Kirsten Hofgaard Lycke

Professor emeritus
Bilde av Kirsten Hofgaard Lycke
English version of this page
Telefon +47-22855394
Rom 531
Brukernavn
Besøksadresse Pedagogisk forskningsinstitutt Helga Engs hus 5 et. Sem Sælands vei 7 0371 OSLO

For mer informasjon, vennligst gå til Kirsten Hofgaard Lyckes engelske presentasjon.

Emneord: Pedagogikk, Høyere utdanning, Rådgivning og innovasjon, Universitetspedagogikk, Kvalitetssikring og vurdering

Publikasjoner

Lycke, K H (2009) Strong Vision, Low Prescription: Compulsory Lecturer Training. In Bamber, B, Trowler, P, Saunders, M & Knight, P. (Eds). Enhancing Learning: Teaching Assessment and Curriculum in Higher Edcuation: Theory, Cases, Practices. Oxford University Press.

Lycke, K H (in press) Developing a field of expertise. Epilogue. In Frenay, M & Saroyan, A (Eds) Building Teaching Capacities in Universities: From Faculty development to Educational Development. Stylus.

Strømsø, H.I., Grøttum, P & Lycke, K H (2007) Content and processes in problem-based leanirng. A comparison of computermediated and face-to-face communication,. Journal of Computer Science 271-282.

Lycke, K.H., Grøttum, P. & Strømsø, H.I. (2006). Student learning strategies, mental models and outcomes in problembased and traditional curricula in medicine. Medical Teacher, 28,7.

Strømsø, H I, Lycke, K H & Lauvås, P (red) (2006) Når læring er det viktigste. Cappelen Akademisk.

Handal, G & Lycke, K H (2006) Studieplaners liv og forvitring. Tidsskrift for Den norske lægeforening, vol 126 (1), 74-77.

Lycke, K.H., Grøttum, P. & Strømsø, H.I. (2006) Tracing tutor roles in problem-based learning online. In M.Savin-Baden & K. Wilkie (eds) Problem-based learning online (s.45-69) Berkshire, Open University Press.

Handal, G. et al (2005) Final Report to the European Commission from the EU-project HPSE_CT 2001-00068, Students as Journeymen Between Communities fo Higher Education and Work. Brussel: The European Commission, 110s.

Askling, B, Lycke, K H & Stave, O. (2004) Institutional Leadership and Leeway - Important aspects of a national system of quality assurance and accreditation: Experiences from a Pilot Study. Tertiary Educationa and Management, vol 10(2), 107-120.

Lycke, K H (red) (2002) Perspektiver på problembaser læring. Cappelen Akademisk.

  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2016). Problembasert læring, caseundervisning og prosjektarbeid, I: Helge Ivar Strømsø; Kirsten Hofgaard Lycke & Per Lauvås (red.),  Når læring er det viktigste. Undervisning i høyere utdanning..  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 978-82-02-52728-0.  Kapittel 10.  s 171 - 188
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2016). Å lære i grupper, I: Helge Ivar Strømsø; Kirsten Hofgaard Lycke & Per Lauvås (red.),  Når læring er det viktigste. Undervisning i høyere utdanning..  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 978-82-02-52728-0.  Kapittel 9.  s 155 - 168
  • Lycke, Kirsten Hofgaard & Handal, Gunnar (2016). Studentangasjement i høyere utdanning - Internasjonale perspektiver og norske studier. UNIPED.  ISSN 1893-8981.  (2), s 184- 187
  • Handal, Gunnar; Lycke, Kirsten Hofgaard; Martensson, Katarina; Skodvin, Arne; Roxå, Torgny & Solbrekke, Tone Dyrdal (2014). Transforming Bologna Regulations to a National and Institutional Context: The Role of Academic Developers.A case study based on the introduction of the European Qualifications Framework in Norwegian Higher Education. International journal for academic development.  ISSN 1360-144X.
  • Handal, Gunnar; Lycke, Kirsten Hofgaard; Mårtensson, Katarina; Roxå, Torgny; Skodvin, Arne & Solbrekke, Tone Dyrdal (2014). The role of academic developers in transforming Bologna regulations to a national and institutional context. International journal for academic development.  ISSN 1360-144X.  19(1), s 12- 25 . doi: 10.1080/1360144X.2013.849254
  • Møystad, Anne; Lycke, Kirsten Hofgaard; Barkvoll, Tom Asbjørn & Lauvås, Per (2014). Faculty development for clinical teachers in dental education. European journal of dental education.  ISSN 1396-5883.  s 1- 7 . doi: 10.1111/eje.12115
  • Handal, Gunnar; Lycke, Kirsten Hofgaard & Lauvås, Per (2013). Strategier i forskningsveiledning? En analyse av veilederes tilbakemelding på tekst. UNIPED.  ISSN 1893-8981.  36(4), s 32- 44 . doi: 10.3402/uniped.v36i4.23140
  • Lycke, Kirsten Hofgaard & Handal, Gunnar (2012). Refleksjon over egen undervisningspraksis - et ledd i kvalitetsutvikling?, I:  Utdanningskvalitet og undervisningskvalitet under press?.  Tapir Akademisk Forlag.  ISBN 9788251928953.  Kapittel 7.  s 157 - 185
  • Skodvin, Arne; Handal, Gunnar; Lycke, Kirsten Hofgaard & Solbrekke, Tone Dyrdal (2012). Føyelige eller ubøyelige? Universitetspedagogers rolle i implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk. UNIPED (Tromsø).  ISSN 1500-4538.  35(1), s 78- 91
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2011). Høyere utdanning på høyt internasjonalt nivå - fortolkninger og mulige konsekvenser. UNIPED (Tromsø).  ISSN 1500-4538.  34(2), s 5- 17
  • Lycke, Kirsten Hofgaard; Lauvås, Per & Handal, Gunnar (2011). Reflekterende veiledning o veiledning i lærende fellesskap, I: Kaare Skagen (red.),  Kunnskap og handling i pedagogisk veiledning.  Fagbokforlaget.  ISBN 978-82-450-1196-8.  Kapittel 3.  s 65 - 92
  • Handal, Gunnar; Solbrekke, Tone Dyrdal; Lycke, Kirsten Hofgaard & Hult, Håkan (2010). Background and objectives of the project, In Lars-Owe Dahlgren (ed.),  Students as Journeymen between Cultures of Higher Education and Work. A longitudinal European Study of the Transition from Higher Education to Work Life.  Lambert Academic Publishing.  ISBN 978-3-8383-9462-6.  Kapittel 1.  s 16 - 20
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2010). Epilogue, In Alenoush Saroyan & Mariane Frenay (ed.),  Building Teaching Capacities in Higher Education. A Comprehensive International Model.  Stylus Publishing.  ISBN 9781579224103.  Epilog.  s 188 - 203
  • Lycke, Kirsten Hofgaard; Bayer, Manfred; Cackwska, Malgorzata; Hård af Segerstad, Helene; Johansson, Kristina & Kopciewicz, Lucyna (2010). The transition from higher education to work life, In Lars-Owe Dahlgren (ed.),  Students as Journeymen between Cultures of Higher Education and Work. A longitudinal European Study of the Transition from Higher Education to Work Life.  Lambert Academic Publishing.  ISBN 978-3-8383-9462-6.  Chapter 7.  s 95 - 120
  • Szkudlarek, Tomasz; Dahlgren, Lars-Owe; Solbrekke, Tone Dyrdal; Karseth, Berit; Hård af Segerstad, Helene & Lycke, Kirsten Hofgaard (2010). Conclusions and policy implications, In Lars-Owe Dahlgren (ed.),  Students as Journeymen between Cultures of Higher Education and Work. A longitudinal European Study of the Transition from Higher Education to Work Life.  Lambert Academic Publishing.  ISBN 978-3-8383-9462-6.  Chapter 8.  s 121 - 1138
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2009). External Experts in Quality Audits: Knowledge, decisions and credibility, In  Assessing educational quality: Knowledge production and the role of experts.  ENQUA.  ISBN 9789525539295.  Chapter 5.  s 31 - 37
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2009). Strong vision, low prescription: compulsory lecturer training, In Veronica Bamber; Paul Trowler; Murray Saunders & Peter Knight (ed.),  Enhancing Learning, Teaching, Assessment and Curriculum in Higher Education.  Open University Press.  ISBN 9780335233755.  16.  s 106 - 112
  • Strømsø, Helge Ivar; Grøttum, Per & Lycke, Kirsten Hofgaard (2007). Content and processes in problem-based learning: A comparison of computer mediated and face-to-face communication. Journal of Computer Assisted Learning.  ISSN 0266-4909.  23(3), s 271- 282 . doi: 10.1111/j.1365-2729.2007.00221.x
  • Handal, Gunnar & Lycke, Kirsten Hofgaard (2006). Studieplaners liv og forvitring. Tidsskrift for Den norske legeforening.  ISSN 0029-2001.  126(1), s 74- 77 Vis sammendrag
  • Lycke, Kirsten Hofgaard; Strømsø, Helge Ivar & Grøttum, Per (2006). Tracing the tutor role in problem-based learning and PBLonline, In Maggi Savin-Baden & Kay Wilkie (ed.),  Problem-based learning online.  Open University Press.  ISBN 0335220061.  4.  s 45 - 60
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2006). Erfaringsbasert læring - caseundervisning, problembasert læring og prosjektarbeid, I: Helge Ivar Strømsø; Per Lauvås & Kirsten Hofgaard Lycke (red.),  Når læring er det viktigste.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 82-02-24988-0.  kapittel 10.  s 157 - 173
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2006). Å lære i grupper, I: Helge Ivar Strømsø; Per Lauvås & Kirsten Hofgaard Lycke (red.),  Når læring er det viktigste.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 82-02-24988-0.  Kapittel 9.  s 141 - 153
  • Lycke, Kirsten Hofgaard; Grøttum, Per & Strømsø, Helge Ivar (2006). Student learning strategies, mental models and learning outcomes in problem-based and traditional curricula in medicine. Medical teacher.  ISSN 0142-159X.  28(8), s 717- 722 . doi: 10.1080/01421590601105645
  • Strømsø, Helge Ivar; Lycke, Kirsten Hofgaard & Lauvås, Per (2006). Innledning, I: Helge Ivar Strømsø; Per Lauvås & Kirsten Hofgaard Lycke (red.),  Når læring er det viktigste.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 82-02-24988-0.  1.  s 13 - 20
  • Askling, Berit; Lycke, Kirsten Hofgaard & Stave, Ola (2004). Institutional Leadership and Leeway - Important aspects of a national system of quality assurance and accreditation: Experiences from a Pilot Study. Tertiary Education and Management.  ISSN 1358-3883.  10(2), s 107- 120 Vis sammendrag
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2004). Perspectives on Quality Assurance in Higher Education in Norway. Quality in Higher Education.  ISSN 1353-8322.  10(3), s 219- 230 . doi: 10.108/1353832042000299504 Vis sammendrag
  • Lycke, Kirsten Hofgaard; Blackmore, Paul; Chalmers, Dennise; Dearn, John; Frielick, Stanley; O'Connor, Kristine Mason; McAlpine, Lynn; Prosser, Michael; Scott, Ian & Trigwell, Keith (2004). Academic development: what purpose and whose purpose?, In Liz Elvidge (ed.),  Exploring academic development in higher education: Issues of engagement.  Cambridge Conference 2003.  ISBN 0954711122.  Chapter 2.  s 17 - 28
  • Lycke, Kirsten Hofgaard & Handal, Gunnar (2004). Faculty development programs in Norway: Status, design and evaluation, In Sabine Brendel; Karin Kaiser & Gerd Macke (ed.),  Hochschuldidaktische Qualifizierung. Strategien und Konzepte im internationalen Vergleich.  Arbeitsgemeinschaft für Hochschuldidaktik / W. Bertelsmann Verlag GmbH & Co.  ISBN 3-7639-3273-9.  kapittel.  s 53 - 70
  • Lycke, Kirsten Hofgaard & Handal, Gunnar (2004). Faculty Development programs in Norway: Status, design and evaluatgion., In Sabine Brendel; Karin Kaiser & Gerd Macke (ed.),  Hochschuldidaktische Qualifizierung. Strategien und Konzepte im internationalen Vergleich.  Arbeitsgemeinschaft für Hochschuldidaktik / W. Bertelsmann Verlag GmbH & Co.  ISBN 3-7639-3273-9.  Kapittel.  s 53 - 70
  • Strømsø, Helge Ivar; Grøttum, Per & Lycke, Kirsten Hofgaard (2004). Changes in student approaches to learning with the introduction of computer-supported problem-based learning. Medical Education.  ISSN 0308-0110.  38(4), s 390- 398

Se alle arbeider i Cristin

  • Lauvås, Per; Lycke, Kirsten Hofgaard & Handal, Gunnar (2016). Kollegahandledning med kritiska vänner. Studentlitteratur.  ISBN 9789144114644.  262 s.
  • Lauvås, Per; Lycke, Kirsten Hofgaard & Handal, Gunnar (2016). Kollegaveiledning med kritiske venner. Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 9788202480363.  233 s.
  • Strømsø, Helge Ivar; Lycke, Kirsten Hofgaard & Lauvås, Per (red.) (2016). Når læring er det viktigste. Undervisning i høyere utdanning.. Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 978-82-02-52728-0.  268 s.
  • Eika, Berit; Wichmann-Hansen, Gitte; Lycke, Kirsten Hofgaard & Handal, Gunnar (2015). Vejledning af læger under uddannelse. Munksgaard.  ISBN 978-87-628-0419-7.  139 s.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard; Handal, Gunnar & Lauvås, Per (2011). Handledning av läkare under utbildning. Studentlitteratur AB.  ISBN 978-91-44-04005-9.  126 s.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2010). Søsken for livet. Cappelen Damm AS.  ISBN 9788202279936.  160 s.
  • Aas, Gro Hanne; Askling, Berit; Dittrich, Karl; Froestad, Wenche; Haug, Peder; Lycke, Kirsten Hofgaard; Moitus, Sirpa; Pyykkö, Ritta & Sørskår, Anne Karine (2009). Assessing educational quality: Knowledge production and the role of experts. ENQUA.  ISBN 9789525539295.  56 s.
  • Strømsø, Helge Ivar; Lauvås, Per & Lycke, Kirsten Hofgaard (red.) (2006). Når læring er det viktigste. Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 82-02-24988-0.  250 s.
  • Strømsø, Helge; Lycke, Kirsten Hofgaard & Lauvås, Per (red.) (2006). Når læring er det viktigste : undervisning i høyere utdanning. Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 8202249880.  250 s. Vis sammendrag
  • Lycke, Kirsten Hofgaard; Handal, Gunnar & Lauvås, Per (2005). Veiledning med leger under utdanning. Gyldendal Akademisk.  ISBN 8205346836.  132 s.
  • Lauvås, Per; Lycke, Kirsten Hofgaard & Handal, Gunnar (2004). Kollegaveiledning i skolen. Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 82-02-24611-3.  128 s. Vis sammendrag

Se alle arbeider i Cristin

  • Skodvin, Arne; Lycke, Kirsten Hofgaard & Handal, Gunnar (2016). Engasjement i undervisning og læring i høyere utdanning. UNIPED.  ISSN 1893-8981.  (2), s 99- 101
  • Strømsø, Helge Ivar; Lycke, Kirsten Hofgaard & Lauvås, Per (2016). Forord, I: Helge Ivar Strømsø; Kirsten Hofgaard Lycke & Per Lauvås (red.),  Når læring er det viktigste. Undervisning i høyere utdanning..  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 978-82-02-52728-0.  Forord.  s 11 - 12
  • Strømsø, Helge Ivar; Lycke, Kirsten Hofgaard & Lauvås, Per (2016). Innledning, I: Helge Ivar Strømsø; Kirsten Hofgaard Lycke & Per Lauvås (red.),  Når læring er det viktigste. Undervisning i høyere utdanning..  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 978-82-02-52728-0.  Kapittel 1.  s 13 - 18
  • de Lange, Thomas; Lycke, Kirsten Hofgaard; Skodvin, Arne; Strømsø, Helge Ivar; Fremstad, Ester; Stensaker, Bjørn; Enqvist-Jensen, Cecilie; Beck, Eevi Elisabeth & Solbrekke, Tone Dyrdal (2015). Egenrapport: Programevaluering - pedagogisk basiskompetanse Fagområdet for universitetspedagogikk, UiO. Fulltekst i vitenarkiv.
  • Wittek, Anne Line; de Lange, Thomas & Lycke, Kirsten Hofgaard (2013). Veier til doktorgraden. UNIPED.  ISSN 1893-8981.  36(4), s 1- 4 . doi: 10.3402/uniped.v36i4.23142
  • Handal, Gunnar & Lycke, Kirsten Hofgaard (2012). Strategies in research supervision as conveyed by supervisors' opening comments to students' texts. Vis sammendrag
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2012). The Shift from Teaching to Learning.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2011, 05. juli). Den beste aldersforskjell mellom barna. [Internett].  ABC nyheter.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2011, 20. juni). Dette skiller enebarn fra andre barn.  Dagbladet.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2011, 16. mars). Erfaringer med søsken i et livsperspektiv. [TV].  NRK TV1 Førkveld.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2011, 22. oktober). Et varig forhold.  Aftenposten morgen.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2011, 26. november). Mange har et favorittbarn!.  VG.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard & Thompson, Pat (2011). Diversity in European Doctorates: Investigating affordances and exploring issues for supervision.
  • Stødle, Håkon; Lycke, Kirsten Hofgaard; Andersen, Hanne Leth & Clementsen, Kjetil (2011). Evaluering av system for kvalitetssikring av utdanningen ved Høgskolen i Hedmark. Rapport avgitt mai 2011 til NOKUT..
  • Thompson, Pat & Lycke, Kirsten Hofgaard (2011). Supervising phds: Different thesis formats - different supervisory strategies?.
  • Handal, Gunnar; Lycke, Kirsten Hofgaard; Solbrekke, Tone Dyrdal; Skodvin, Arne; Roxå, Torgny & Mårtensson, Katarina (2010). Introducing the European Qualification Framework in Scandinavian Higher Education.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2010, 07. oktober). Hva betyr søsken for oss?. [TV].  TV2 Go' morgen Norge.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2010, 10. oktober). Søsken i ulike livsfaser. [Radio].  NRK Norgesglasset. Serie på fire innslag..
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2010, 15. september). Søskenliv. [Radio].  NRK Østlandssendingen.
  • Møystad, Anne; Lauvås, Per; Lycke, Kirsten Hofgaard & Barkvoll, Tom Asbjørn (2010). Klinisk veiledning i odontologi.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard; Eriksen, Harald M.; Hanken, Ingrid Maria; Granaas, Rakel Christina; Aasland, Rein & Løfgren, Trond (2009). Utredning om etablering av Sentre for fremragende utdanning (SFU). Innstilling fra Universitets- og høgskolerådet til Kunnskapsdepartemtentet. 15. juni 2009.
  • Carlstedt-Duke, Jan; Peile, Edward; Lycke, Kirsten Hofgaard & Sundberg, Kristina (2009). Review of the new Undergraduate Medical Programme at Karolinska Institutet and evaluation of the early stages of implementation.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2009). Building Faculty Development Orcanisations: Common Issues.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2009). Consultations to improve learning and teaching.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard & Handal, Gunnar (2009). Members of Academic Communities? The post doc experience.
  • Eika, Berit; Roald, Borghild Barth-H & Lycke, Kirsten Hofgaard (2008). Effects of External Ecaluation: A follow up study.
  • Karseth, Berit; Lycke, Kirsten Hofgaard & Solbrekke, Tone Dyrdal (2008). Høyere utdanning i endring - pedagogiske og kunnskapsmessige utfordringer. Norsk pedagogisk tidsskrift.  ISSN 0029-2052.  (6), s 413- 416
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2008). External experts in quality assurance processes.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2008). Innovation in higher education and the role of higher education professionals.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2008). Refleksjon over egen undervisningspraksis - et ledd i kvalitetsutvikling?.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2008). Research based leaning and teaching at the University of Oslo.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2008). Room for expertise?.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2008). Sakkyndig for NOKUT - Hva sier de selv?.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard & Handal, Gunnar (2008). Mentoring Early Career Academics - developing and evaluating practice. A pilot study.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard; Remmik, Marvi; Battaglia, Santina & Macdonald, Ranald (2008). ICED and Partner Networks: Mission and Membership.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard; Solbrekke, Tone Dyrdal; Wittek, Line; Jensen, Torben; Eika, Berit & Wikmann Hansen, Gitte (2008). The Educational Developer's Role in Contributing to Change.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2007). Grounding faculty development in an evidence-based theory.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2007). Samarbeid om kurstilbud i universitets- og høgskolepedagogikk.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard; Benestad, Haakon Breien & Sandberg, Torill Marlene (2007). Development of teaching and learning at the University of Oslo.
  • Aas, Gro Hanne; Blichfeldt, Jon Frode; Froestad, Wenche; Lycke, Kirsten Hofgaard; Møthe, Svein & Rakkestad, Ole Espen (2006). Quality Tellers: The status of knowledge produced by expert panels assessing educational quality.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2006). Assessment in PBL.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2006). Development or decay? Planning and Implementing Sustainable PBL-Programs.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2006). Implementing Bologna - the Role of Educational Developers at a Norwegian University.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2006). Looking back on curricular change and sustainability.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2006). Sustainable change - what is the role of the educational developer.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard; Handal, Gunnar; Karseth, Berit & Solbrekke, Tone Dyrdal (2006). Learning Environments for Political Science Students - What they want and what they get.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard; Kolmos, Anette; McAlpine, Lynn & Vizcarro, Carmen (2006). Developing the innovation: The developers role in sustaining educational change.
  • Roald, Borghild; Edin, Benoni B; eika, Berit & Lycke, Kirsten Hofgaard (2006). Evaluering av profesjonsstudiet i medisin ved Universitetet i Tromsø. Rapport fra en ekstern evalueringsgruppe.
  • Handal, Gunnar & Lycke, Kirsten Hofgaard (2005). Approaches to learning: The influence of learning environments and competences to be acquired.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2005). Professionalisation of teachers in higher education: an example from the University of Oslo.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard; Grøttum, Per & Strømsø, Helge Ivar (2005). Student learning strategies, mental models and learning strategies in problem-based and traditional curricula in medicine.
  • Handal, Gunnar; Karseth, Berit; Lycke, Kirsten Hofgaard & Solbrekke, Tone Dyrdal (2005). Final Report to the European Commission from the EU-project HPSE-CT 2001-00068, Students as Journeymen Between Communities of Higher Education and Work.
  • Engelsen, Knut Steinar; Lycke, Kirsten Hofgaard; Hult, Håkan; Stensaker, Bjørn & Alfredsen, Andrè (2004). Del 1 Evaluering av Pedagogisk utviklingssenter ved Høgskolen i Oslo - rapport fra eksternt evalueringsutvalg. HiO-notat. 2004/2.
  • Handal, Gunnar & Lycke, Kirsten Hofgaard (2004). From Higher Education to Professional Practice: Learning among students and professionals. Vis sammendrag
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2004). Impact: Individual, institutional and cultural?What can we expect � and accept � as evidence?. Vis sammendrag
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2004). National and International Networks: How can they contribute to the development of higher education?. Pedaforum.  ISSN 1237-4962.  (2), s 31- 36
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2004). Perspectives on quality assurance in higher education in Norway.
  • Lycke, Kirsten Hofgaard (2004). The Future of Educational Development: A Nordic Perspective.
  • Handal, Gunnar; Solbrekke, Tone Dyrdal; Karseth, Berit & Lycke, Kirsten Hofgaard (2003). How do students conceive of learning when entering and leaving university.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 17. aug. 2010 15:27 - Sist endret 4. sep. 2013 14:59