1977
1. 1977 Olav Sunnanå
Norsk pedagogisk historieskriving etter 1945
2. 1977 Ola O. Bø
Generell eller spesifikk læring av figur-grunn-oppfatning
3. 1977 Lise Vislie og Elisabeth Sønstabø
Gruppesamtalen i barnehagen
4. 1977 Gunvor Rand og Per Rand
The effect of working atmospheres on creativity
5. 1977 Ola O. Bø
Faktorer i språkpersepsjonen
6. 1977 Brynjulf Nordheim
A discussion on the use and usefulnes of manpower forecasting models and techniques for vocational education planning
1978
1. 1978 Vebjørn Jentoft Skjelfjord
Ferdighet i fonemisk analyse
2. 1978 Arild Tjeldvoll
Teori i praksis - rapport om en utkantkommunes aksjon for
videregående skoletilbud, i lys av samfunnsrettet pedagogisk teori
3. 1978 Magne Nyborg
Summary of a special educational research project with mild and borderline cases of mentally retarded children
4. 1978 Arild Tjeldvoll
Skole, samfunn og lærer
5. 1978 Vebjørn Jentoft Skjelfjord
En studie av fonemisk analyse og syntese i en førsteklasse
6. 1978 Ola O. Bø
Auditiv språkpersepsjon hos hjerneskadde barn og voksne
7. 1978 Per Rand
Some basic validation data for the Achivement Motivation Scale
8. 1978 Jørg A. Kvam
Training for the roles of workers in the educations of adults
1979
1. 1979 Per Lauvås, Ole Skogedal, Fritjof Ramm von der Fehr
Evaluation for improvement - a case study
2. 1979 Ola O. Bø
Reliabilitetseffekt av avbrutt testing etter feilskåre
3. 1979 Olav Sunnanå
Framvoksteren av norsk, dansk og svensk landbruksutdanning
4. 1979 Gunvor Rand og Per Rand
Angst, arbeidsatmosfære og kreativitet
5. 1979 Ola O. Bø og Per Rand
Factor structure of the Achievement Motives Scale (AMS)
6. 1979 Alf Preus
Differensialdiagnostikk av stamming
7. 1979 Anton Hoëm og Arild Tjeldvoll
Ethnicity, racism, "Norwegianizing"?
8. 1979 Olav Sunnanå
Framvoksteren nynorskbrevskuleopplæring
9. 1979 Svein Stensaasen
Problems of method in comparative physical education
1980
1. 1980 Olav Sunnanå
Fra Seminarium Lapponicum til Rauland Akademi
2. 1980 Christian W. Beck
Samfunnsforandring og strategi for utdanning - eksemplet Portugal
3. 1980 Adam Vogt
Meningsfylt verbal læring i klasserommet og elevenes
evneselvoppfatning
4. 1980 Ola O. Bø, Knut A. Christophersen og Per Rand
Factor Structure of the Achievment Motives Scale (AMS) II A Replication Study
5. 1980 Knut A. Christophersen og Per Rand
Factor Structure of the Achievment Motives Scale (AMS) III Two factors - two samples
6. 1980 Gunvor Rand
Variabler som er relatert til kognitiv stil
7. 1980 Bjørg Brandtzæg Gundem
Tradisjon - kritikk - syntese
En analyse av hovedtrekk ved samtidig tysk didaktikk
8. 1980 Roald Nygård
Individual Differences in Situational Specificity of Behavior: Differences in Achievement Motives?
1981
1. 1981 Asbjørn Birkemo
The factor structure of the Illinois Test of Psycholinguistic Abilities (ITPA)
2. 1981 Magne Nyborg
Begreps-strukturer, manifestert i skrevne ordassosiasjoner til leste og hørte stimulus-ord
3. 1981 Olav Sunnanå
Interskola gjennom ein tiårs-bolk
Grisgrendtpedagogikk
4. 1981 Stein Erik Ulvund
Early Experience and the Development of Cognitive Competence: Some Theoretical and Methodological Issues
5. 1981 Magne Nyborg
Interdependencies between long-term, short-term and sensory memory
6. 1981 Magne Nyborg
The influence of different instructions upon the solution of two-and four-choice concept identification tasks
7. 1981 Gunvor Rand
Ulike teoretikeres syn på kreativitet
1982
1. 1982 Ivar Bråten
Angst og evaluering. Test-angst-forskningens bakgrunn i
eksperimentell læringspsykologi
2. 1982 Jan K. Moan
Den psykoanalytiske basis for TASC (Test Anxiety Scale for Children)
3. 1982 Thor Arnfinn Kleven
Forutsetninger for likhet mellom Alpha-koeffisienten og kvadrert korrelasjon mellom observert skåre og universskåre
4. 1982 Britt Ulstrup Engelsen
Mål i beskrivelser av intendert litteraturundervisning
5. 1982 Britt Ulstrup Engelsen
En gjennomgåelse og drøfting av mønsterplanens mål for
litteraturundervisning
6. 1982 Stein Erik Ulvund
The Canonicality Effect in Search for the Hidden Object
7. 1982 Oddbjørn Evenshaug og Dag Hallen
Religiøs utvikling og sosialisering. En pedagogisk analyse av barnets forutsetninger for religion
1983
1. 1983 Ivar Bråten og Arne Kristian Henriksen
Kvalifikasjonsproblem i tilknytning til den pedagogiskpsykologiske rådgivningstjenesten. Om utdanning av pedagogisk-psykologiske rådgivere
2. 1983 Egil Nilsen
Trekk av studieringens historie.
Innovasjonsprosjektet, del 1
3. 1983 Egil Nilsen
Trekk av brevundervisningens historie.
Innovasjonsprosjektet, del 2
4. 1983 Ola O. Bø
Contingent Negative Variation (CNV):
Psykologiske tolkninger og metode for registrering
1984
1. 1984 Vebjørn Jentoft Skjelfjord
Delferdigheter i leselæringen 1981-82
2. 1984 Olav Sunnanå
Det ikkje-offentlege skoleverket
3. 1984 Vebjørn Jentoft Skjelfjord
Delferdigheter i leselæringen 1982-83
1985
1. 1985 Vebjørn Jentoft Skjelfjord
Phonemic segmentation
2. 1985 Harriet Bjerrum Nielsen og Kirsten Larsen
Piger og drenge i klasseoffentligheden
1986
1. 1986 May-Britt Rønning
En sosialpedagogisk forståelse av tilpassing- og frigjøringsbegrepet
2. 1986 Yngve Nordkvelle
Bilder av utviklingsland i norske lærebøker (Videregående skole)
3. 1986 Oddbjørn Evenshaug, red.
Samfunnets ansvar for oppdragelsen i familien
4. 1986 Lise Vislie
Pedagogikk som fag og forskning
5. 1986 Asbjørn Birkemo
Pedagogisk utviklingsarbeid i grunnskolen
6. 1986 Kristin Heggen
Skoleutvikling og innholdsutvelging
1987
1. 1987 Kari Johansen
Skoleutvikling og kvalifiseringsbehov
2. 1987 Karen Jensen og Per Lauvås
Fagstudier i et læreutdanningsperspektiv
3. 1987 Erling Lars Dale
Den pedagogiske refleksjon - speil for oppdragelsen
4. 1987 Ivar Bråten
Analyser av leseprosessen
5. 1987 Yngve Nordkvelle
Bilder av utviklingsland i norske lærebøker (ungdomsskolen)
6. 1987 Kari Johansen - Arild Tjeldvoll
Skoleutvikling og pedagogisk kompetanse
1988
1. 1988 Leif Digre
Puslespillmetoden
2. 1988 Mohammad Daud Awan
Socialization of Pakistani children in Norway
3. 1988 Christian Beck
En moderne barneskole - hva er det?
4. 1988 Britt Ulstrup Engelsen
VOBU-PROSJEKTET - Billede av ungdomslitteratur -
Litteraturdidaktisk analyse
5. 1988 Ola O. Bø, red.
Barn med store språkproblem
6. 1988 Birgit Brock-Utne
Three Papers on Gender, the third World and Education
1989
1. 1989 Yngve Nordkvelle og Per Lauvås
Bildet av utviklingsland i fagplaner i samfunnsfag
i allmennlærerutdanningen
2. 1989 Per Rand, Willy Lens og Ben Decock
Negative motivation is half the story -
3. 1989 Magne Austenaa
Læring og kompetanseutvikling hos elektroinstallatøren
4. 1989 Trine Annfelt
Utdanning, normer og verdier
5. 1989 Birgit Brock-Utne
Mors gutt
6. 1989 Yngve Nordkvelle
Bildet av utviklingsland i undervisningen.
***