Om prosjektet
Prosjektet er en longitudinell kvalitativ studie av lærerstudenter ved fire utdanningsinstitusjoner og deres erfaringer fra møter og forhandlinger med ulike akademiske skrivetradisjoner på veien mot en godkjent oppgave. Sentralt i studien er hvordan disse erfaringer og forhandlinger i ulike akademiske miljø påvirker studentene og deres utvikling på veien mot å bli lærer.
Finansiering
Det Svenske Vetenskapsråd (2012-2015)
Samarbeid
- Professor Per-Olof Erixon, Umeå universitet (projektledare)
- Docent Inger Erixon Arreman, Umeå universitet
- Professor Line Wittek, Högskolen i Vestfold
- Førsteamanuensis Tone Dyrdal Solbrekke, Universitetet i Oslo
- Førsteamanuensis Kristin Helstad, Universitetet i Oslo
- Docent Mona Blåsjö, Stockholms universitet
- Professor Olle Josephson, Stockholms universitet
- Professor Tomas Englund, Örebro universitet Örebro universitet
- Universitetslektor Emma Arneback, Örebro universitet
Forskningsart
Grunnforskning