Tone Dyrdal Solbrekke

Bilde av Tone Dyrdal Solbrekke
English version of this page
Telefon +47-22844408
Mobiltelefon +47-91350516
Faks +47-22858241
Rom 530
Brukernavn
Besøksadresse Sem Sælands vei 7 Helga Engs hus 0317 OSLO
Postadresse Postboks 1092 Blindern 0317 OSLO

Faglige interesser og forskningsområde

  • Studier av høyere utdanning
  • Profesjonell læring
  • Profesjonelt ansvar
  • Faglig utvikling
  • Organisasjon og ledelse av studieprogram
  • Danning av - og i - universiteter
  • Komparative og internasjonale studier

Undervisning

  • Undervisning i kurs og læringsaktiviteter for personalet ved UiO
  • Faglig konsultasjon for universitetsledere og lærere
  • Veiledning av PhD og masterstudenter

Administrative oppgaver

  • Faglig leder av Faglig enhet for universitetspedagogikk (FUP)
     

For fullstendig profil, se Engelsk profil her: Tone Dyrdal Solbrekke

 

Emneord: Pedagogikk, Høyere utdanning, Profesjonelt ansvar, Profesjonsutdanning, Utdanningspolitikk, Danning, Komparative og internasjonale utdanningsstudier

Publikasjoner

  • Stensaker, Bjørn; Van der Vaart, Rob; Solbrekke, Tone Dyrdal & Wittek, Anne Line (2017). The expansion of academic development: The challenges of organizational coordination and collaboration, In Bjørn Stensaker; Grahame Bilbow; Lori Breslow & Rob Van der Vaart (ed.),  Strengthening teaching and learning in research universities. Strategies and initatives for institutional change..  Palgrave Macmillan.  ISBN 978-3-319-56498-2.  2.  s 19 - 42
  • Sugrue, Ciaran; Englund, Tomas; Solbrekke, Tone Dyrdal & Fossland, Trine (2017). Trends in the practices of academic developers: trajectories of higher education?. Studies in Higher Education.  ISSN 0307-5079. . doi: 10.1080/03075079.2017.1326026
  • Sugrue, Ciaran & Solbrekke, Tone Dyrdal (2017). Policy rhetorics and resource neutral reforms in higher education: their impact and implications?. Studies in Higher Education.  ISSN 0307-5079.  42(1), s 130- 148 . doi: 10.1080/03075079.2015.1036848
  • Wittek, Anne Line; Solbrekke, Tone Dyrdal & Helstad, Kristin (2017). "You Learn How to Write from Doing the Writing, But You also Learn the Subject and the Ways of Reasoning". Outlines : Critical Social Studies.  ISSN 1399-5510.  18(1), s 81- 108
  • Arneback, Emma; Englund, Tomas & Solbrekke, Tone Dyrdal (2016). Writing in and out of control. A longitudinal study of three student teachers’ experiences of academic writing in preschool teacher education. Nordic Studies in Education.  ISSN 1891-5914.  36(3), s 211- 228 . doi: 10.18261/issn.1891-5949-2016-03-03
  • Karseth, Berit & Solbrekke, Tone Dyrdal (2016). Curriculum Trends in European Higher Education:The pursuit of the Humboldtian University Ideas, In Sheila Slaughter & Jay Taylor Barrett (ed.),  Higher Education, Stratification, and Workforce Development: Competitive Advantage in Europe, the US, and Canada.  Springer Science+Business Media B.V..  ISBN 978-3-319-21511-2.  part 3, chapter 11.  s 215 - 233
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Helstad, Kristin (2016). Student formation in higher education: teaching approaches matter. Teaching in Higher Education.  ISSN 1356-2517.  21(8), s 962- 977 . doi: 10.1080/13562517.2016.1207624
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Karseth, Berit (2016). Kvalifikasjonsrammeverk og Læringsutbytte. Til nytte eller besvær?, I: Helge Ivar Strømsø; Kirsten Hofgaard Lycke & Per Lauvås (red.),  Når læring er det viktigste. Undervisning i høyere utdanning..  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 978-82-02-52728-0.  Kap 4.  s 57 - 82
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Stensaker, Bjørn (2016). Utdanningsledelse - Stimulering av et felles engasjement for studieprogrammene?. UNIPED.  ISSN 1893-8981.  39(2), s 144- 157 . doi: 10.18261/issn.1893-8981-2016-02-05
  • Beck, Eevi Elisabeth; Solbrekke, Tone Dyrdal; Sutphen, Molly & Fremstad, Ester (2015). When mere knowledge is not enough: The potential of bildung as self-determination, co-determination and solidarity. Higher Education Research and Development.  ISSN 0729-4360.  34(3), s 445- 457 . doi: 10.1080/07294360.2014.973373
  • Englund, Tomas & Solbrekke, Tone Dyrdal (2015). Om innebörder i lärarprofessionalism. Pedagogisk forskning i Sverige.  ISSN 1401-6788.  20(3-4), s 168- 194
  • Dahlgren, Madeleine Abrandt; Solbrekke, Tone Dyrdal; Karseth, Berit & Nyström, Sofia (2014). From university to professional practice: Students as journeymen between cultures of education and work, In Stephen Billett; Christian Harteis & Hans Gruber (ed.),  International Handbook of Research in Professional and Practice-based Learning.  Springer.  ISBN 978-94-017-8902-8.  17.
  • Handal, Gunnar; Lycke, Kirsten Hofgaard; Martensson, Katarina; Skodvin, Arne; Roxå, Torgny & Solbrekke, Tone Dyrdal (2014). Transforming Bologna Regulations to a National and Institutional Context: The Role of Academic Developers.A case study based on the introduction of the European Qualifications Framework in Norwegian Higher Education. International journal for academic development.  ISSN 1360-144X.
  • Handal, Gunnar; Lycke, Kirsten Hofgaard; Mårtensson, Katarina; Roxå, Torgny; Skodvin, Arne & Solbrekke, Tone Dyrdal (2014). The role of academic developers in transforming Bologna regulations to a national and institutional context. International journal for academic development.  ISSN 1360-144X.  19(1), s 12- 25 . doi: 10.1080/1360144X.2013.849254
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2014). Profesjonelt ansvar, I: Line Wittek & Janicke Heldal Stray (red.),  Pedagogikk - en grunnbok.  Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 978-82-02-41424-5.  Kapittel 32.  s 555 - 564
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Englund, Tomas (2014). Certification of Teachers: Tensions in a New Signature Reform. Professions and Professionalism.  ISSN 1893-1049.  4(2) . doi: 10.7577/pp.668
  • Solbrekke, Tone Dyrdal; Heggen, Kristin & Engebretsen, Eivind (2014). Ambitions and Responsibilities: A Textual Analysis of the Norwegian National Curriculum Regulations for Nursing Education . Scandinavian Journal of Educational Research.  ISSN 0031-3831.  58(4), s 479- 494 . doi: 10.1080/00313831.2013.773557
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Sugrue, Ciaran (2014). Professional accreditation of initial teacher education programmes: Teacher educators' strategies-Between 'accountability' and 'professional responsibility'?. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies.  ISSN 0742-051X.  37, s 11- 20 . doi: 10.1016/j.tate.2013.07.015
  • Skodvin, Arne; Handal, Gunnar; Lycke, Kirsten Hofgaard & Solbrekke, Tone Dyrdal (2012). Føyelige eller ubøyelige? Universitetspedagogers rolle i implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk. UNIPED (Tromsø).  ISSN 1500-4538.  35(1), s 78- 91
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Sugrue, Ciaran (2012). Learning from Conceptions of Professional Responsibility and Graduates Experiences in Becoming Novice Practitioners, In Anne McKee & Michael Eraut (ed.),  Learning Trajectories,Innovation and Identity for Professional Development.  Springer.  ISBN 978-94-007-1723-7.  Kap 10.  s 193 - 215
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Sutphen, Molly (2012). Learning in a Web of Commitments. Journal of Nursing Education.  ISSN 0148-4834.  51(4), s 185- 189 . doi: 10.3928/01484834-20120210-01
  • Sutphen, Molly & Solbrekke, Tone Dyrdal (2012). Teaching in a Web of Commitments. Journal of Nursing Education.  ISSN 0148-4834.  51(4), s 192- 196 . doi: 10.3928/01484834-20120210-02
  • Englund, Thomas & Solbrekke, Tone Dyrdal (2011). Professional responsibility under pressure?, In Ciaran Sugrue & Tone Dyrdal Solbrekke (ed.),  Professional Responsibility New Horizons of Praxis.  Routledge.  ISBN 978-0-415-61462-7.  Kapittel.  s 57 - 72
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Englund, Tomas (2011). Bringing professional responsibility back in. Studies in Higher Education.  ISSN 0307-5079.  36(7), s 847- 861 . doi: 10.1080/03075079.2010.482205
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Sugrue, Ciaran (2011). Professional responsibility- back to the future, In Ciaran Sugrue & Tone Dyrdal Solbrekke (ed.),  Professional Responsibility New Horizons of Praxis.  Routledge.  ISBN 978-0-415-61462-7.  Kapittel.  s 11 - 29
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Østrem, Solveig (2011). Profesjonsutøvelse mellom profesjonelt ansvar og regnskapsplikt . Nordic Studies in Education.  ISSN 1891-5914.  31(3), s 194- 209
  • Surgrue, Ciaran & Solbrekke, Tone Dyrdal (2011). Professional responsibility: New horizons of praxis, In Ciaran Sugrue & Tone Dyrdal Solbrekke (ed.),  Professional Responsibility New Horizons of Praxis.  Routledge.  ISBN 978-0-415-61462-7.  Kapittel.  s 177 - 197
  • Handal, Gunnar; Solbrekke, Tone Dyrdal; Lycke, Kirsten Hofgaard & Hult, Håkan (2010). Background and objectives of the project, In Lars-Owe Dahlgren (ed.),  Students as Journeymen between Cultures of Higher Education and Work. A longitudinal European Study of the Transition from Higher Education to Work Life.  Lambert Academic Publishing.  ISBN 978-3-8383-9462-6.  Kapittel 1.  s 16 - 20
  • Karseth, Berit & Solbrekke, Tone Dyrdal (2010). Qualifications Frameworks: the avenue towards the convergence of European higher education?. European Journal of Education.  ISSN 0141-8211.  45(4), s 563- 576 . doi: 10.1111/j.1465-3435.2010.01449.x
  • Mendel, Maria; Solbrekke, Tone Dyrdal; Hult, Håkan; Johansson, Kristina; Karseth, Berit; Kopciewicz, Lucyna & Struzunska, Ania (2010). Students' conceptions of education and work, In Lars-Owe Dahlgren (ed.),  Students as Journeymen between Cultures of Higher Education and Work. A longitudinal European Study of the Transition from Higher Education to Work Life.  Lambert Academic Publishing.  ISBN 978-3-8383-9462-6.  Chapter 6.  s 64 - 95
  • Szkudlarek, Tomasz; Dahlgren, Lars-Owe; Solbrekke, Tone Dyrdal; Karseth, Berit; Hård af Segerstad, Helene & Lycke, Kirsten Hofgaard (2010). Conclusions and policy implications, In Lars-Owe Dahlgren (ed.),  Students as Journeymen between Cultures of Higher Education and Work. A longitudinal European Study of the Transition from Higher Education to Work Life.  Lambert Academic Publishing.  ISBN 978-3-8383-9462-6.  Chapter 8.  s 121 - 1138
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Heggen, Kristin (2009). Sykepleieansvar - fra profesjonelt moralsk ansvar til teknisk regnskapsplikt?. Tidsskrift for Arbejdsliv.  ISSN 1399-1442.  11(3), s 49- 61
  • Englund, Tomas; Karseth, Berit; Ljunggren, Carsten; Solbrekke, Tone Dyrdal & Unemar Öst, Ingrid (2008). Theme: Educating towards civic and professional responsibility - The future of Higher Education?. Utbildning och Demokrati.  ISSN 1102-6472.  17(2), s 5- 12
  • Ransedokken, Olgunn & Solbrekke, Tone Dyrdal (2008). Refleksjoner over pedagogikk, didaktikk, kunnskaper og fag. Norsk pedagogisk tidsskrift.  ISSN 0029-2052.  92(3), s 173- 175
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2008). DEN NORMATIVE DIMENSJONEN I HØYERE UTDANNING. UNIPED (Tromsø).  ISSN 1500-4538.  31(2), s 5- 17
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2008). Educating for professional resposnibility - a normative dimension of higher education. Utbildning och Demokrati.  ISSN 1102-6472.  17(2), s 73- 96
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2008). Læring av yrkesetikk - nytter utdanning? En forskningsbasert fremstilling. Etikk i praksis.  ISSN 1890-3991.  2(2), s 115- 136
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2008). Professional responsibility as legitimate compromises - from communities of education to communities of work. Studies in Higher Education.  ISSN 0307-5079.  33(4) . doi: 10.1080/03075070802211877
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Ransedokken, Olgunn (2008). Reformer og utdanning i en omskiftelig tid. Norsk pedagogisk tidsskrift.  ISSN 0029-2052.  92(2), s 86- 87

Se alle arbeider i Cristin

  • Sugrue, Ciaran & Solbrekke, Tone Dyrdal (ed.) (2011). Professional Responsibility New Horizons of Praxis. Routledge.  ISBN 978-0-415-61462-7.  204 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Helstad, Kristin & Solbrekke, Tone Dyrdal (2017). Exploring teaching academic literacy in mathematics in initial teacher education: a case study.
  • Helstad, Kristin & Solbrekke, Tone Dyrdal (2017). The significance of academic literacies in learning mathematics when students are becoming teachers: Learning from an "excellent” teacher educator.
  • Sugrue, Ciaran; Solbrekke, Tone Dyrdal; Fossland, Trine; Bergh, Andreas & Sutphen, Molly (2017). Institutional Leaders’ Perspectives on the Contribution of Academic Developers to Institutional and Academic Formation.
  • Fremstad, Ester; Solbrekke, Tone Dyrdal & Supthen, Molly (2016). Aims and practices of academic development: Conceptions and experiences of academic developers within two research intensive universities.
  • Fremstad, Ester; Solbrekke, Tone Dyrdal & Supthen, Molly (2016). Understanding different conceptions of- and approaches to- academic development. Developing a framework of analysis through a cross-case analysis.
  • Nordkvelle, Yngve Troye; Lefdal, Hans Erik; Engelsrud, Gunn & Solbrekke, Tone Dyrdal (2016). Krever undervisningskompetanse. Forskerforum.  ISSN 0800-1715.  48(1)
  • Solbrekke, Tone Dyrdal; Englund, Tomas; Karseth, Berit & Beck, Eevi Elisabeth (2016). Educating for Professional Responsibility: From Critical Thinking to Deliberative Communication, or Why Critical Thinking Is Not Enough, In Franziska Trede & Celina McEwen (ed.),  Educating the Deliberate Professional.  Springer Science+Business Media B.V..  ISBN 978-3-319-32956-7.  Kap 3.  s 29 - 44
  • Arneback, Emma; Englund, Tomas & Solbrekke, Tone Dyrdal (2015). What role might writing within and after preschool teacher education have for the professional practice?.
  • de Lange, Thomas; Lycke, Kirsten Hofgaard; Skodvin, Arne; Strømsø, Helge Ivar; Fremstad, Ester; Stensaker, Bjørn; Enqvist-Jensen, Cecilie; Beck, Eevi Elisabeth & Solbrekke, Tone Dyrdal (2015). Egenrapport: Programevaluering - pedagogisk basiskompetanse Fagområdet for universitetspedagogikk, UiO. Fulltekst i vitenarkiv
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2015). Re-Akkreditering av studieprogram: Et spenningsfylt profesjonelt lederansvar.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Helstad, Kristin (2015). Student formation in teacher education: Approaches to teaching writing matter.
  • Sugrue, Ciaran & Solbrekke, Tone Dyrdal (2015). Externally driven higher education reform: Whither academic formation and Professional responsibility?.
  • Arneback, Emma; Englund, Tomas & Solbrekke, Tone Dyrdal (2014). What will student teachers become as writers? The formative impact of writing ideals and feedback in teacher education?.
  • Arneback, Emma; Englund, Tomas & Solbrekke, Tone Dyrdal (2014). Writing in and out of control A semi-longitudinal study of three students writing in preschool teacher education.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal; Sutphen, Molly & sugrue, Ciaran (2014). What does a University’s Strategic Plan Claim for Education Student Formation and Trans-Formation ?.
  • Sugrue, Ciaran & Solbrekke, Tone Dyrdal (2014). (Re-) Formation of Initial Teacher Education in Ireland:Re-configuring (Clinical) Practice & Theory.
  • Wittek, Line; Solbrekke, Tone Dyrdal & Helstad, Kristin (2014). Processes of writing and learning in teacher education – the impact of different experiences.
  • Arneback, Emma; Englund, Tomas & Solbrekke, Tone Dyrdal (2013). Communication as Formation - an outline of analyzing student teachers' development as writers.
  • Englund, Tomas & Solbrekke, Tone Dyrdal (2013). Higher education as formation: Towards professional responsibility as deliberative praxis».
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2013). Profesjonelt ansvar - et forskningsfokus i og for Profesjonskvalifisering.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2013). Skoleledere og barnehagestyreres profesjonelle ansvar – i spenningen mellom moralsk ansvar og teknisk regnskapsplikt.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2013). Understanding Conceptions of professional Responsibility - Doktorgradsløpet fra start til slutt.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal; de Lange, Thomas; Sugrue, Ciaran; Englund, Tomas & Sutphen, Molly (2013). Formation of Five Universities: A Critical analysis of the Portraits, Plans, and Re-presentations.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Sugrue, Ciaran (2013). Professional Accreditation in a Climate of ‘Managerial’ Accountability: Teacher Educators’ Strategies, Accountability and Professional Responsibility?.
  • Sugrue, Ciaran & Solbrekke, Tone Dyrdal (2013). Professional (Re-) Accreditation of Teacher Education Programmes:Enhancing Professional Responsibility or Accountability Induced Ketman Capitulation?.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2012). Kan profesjonelt ansvar undervises og læres.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2012). Profesjonelt ansvar - i spenningen mellom målbare resultat og grunnleggende formålsspørsmål. Hefteserie Utdanningsforbundet.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2012). Profesjonelt ansvar –Skoleledere og lærere i spenningen mellom moralsk ansvar og teknisk regnskapsplikt.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Sugrue, Ciaran (2012). ACCREDITING INITIAL TEACHER EDUCATION PROGRAMMES: (RE-) NEGOTIATING ‘FORMATION’ SCRIPTS?.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Sugrue, Ciaran (2012). Preservice Teacher Education: Analysing Consequences of a National Accreditation Process within International Discourses of Reforms.
  • Caspersen, Joakim; de Lange, Thomas; Prøitz, Tine Sophie; Solbrekke, Tone Dyrdal & Stensaker, Bjørn (2011). LEARNING ABOUT QUALITY – Perspectives on learning outcomes and their operationalisations and measurement.
  • Fremstad, Ester; Solbrekke, Tone Dyrdal; Beck, Eevi E. & Sutphen, Molly (2011). Formative Challenges in Professional Education: Learning from Bildung and Liberal Educaton.
  • Karseth, Berit; Solbrekke, Tone Dyrdal; Englund, Tomas & Beck, Eevi (2011). Critical thinking in teacher and nurse education.
  • Maasen, Peter; Elken, Mari; Prøitz, Tine; Solbrekke, Tone Dyrdal; Stensaker, Bjørn; Karseth, Berit & de Lange, Thomas (2011). Referencing the Norwegian Qualifications Framework(NKR) levesl to the European Qualifications Framework (EQF). Report to the Norwegian referencing group.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Turmo, Are (2011). Hva vil vi med utdanning?. Norsk pedagogisk tidsskrift.  ISSN 0029-2052.  95(1)
  • Østrem, Solveig & Solbrekke, Tone Dyrdal (2011). Dilemma. Utdanning.  ISSN 1502-9778.  (19), s 42
  • Dahlgren, Madeleine Abrandt; Mendel, Maria; Solbrekke, Tone Dyrdal; Cackowska, Malgorzata & Struzunska, Ania (2010). Structural and Cultural Conditions of Higher Education, In Lars-Owe Dahlgren (ed.),  Students as Journeymen between Cultures of Higher Education and Work. A longitudinal European Study of the Transition from Higher Education to Work Life.  Lambert Academic Publishing.  ISBN 978-3-8383-9462-6.  kap 5.  s 48 - 59
  • Handal, Gunnar; Lycke, Kirsten Hofgaard; Solbrekke, Tone Dyrdal; Skodvin, Arne; Roxå, Torgny & Mårtensson, Katarina (2010). Introducing the European Qualification Framework in Scandinavian Higher Education.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2010). Førskolelærer(ut)danning til profesjonelt ansvar - utfordringer og muligheter.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Englund, Tomas (2010). Bringing professional responsibility back in.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Heggen, Kristin (2010). Ikke bare regnskapsplikt. Sykepleien : journalen.  ISSN 0802-9776.  98(3), s 82- 84
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Turmo, Are (2010). Danningsperspektiver og praksisutfordringer. Norsk pedagogisk tidsskrift.  ISSN 0029-2052.  (5)
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Turmo, Are (2010). Fra ledelse og kvalitet til skolen som liberalistisk prosjekt. Norsk pedagogisk tidsskrift.  ISSN 0029-2052.  (4), s 271- 272
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Østrem, Solveig (2010). Utdanning for et verdibasert formål eller mot vilkårlige detaljmål? Lærere og førskolelærere i skvis mellom profesjonelt ansvar og teknisk regnskapsplikt .
  • Aukrust, Vibeke Grøver; Rydland, Veslemøy & Solbrekke, Tone Dyrdal (2009). Minoritetsspråklige elever - opplæringsbetingelser og læringsutbytte. Norsk pedagogisk tidsskrift.  ISSN 0029-2052.  93(4), s 243- 246
  • Karseth, Berit & Solbrekke, Tone Dyrdal (2009). The New Architecture of The European Higher Education Area:The Qualifications framework - a solid girder? ?.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2009). How to analyse professional responsibility in a climate of accountability?.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2009). Leder Norsk Pedagogisk Tidsskrift 2009. Norsk pedagogisk tidsskrift.  ISSN 0029-2052.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2009). NASJONALT KVALIFIKASJONSRAMMEVERK - GOD ELLER DÅRLIG ”MEDISIN” FOR SYKEPLEIER UTDANNINGEN?.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2009). Profesjonsutdanningenes rolle i forberedelse til profesjonelt ansvar – hva sier forskningen?.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Englund, Tomas (2009). How to analyse professional responsibility in a climate of accountability?.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Karseth, Berit (2009). The Bologna Process: A Science Fiction Story?.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal & Sugrue, Ciaran (2009). PROFESSIONAL RESPONSIBILITY:CONCEPTUALISED, MEDIATED, ENACTED, EMBODIED & EMBEDDED—FROM STUDENTS TO NOVICE PROFESSIONALS.
  • Karseth, Berit; Lycke, Kirsten Hofgaard & Solbrekke, Tone Dyrdal (2008). Høyere utdanning i endring - pedagogiske og kunnskapsmessige utfordringer. Norsk pedagogisk tidsskrift.  ISSN 0029-2052.  (6), s 413- 416
  • Lycke, Kirsten Hofgaard; Solbrekke, Tone Dyrdal; Wittek, Line; Jensen, Torben; Eika, Berit & Wikmann Hansen, Gitte (2008). The Educational Developer's Role in Contributing to Change.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2008). Educating for professional responsibility - A normative dimension of higher education.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2008). Er jeg pålagt å…? Profesjonsetiske vurderinger contra min egen etikk.
  • Bachmann, Kari Elisabeth; Haug, Peder & Solbrekke, Tone Dyrdal (2007). Gjesteredaktør i Norsk pedagogisk tidsskrift.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2007). Understanding Conceptions of Professional Responsibility.
  • Solbrekke, Tone Dyrdal (2007). Understanding Conceptions of Professional Responsibility.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 31. juli 2013 14:12 - Sist endret 24. mai 2016 08:57

Prosjekter