Hovednavigasjon (hopp)
Hovedinnholdet (hopp)
Temanavigasjon (hopp)
Kontaktinformasjon (hopp)
Organisasjonsnavigasjon
Forsiden UiO
Det utdanningsvitenskapelige fakultet
Institutt for pedagogikk
UiO
UiO
Universitetet i Oslo
Institutt for pedagogikk
Det utdanningsvitenskapelige fakultet
For ansatte
English website
Søk i nettsidene til IPED
Søk
Meny
Søk
Hovednavigasjon
Forsiden IPED
Forskning
Studier
Livet rundt studiene
Tjenester og verktøy
Om instituttet
Personer
Søk i nettsidene til IPED
Søk
Undernavigasjon
Forskning
Om forskningen
Forskningsaktuelt
Vi forsker på
Forskergrupper
Prosjekter
Publikasjoner
Forskning
Prosjekter
3
3C // Samskaping av fremtidens byer
B
Barn og unges læringsløp i Groruddalen (Learning Lives)
D
DiDiAC - Digitale dialoger på tvers av fag
Digitale dialoger (ph.d- prosjekt)
Digitale dialoger (ph.d- prosjekt)
Discourses of responsibility in pre-service teacher education (ph.d- prosjekt)
E
Early Years Literacy Program i norsk skole
ENABLE - Higher Education and Multimedia in Special Needs Education and Rehabilitation
Etablering av referanseverdier for et spørreskjema om temperament
Etisk politisk dannelse (Bildung). NOS-HS workshop
Etisk-politisk danning. En kritisk lesning av Alain Badiou
F
Fagplaner og fagdidaktikk
Fortellinger om utdanningsvalg blant unge med innvandrerforeldre. En narrativ tilnærming til "innvandrerdrivet" i valget av høyere utdanning (ph.d- prosjekt)
I
IKT-støttet læring i statistikk
K
Kognitive og motivasjonelle prosesser i multippel tekstforståelse
Kollegaveiledning i undervisning og veiledning - En innovasjon rettet mot samarbeidspraksiser i norsk høyere utdanning
Kompetent Bonde
Kritisk lesing og læring i informasjonssamfunnet
Kvalitet og endring i høyre utdanning
L
Læreplanpolitikk og læreplantradisjoner - mellom globale og lokale problemstillinger
Lærerkulturer i Norden
M
MakEY: Makerspaces in the early years
MEDIASCAPES - Cultural Heritage Mediascapes; Innovation in Knowledge and Mediation Practices
Modernization as lived experience
Motivasjon og tidsdistanse - prestasjoner og affektive manifestasjoner
N
Narrativer i pedagogisk forskning
Nytt blikk på gamle problemer
P
Pedagogisk praksis og skolefaglig læringsutbytte
Plastisitetens pedagogikk (ph.d- prosjekt)
Preventing Later Literacy Failure in Kindergarten: A longitudinal Randomized-Trials Study of Oral Language Development and Intervention
Prosjekt tidlig intervensjon 2000
Q
Quality of Norwegian Higher Education: Pathways, Practices and Performances
S
Samtavla | Talkwall
Samtavla innovasjon
Språklæring og tekstforståelse i barnehagen
T
Tospråklighet hos barn, nasjonale leseprøver og tilpasset opplæring
TRANSLED – TRANSformation, Language, Education and Development
U
Universitetspedagogers danning og kompetanseutvikling
Vis avsluttede prosjekter
RSS-strøm fra denne siden
UiO
>
Det utdanningsvitenskapelige fakultet
>
Institutt for pedagogikk
>
Forskning
>
Om forskningen
Satsningsområder
Forskningsaktuelt
Aktuelle forskningssaker
Arrangementer
Vi forsker på
Forskergrupper
Prosjekter
Publikasjoner
Tidsskriftsartikler registrert i Cristin
Bøker registrert i Cristin
Kapitler registrert i Cristin
Rapporter og avhandlinger registrert i Cristin