-
Bjørnsrud, Halvor Inge & Nilsen, Sven
(2023).
Om styring av handlingsrom for tilpasset opplæring i Fagfornyelsen (LK20) og forslag til ny opplæringslov.
In Øhra, Mattias & Tholin, Kristin Rydjord (Ed.),
Handlingsrom i utdanningsprofesjoner.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215059808.
p. 55–79.
doi:
10.18261/9788215059815-23-03.
Show summary
I dette kapitlet studeres styringsstrategier og handlingsrom for tilpasset opplæring i et utvalg utdanningspolitiske dokumenter. Metoden er kvalitativ dokumentanalyse. Analysen viser forslag om mindre rom for individuell tilpasning og ulike syn mellom fagorganisasjoner på statlig og lokal styring. Det vises et smalt perspektiv på tilpasset opplæring, hvor profesjonelt ansvar begrenses til metoder for å nå gitte kompetansemål. Det står i motsetning til andre intensjoner om å styrke det profesjonelle ansvaret
-
Nilsen, Sven
(2023).
Nasjonale læreplaner og kommunale retningslinjer som rammer for inkluderende praksiser for elever med spesialundervisning.
In Buli-Holmberg, Jorun & Nilsen, Sven (Ed.),
Inkluderende praksiser i skolen - intensjoner og sentrale aktører.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 978-82-02-79372-2.
p. 47–86.
-
Buli-Holmberg, Jorun & Nilsen, Sven
(2023).
Fra intensjoner om inkludering til inkluderende praksiser.
In Buli-Holmberg, Jorun & Nilsen, Sven (Ed.),
Inkluderende praksiser i skolen - intensjoner og sentrale aktører.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 978-82-02-79372-2.
p. 13–46.
-
Bjørnsrud, Halvor Inge; Nilsen, Sven & Stenshorne, Marit Elisabeth
(2022).
Lærerrollen i profesjonsfellesskap for tidlig innsats.
In Bjørnsrud, Halvor Inge & Nilsen, Sven (Ed.),
Tidlig innsats – i en skole for alle?.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 9788202762452.
p. 131–156.
-
Bjørnsrud, Halvor Inge & Nilsen, Sven
(2022).
Tidlig innsats i en skole for alle? .
In Bjørnsrud, Halvor Inge & Nilsen, Sven (Ed.),
Tidlig innsats – i en skole for alle?.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 9788202762452.
p. 17–41.
-
Nilsen, Sven & Herlofsen, Camilla
(2022).
Tidlig innsats gjennom spesialundervisningens tiltakskjede.
In Bjørnsrud, Halvor Inge & Nilsen, Sven (Ed.),
Tidlig innsats – i en skole for alle?.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 9788202762452.
p. 89–112.
-
Nilsen, Sven & Herlofsen, Camilla
(2021).
Tidlig innsats for elever med rett til spesialundervisning - i samspill mellom ordinær opplæring, intensiv opplæring og spesialundervisning.
In Olsen, Mirjam Harkestad & Fasting, Rolf Bjarne (Ed.),
Tidlig innsats.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 978-82-02-69885-0.
p. 111–139.
-
Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven & Skogen, Kjell
(2019).
Inclusion for Pupils With Special Educational Needs in Individualistic and Collaborative School Cultures.
International Journal of Special Education.
ISSN 0827-3383.
34(1),
p. 68–82.
-
Nilsen, Sven & Herlofsen, Camilla
(2019).
Spesialundervisningens tiltakskjede,
Spesialpedagogikk.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 9788202592059.
p. 218–250.
-
Nilsen, Sven
(2019).
Spesialpedagogisk arbeid i grunnskolen,
Spesialpedagogikk.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 9788202592059.
p. 615–642.
-
Nilsen, Sven
(2018).
Inside but still on the outside? Teachers’ experiences with the inclusion of pupils with special educational needs in general education. .
International Journal of Inclusive Education.
ISSN 1360-3116.
24(9),
p. 980–996.
doi:
10.1080/13603116.2018.1503348.
Full text in Research Archive
Show summary
The central issue of this article is teachers’ experiences with the inclusion of pupils with special educational needs (SEN) in primary and lower secondary schools, both in terms of the teachers’ own challenges and the situation of the pupils. The study is based on semi-structured interviews with general and special education teachers in four local schools in Norway. The results indicate a limited degree of cooperation and coordination between general and special education. This in turn means a lack of adequate adaptation and an academic standardisation of the general education, which reduces the potential to meet the needs of pupils with SEN. Teachers find that pupils with SEN have a greater tendency than other pupils to fall by the wayside and be left to their own devices when participating in general education. It particularly seems to affect pupils who are quiet and withdrawn. Teachers point out their challenging work situation with a large number of pupils to follow up, which can lead to them not having enough time for and not giving enough attention to those pupils who need additional support.
-
Bjørnsrud, Halvor Inge & Nilsen, Sven
(2018).
Joint reflection on action – a prerequisite for inclusive education? A qualitative study in one local primary/lower secondary school in Norway.
International Journal of Inclusive Education.
ISSN 1360-3116.
23(2),
p. 158–173.
doi:
10.1080/13603116.2018.1427153.
Full text in Research Archive
Show summary
The main theme of this article is teachers’ experiences of how joint reflection and common follow-up practices impact on the development of inclusive education. The study was conducted using an adapted letter method, where the teachers at one school in Norway answered some open questions by discussing and formulating a joint text. The results suggest that the teachers, who have previously participated in a national programme of school development, seem to have developed a broad understanding of inclusive education that entails meeting the diversity of needs of all pupils. They do not only consider inclusion to be a matter of placement but also something that involves a social and an academic communality. One important finding is that joint reflection in a sharing culture engenders common frames of reference for the practical actions of inclusion. Teachers’ own experiences suggest that joint discussion and reflection also play a central role in the efforts aimed at the inclusion of pupils with special educational needs.
-
Nilsen, Sven
(2017).
"Kom som du er, og bli som oss?".
In Nilsen, Sven (Eds.),
Inkludering og mangfold - sett i spesialpedagogisk perspektiv.
Universitetsforlaget.
ISSN 978-82-15-02776-0.
p. 38–64.
-
Nilsen, Sven
(2017).
Å møte mangfold og utvikle fellesskap.
In Nilsen, Sven (Eds.),
Inkludering og mangfold - sett i spesialpedagogisk perspektiv.
Universitetsforlaget.
ISSN 978-82-15-02776-0.
p. 15–37.
-
-
Herlofsen, Camilla & Nilsen, Sven
(2016).
Spesialundervisning i spenningsfeltet mellom juridisk regelverk og lokal praksis.
In Andenæs, Kristian & Møller, Jorunn (Ed.),
Retten i skolen - mellom pedagogikk, juss og politikk.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215026671.
p. 138–158.
-
Nilsen, Sven & Herlofsen, Camilla
(2015).
The legal basis for special needs education in Norway: Changing policy principles.
In Cameron, David Lansing & Thygesen, Ragnar (Ed.),
Transitions in the field of special education. Theoretical perspectives and implications for practice.
Waxmann Verlag.
ISSN 978-3-8309-3117-1.
p. 35–62.
-
Nilsen, Sven
(2015).
Planleggingsarbeid i tilpasset opplæring. Bruk av tilpassede arbeidsplaner i ordinær opplæring og samordning med IOP.
In Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven & Skogen, Kjell (Ed.),
Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 978-82-02-41899-1.
p. 132–151.
-
Nilsen, Sven
(2015).
Planleggingsarbeid i spesialundervisning. Bruk av individuelle opplæringsplaner.
In Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven & Skogen, Kjell (Ed.),
Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 978-82-02-41899-1.
p. 108–131.
-
Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven & Skogen, Kjell
(2015).
På vei mot kultur for tilpasset opplæring.
In Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven & Skogen, Kjell (Ed.),
Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 978-82-02-41899-1.
p. 152–169.
-
Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven & Skogen, Kjell
(2015).
Tilpasset opplæring og kultur for læring. Intensjoner i lys av Kunnskapsløftet.
In Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven & Skogen, Kjell (Ed.),
Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 978-82-02-41899-1.
p. 13–32.
-
Nilsen, Sven
(2014).
Spesialundervisning i nasjonale læreplaner - utelatt, uteglemt eller "integrert vekk"? En analyse av nasjonale læreplaner for grunnskolen fra og med 1974.
Psykologi i kommunen (PIK).
ISSN 1892-3364.
49(5),
p. 47–62.
-
Buli-Holmberg, Jorun ; Nilsen, Sven & Skogen, Kjell
(2014).
Inclusive and individually adapted education in Norway results from a survey study in two municipalities focusing the roles of Headteachers, teachers and curriculum planning.
International Journal of Special Education.
ISSN 0827-3383.
29(1).
-
Bjørnsrud, Halvor & Nilsen, Sven
(2014).
Early educational provision - emphasised in education policy reforms in Norway? An analysis of education policy documents.
Curriculum Journal.
ISSN 0958-5176.
25(2),
p. 260–281.
doi:
10.1080/09585176.2013.870082.
Show summary
The article analyses how the intentions of early provision in Norwegian schools have been expressed in the education policy reforms in Norway from the 1970s to the present day. The first area deals with the intentions that most explicitly cover early provision; prevention, early detection and intervention. The second area of analysis relates to the early provision intentions with an emphasis on the correlation between individual and environmental factors seen in light of differentiation and disability. The third area examines how significance is attached to pupils’ social background with regard to early provision in learning in schools. Finally, consideration is given to the relationship between early provision intentions and efforts to prevent pupils dropping out of upper secondary education. The analysis also shows that the policy guidelines on early provision for schools and teachers have been weak and unclear. This is due to the fact that the early provision intentions have primarily been expressed in reports to the Storting, and rarely given any kind of focus in national curricula.
-
Buli-Holmberg, Jorun ; Nilsen, Sven & Skogen, Kjell
(2014).
Fremtidige udfordringer for kvalitetsudvikling at differentieret undervisning og specialundervisning.
In Buli-Holmberg, Jorun & Nilsen, Sven (Ed.),
Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedring af undervisning for børn og unge med særlige behov.
Klim.
ISSN 978-87-7955-924-0.
p. 223–250.
-
Buli-Holmberg, Jorun & Nilsen, Sven
(2014).
Centrale samspilsfaktorer i kvalitetsudvikling at differentieret undervisning og specialundervisning.
In Buli-Holmberg, Jorun & Nilsen, Sven (Ed.),
Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedring af undervisning for børn og unge med særlige behov.
Klim.
ISSN 978-87-7955-924-0.
p. 11–37.
-
Nilsen, Sven
(2014).
Læreplansarbejde og kvalitetsudvikling i differentieret undervisning og specialundervisning.
In Buli-Holmberg, Jorun & Nilsen, Sven (Ed.),
Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedring af undervisning for børn og unge med særlige behov.
Klim.
ISSN 978-87-7955-924-0.
p. 89–111.
-
Bjørnsrud, Halvor & Nilsen, Sven
(2013).
Intensjoner for tidlig innsats - uttrykt eller utelatt i utdanningspolitiske dokumenter? En analyse av utdanningsreformer fra 1970-årene og fram til i dag.
Spesialpedagogikk.
ISSN 0332-8457.
78(3),
p. 40–52.
-
Nilsen, Sven & Herlofsen, Camilla
(2012).
Tiltakskjeden ved rett til spesialundervisning - regelverk og praksis.
In Jakhelln, Henning & Welstad, Trond-Erik (Ed.),
Utdanningsrettslige emner.
Cappelen Damm AS.
ISSN 9788202358822.
p. 229–255.
-
Nilsen, Sven
(2012).
Spesialundervisningens tiltakskjede.
In Befring, Edvard & Tangen, Reidun (Ed.),
Spesialpedagogikk.
Cappelen Damm AS.
ISSN 9788202352264.
p. 240–264.
-
Nilsen, Sven
(2012).
Evaluering i opplæringen som grunnlag for tidlig innsats.
In Bjørnsrud, Halvor & Nilsen, Sven (Ed.),
Tidlig innsats - bedre læring for alle?.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 9788202360931.
p. 51–69.
-
Bjørnsrud, Halvor & Nilsen, Sven
(2012).
Tidlig innsats og framtidige utfordringer i norsk skole.
In Bjørnsrud, Halvor & Nilsen, Sven (Ed.),
Tidlig innsats - bedre læring for alle?.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 9788202360931.
p. 153–162.
-
Bjørnsrud, Halvor & Nilsen, Sven
(2012).
Tidlig innsats i en kultur for læring.
In Bjørnsrud, Halvor & Nilsen, Sven (Ed.),
Tidlig innsats - bedre læring for alle?.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 9788202360931.
p. 11–20.
-
Nilsen, Sven & Herlofsen, Camilla
(2012).
National Regulations and Guidelines and the Local Follow-up in the Chain of Actions in Special Education.
International Journal of Special Education.
ISSN 0827-3383.
27(2),
p. 136–147.
-
Bjørnsrud, Halvor & Nilsen, Sven
(2011).
The development of intentions for adapted teaching and inclusive education seen in light of curriculum potential. A content analysis of Norwegian national curricula post 1980.
Curriculum Journal.
ISSN 0958-5176.
22(4),
p. 549–566.
doi:
10.1080/09585176.2011.627216.
Show summary
Abstract
This article analyses and discusses the development of the principles of adapted teaching and inclusive education in the three most recent Norwegian national curricula, seen in light of curriculum potential as an overarching perspective. This potential highlights teachers' opportunities for choosing and adapting their teaching content. The area of problems is first related to relevant curriculum theory and choice of method. Our qualitative text analyses and then examines the relevant curricula and other national documents which provide guides and intentions for schooling in Norway. The analysis will also be viewed in an international perspective in relation to OECD evaluations of Norwegian schooling. The discussion highlights the fact that the Norwegian curriculum reforms are affected by these international evaluations. This particularly applies to the relationship between the central governing of the school's content and the individual school's curriculum potential.
-
Bjørnsrud, Halvor & Nilsen, Sven
(2011).
Lærerarbeid for tilpasset opplæring og elevenes læring : avsluttende og samlende perspektiver.
In Bjørnsrud, Halvor & Nilsen, Sven (Ed.),
Lærerarbeid for tilpasset opplæring - tilrettelegging for læring og utvikling.
Gyldendal Akademisk.
ISSN 9788205411609.
p. 215–227.
-
Bjørnsrud, Halvor & Nilsen, Sven
(2011).
Tilpasset opplæring for læring og utvikling.
In Bjørnsrud, Halvor & Nilsen, Sven (Ed.),
Lærerarbeid for tilpasset opplæring - tilrettelegging for læring og utvikling.
Gyldendal Akademisk.
ISSN 9788205411609.
p. 11–26.
-
Nilsen, Sven
(2011).
Tilpasset opplæring gjennom spesialundervisning - med særlig vekt på barnetrinnet.
In Bjørnsrud, Halvor & Nilsen, Sven (Ed.),
Lærerarbeid for tilpasset opplæring - tilrettelegging for læring og utvikling.
Gyldendal Akademisk.
ISSN 9788205411609.
p. 47–67.
-
Nilsen, Sven
(2011).
The Chain of Actions in Special Education - The Relationship between National Guidelines and Municipal Follow-up: An Evaluation based on a Case Study from one Norwegian Municipality.
International Journal of Special Education.
ISSN 0827-3383.
26(1),
p. 33–43.
-
Buli-Holmberg, Jorun & Nilsen, Sven
(2011).
Lærerrollen og kvaliteten på arbeidet med tilpasset opplæring og spesialundervisning.
Spesialpedagogikk.
ISSN 0332-8457.
76(1),
p. 50–64.
-
Skogen, Kjell; Buli-Holmberg, Jorun & Nilsen, Sven
(2010).
Kvalitet i spesialundervisning - intensjoner og praksis en undersøkelse med fokus på den spesialpedagogiske tiltakskjeden, lærerrollen og skolelederrollen.
Skolepsykologi.
ISSN 0333-0389.
45(2),
p. 25–42.
-
Nilsen, Sven
(2010).
Læreplanarbeid og kvalitetsutvikling i tilpasset opplæring og spesialundervisning.
In Buli-Holmberg, Jorun & Nilsen, Sven (Ed.),
Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Om forbedring av opplæringen for barn, unge og voksne med særskilte behov.
Universitetsforlaget.
ISSN 978-82-15-01582-8.
p. 74–93.
-
Buli-Holmberg, Jorun & Nilsen, Sven
(2010).
Sentrale samspillsfaktorer i kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring og spesialundervisning.
In Buli-Holmberg, Jorun & Nilsen, Sven (Ed.),
Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Om forbedring av opplæringen for barn, unge og voksne med særskilte behov.
Universitetsforlaget.
ISSN 978-82-15-01582-8.
p. 13–33.
-
Buli-Holmberg, Jorun ; Nilsen, Sven & Skogen, Kjell
(2010).
Framtidige utfordringer for kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring og spesialundervisning.
In Buli-Holmberg, Jorun & Nilsen, Sven (Ed.),
Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Om forbedring av opplæringen for barn, unge og voksne med særskilte behov.
Universitetsforlaget.
ISSN 978-82-15-01582-8.
p. 178–199.
-
Buli-Holmberg, Jorun ; Nilsen, Sven & Skogen, Kjell
(2010).
Kvalitet i spesialundervisning - intensjoner og praksis en undersøkelse med fokus på den spesialpedagogiske tiltakskjeden, lærerrollen og skolelederrollen.
Skolepsykologi.
ISSN 0333-0389.
45(2),
p. 25–42.
-
Nilsen, Sven
(2010).
Moving towards an educational policy for inclusion? Main reform stages in the development of the Norwegian unitary school system.
International Journal of Inclusive Education.
ISSN 1360-3116.
14(5),
p. 479–497.
doi:
10.1080/13603110802632217.
Show summary
The purpose of the article is to study the development of educational policy in Norway in the field of the unitary school system and to analyse whether the development can be seen as a move towards increasing inclusion. The educational policy, when seen over a long time span, has progressively aimed towards the development of a common compulsory school that has embraced increasingly more groups, across social and geographical divides. At the same time, the development has been characterised by discord and tensions, e.g. between standardisation and differentiation, coordination and special arrangements and organisational and pedagogical differentiation. Gradually, it was stressed that as many pupils as possible should be allowed to live and grow up at home and that special education was to be coordinated with the ordinary school as much as possible. Later on, inclusive education has been clearly formulated as a principle of education. It did assume a broadening of responsibility for the ordinary schools in order to develop an educational programme that can accommodate the diverse learning needs of all pupils. It is pointed out that the policy of the unitary school has to deal with a lot of critical dilemmas for moving further towards inclusion.
-
Bjørnsrud, Halvor & Nilsen, Sven
(2008).
Tilpasset opplæring under Kunnskapsløftet - intensjoner og skoleutvikling : introduksjon,
Tilpasset opplæring : intensjoner og skoleutvikling.
Gyldendal Akademisk.
p. 9–24.
-
Nilsen, Sven
(2008).
Tilpasset opplæring gjennom spesialundervisning - i samspill mellom fellesskap og tilpasning.
In Nilsen, Sven & Bjørnsrud, Halvor (Ed.),
Tilpasset opplæring - intensjoner og skoleutvikling.
Gyldendal Akademisk.
ISSN 978-82-05-38043-1.
p. 115–143.
-
Nilsen, Sven & Bjørnsrud, Halvor
(2008).
Tilpasset opplæring under Kunnskapsløftet - intensjoner og skoleutvikling.
In Nilsen, Sven & Bjørnsrud, Halvor (Ed.),
Tilpasset opplæring - intensjoner og skoleutvikling.
Gyldendal Akademisk.
ISSN 978-82-05-38043-1.
p. 9–24.
-
Nilsen, Sven
(2008).
Spesialundervisning i grunnskolen som ledd i tilpasset og inkluderende opplæring.
In Befring, Edvard & Tangen, Reidun (Ed.),
Spesialpedagogikk.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 978-82-02-27593-8.
p. 509–530.
Show summary
Boka gir en bred presentasjon av kunnskapsstatus på et mangslungent fagfelt. Forfatterne viser at spesialpedagogikk i første rekke skal bidra til verdige vilkår for læring, utvikling og livsutfoldelse for barn, ungdom og voksne som møter funksjonshemmende barrierer i livet. De skriver om nye perspektiver og aktuell teoretisk, empirisk og praktisk kunnskap på alle områder av spesialpedagogikken. Etikk, verdier og refleksjoner om framtidige muligheter og utfordringer utgjør sentrale problemfelt.
Dette er det mest allsidige verket i spesialpedagogikk i en norsk og nordisk sammenheng.
Alle forfatterne har tilknytning til landets ledende spesialpedagogiske fagmiljø, Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo.
-
Buli-Holmberg, Jorun & Nilsen, Sven
(2008).
Den spesialpedagogiske tiltakskjeden - retningslinjer og praksis.
In Buli-Holmberg, Jorun (Eds.),
Elevens beste. Vurdering av kvalitet i spesialundervisning.
Institutt for spesialpedagogikk.
p. 46–58.
-
Nilsen, Sven
(2008).
Vurdering av retningslinjer for den spesialpedagogiske tiltakskjeden.
In Buli-Holmberg, Jorun (Eds.),
Elevens beste. Vurdering av kvalitet i spesialundervisning.
Institutt for spesialpedagogikk.
p. 48–53.
Show summary
Kapitlet gir en analyse av retningslinjer for de ulike leddene i den spesialpedagogiske tiltaksjeden i en norsk kommune. Kvaliteten på de kommunale retningslinjene omtales i lys av hvordan de overensstemmer med og følger opp de statlige retningslinjene på området.
-
Buli-Holmberg, Jorun ; Nilsen, Sven & Skogen, Kjell
(2008).
Tilpasset opplæring ved starten av Kunnskapsløftet. En forundersøkelse med fokus på læreplanarbeid, lærerrollen og skolelederrollen.
Spesialpedagogikk.
ISSN 0332-8457.
73(6),
p. 42–52.
-
Nilsen, Sven
(2004).
Spesialundervisning i grunnskolen som ledd i tilpasset opplæring,
Spesialpedagogikk (3. utgave).
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 82-02-23176-0.
p. 437–456.
-
Nilsen, Sven
(2002).
Spesialundervisning i grunnskolen - perspektiver, prinsipper og dilemmaer.
In Befring, Edvard & Tangen, Reidun (Ed.),
Spesialpedagogikk (2. reviderte utgave).
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 82-02-19906-9.
p. 418–435.
Show summary
Revidert versjon av tilsvarende utgave av 2001.
-
Nilsen, Sven
(2001).
Spesialundervisning i grunnskolen - perspektiver, prinsipper og dilemmaer.
In Befring, Edvard & Tangen, Reidun (Ed.),
Spesialpedagogikk.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 82-02-19906-9.
p. 418–435.
-
Holmberg, Jorun Buli; Nilsen, Sven & Rognhaug, Berit
(1999).
Utdanningsreformene og utdanningspolitiske retningslinjer,
Kvalitet i spesialpedagogisk arbeid i lys av utdanningspolitiske retningslinjer. Et paraplyprosjekt 1995-1997. Sluttrapport.
Institutt for spesialpedagogikk.
ISSN 82-90363-64-8.
p. 21–53.
Show summary
Sluttrapport fra 8 delprosjekter samlet under Paraplyprosjektet 1995-
1997