Forskningsprofiler

Publisert 8. des. 2011 10:22

Ulike læringsarenaer er preget av ulike regler, praksiser og forståelser av hva kunnskap er. Dette er det viktig at vi forstår når vi skal utforske hvordan elever kan lære på tvers av ulike læringssituasjoner.

Publisert 8. des. 2011 10:22

Palmyre Pierroux er med og bryter stillheten i norske museer. Hun forsker på hvordan aktiviteter, samtaler og samarbeid kan skape meningsfulle møter med kunst og kulturarv.

Publisert 8. des. 2011 10:22

I forskningsprosjektet Science Created by You (SCY) samarbeider forskere og utviklere ved InterMedia med europeiske kollegaer og skoler om å utvikle digitale verktøy for læring av naturfag. Samtidig undersøker de hvordan og hva elever lærer når de tar verktøyene i bruk.

Publisert 8. nov. 2010 08:28

Peter Maassen har over 25 års erfaring fra forskning på høyere utdanning og er i dag en av verdens ledende forskere innenfor studier av endring i høyrere utdanning.