, avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "How might a sociomaterial perspective on digital play be applied or adapted to meet the needs and concerns of older students in secondary and higher education?"

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Velkommen til panelsamtale der forskere fra ulike fag diskuterer de ferske PISA-resultatene.

Tid og sted: , Helga Eng's building, room 241, UiO campus Blindern

In this open lecture David Guile offers a ‘Recontextualised’ Connectionist and Vygotskian Perspective on human and machine learning.

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Hvordan påvirker forskere utdanningspolitikken, og hvilken innflytelse har de egentlig?

Tid og sted: , The Helga Eng Building, University of Oslo

The POLNET project is pleased to invite you to the final research conference in Oslo.

Tid og sted: , Zoom and Helga Engs house, Seminarrom 231

Welcome to an open lecture where Christian Ydesen explores the governing complex in education, applying a historical approach.

Tid og sted: , Zoom and Helga Engs house, Seminarrom 231

Welcome to this guest lecture by Íris Santos, Post Doc, Tampere University, who will talk about how external references to international organizations and societies are used to authorize as well as de-legitimize arguments in policy making processes.

Tid og sted: , Zoom and Helga Engs house, Seminarrom 231

Welcome to an open lecture where Gita Steiner-Khamsi will talk about the excessive amount of reform movements in education and how they pull practitioners and planners into different directions and create contradictory situations.

Tid og sted: , 231, Helga Eng's House

This lecture revisits experiences with digital education during the Corona crisis and beyond. Claudia Schumann explores the ideas of absent bodies and the politics of touch.

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Friheten til å forske, undervise, lære og formidle er under press i Europa. Politisk styring, søksmål fra næringslivet og hets fra motstemmer i sosiale medier er blant truslene. Hva er ståa hos oss?

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Opplæringen i skolen skal føre til at alle elever har framgang i fagene. Men hvor tydelig er læreplanene med tanke på elevenes forventede progresjon? Hvordan tenker og snakker vi om progresjon i skolen?

The Nordic Education Model-project welcomes you to its final conference.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Rebecca Elise Knoph ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Understanding Vocabulary: Making Sense of What We Measure, Who We Measure, and How We Measure" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Rebecca Elise Knoph ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Evaluating and Using Word Lists: What reader characteristics (e.g., age, reading and language proficiency) and text characteristics (e.g., genre, complexity) are important considerations in the selection and creation of word lists for comprehensive instruction, testing, and research of vocabulary?".

Tid og sted: , Helga Engs hus, auditorium 1

Institutt for pedagogikk har gleden av å invitere deg som fullfører bachelorgraden våren 2023 til kandidatmarkering. Bli med og feire at du nå har fullført en bachelorgrad!