Forskningsarrangementer - Side 3

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus

Cand.phil. Synnøve Hedemann Amdam ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Media teachers’ discursive understandings in developing 21st century education: Are we the tugboat, the satellite, or the terror cell?" for graden ph.d. (Philosophiae Doctor).

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs Hus

Cand.phil. Synnøve Hedemann Amdam ved Institutt for pedagogikk  avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Teacher identity in the Digital Age: How can we take the work further and invite teachers to co-design research which explores their identity as media educators in the digital age?"

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus

Master Anja Amundrud ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Microblogging and classroom talk – Teachers' practices and students' participation in talk for learning during microblogging activities in the classroom." for graden ph.d.

Tid og sted: , Aud. 3, Helga Engs Hus

Master Anja Amundrud ved  Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "An exploration of sociolinguistics as a theoretical and methodological field of knowledge for the study of language in use in educational settings."

Tid og sted: , Aud. 2, Helga Engs Hus

Gjesteforelesning med Hartmut Rosa om danningens (Bildung) rolle i det akselererende samfunnet.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Philipp Emanuel Friedrich ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Administrative reorganization as a means to improve the public governance of European higher education. A comparative case study of Austria and Norway" for graden Philosophiae Doctor.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Cand.phil. Maren Omland ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "What did you talk about?’ Teacher and students’ joint construction of subject-oriented meanings" for graden Philosophiae Doctor.

Tid og sted: , Rom 232 Helga Engs hus

I forbindelse med det store arkiveringsprosjektet i kjelleren på Helga Engs hus, Blindern, inviterer vi alle interesserte til lunsjseminar. 

Tid og sted: , Auditorium 1, Helgs Engs Hus

Master of Arts Emily Christine Oswald ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Pa-KOW! Doing Participatory Knowledge Work in Museums and Archives" for graden ph.d.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Cand.ed. Cecilie Enqvist-Jensen ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Knowledge Practices and Learning Challenges in Legal Education - Examining students’ collaborative work in two undergraduate courses" for graden ph.d.

Tid og sted: , Zoom

Master Emmanuel Wilson Walla ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "HIV/AIDS, TRADITIONS AND EDUCATION IN SOUTH SUDAN: Analysing the roles of the school, the community and the authorities in addressing the spread of HIV infection and mitigating the effects of AIDS on learners" for graden ph.d.

Tid og sted: , Zoom

Master Filipa de Sousa ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "A Dialogic Approach to Game-Based Learning - The Role of the Teacher in Students’ Engagement with Ethics and Morality in Citizenship Education Using a Commercial Off-the-Shelf Videogame." for graden PhD.

Tid og sted: , Zoom

Master Wills Kalisha ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling " 'You have to wait.' A hermeneutic phenomenological exploration of unaccompanied minors waiting for asylum response in Norway" for graden Philosophiae doctor.

Tid og sted: , Zoom: https://uio.zoom.us/j/61653252361

Vi ønsker med dette å invitere til et seminar om kollegial veiledning i høyere utdanning.

Tid og sted: , Zoom

Vil du snakke med fagpersoner om masterprogram ved Institutt for pedagogikk? Da er dette møtet for deg!

Tid og sted: , Zoom

Vil du vite mer om masterstudier som tilbys av Institutt for pedagogikk? Da er du velkommen til dette informasjonsmøtet!

Tid og sted: , Zoom

Master Joseph Odeke-Nato ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling Information and Communication Technology (ICT) in Teacher Education. Towards facilitating conducive learning environments for learners with visual impairment for graden Philosophiae doctor.

Tid og sted: , Zoom

Master Kjetil Horn Hogstad ved Institutt for Pedagogikk vil forsvare sin avhandling The Plasticity of Bildung – Towards a New Philosophy of Education for graden ph.d.

Tid og sted: , Auditorium 1, Helga Engs Hus

Master Elisabeth Stang Lund ved Institutt for pedagogikk vil vil forsvare sin avhandling "Discrepancies in Texts and Source Evaluation - An Investigation Into How Textual, Format and Individual Factors, Affect Use of Sourcing Strategies" for graden Philosophiae doctor.

Tid og sted: , Auditorium 3 Helga Engs hus

Master Mia Cecilie Heller ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling Supporting second-language learning in the early elementary years: A researcher-practitioner approach for graden Philosophiae Doctor.

Tid og sted: , Zoom

Har den formelle eksamensavviklingen under nedstengningen av utdanningsinstitusjonene våren 2020 skapt problemer for elevenes og studentenes vei videre? 

Tid og sted: , Digitalt arrangement

For tidlig fødte barn har en økt risiko for å utvikle vansker senere i livet. Nå viser ny forskning at umiddelbar veiledning av barnas foreldre kan ha stor betydning både for barnets utvikling og for familielivet senere.

Arrangement på forskningsdagene

Tid og sted: , Zoom

Master Caro Seland Kirsebom ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:

Will you be upset with me? Normativity, framing and complex educational address. 

 

NB! Endret tidspunkt for disputas grunnet tidssoner. 

Tid og sted: , Zoom

Cand.philol. Alf Gunnar Eritsland vil forsvare sin avhandling for graden dr.philos.

Fredag 12. juni 2020 kl 10.15 , Zoom.

Avhandlingens tittel er:

Med skolen som misjonsmark. Den norske vekkingsrørslas satsing på lærarutdanning 1890 – 1946.

Tid og sted: , Zoom

Master Eli Tronsmo ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:

Local curriculum development as knowledge work: A study of collaborative epistemic practices in the teaching profession.