ISP fyller 50 år i 2011

Ikke bare fyller UiO 200 år i 2011, men det er også 50 års jubileum for ISP!

Foto: Marte Holhjem, UiO

I 2011 markerer vi 50-årsjubileum. Det er planlagt en rekke spennende aktiviter i Jubileumsåret.

10. februar 2011 - Fagseminar og lansering av jubileumsskrift

ISP arrangerer fagseminar med fokus på spesialpedagogikk og ISP som institutt. Professor Susan Tetler fra Danmarks Pædagogiske Universitetsskole skal holde foredrag om spesialpedagogikk i et nordisk perspektiv. I tillegg kommer Hilde Graff, leder for Barne- og ungdomsavdelingen i Bydel Sagene, og Astrid Søgnen, utdanningsdirektør i Oslo kommune. Det blir interessante foredrag med spennende temaer.

På slutten av seminaret lanseres ISPs jubileumsskrift og alle vil få muligheten til å få et eksemplar.

5-6. mai 2011 - Den 7. nordiske handikaphistoriske konferansen

The 7th Nordic Disability History Conference Oslo 5 - 6 May 2011.

Institutt for spesialpedagogikk, UiO og det statlige spesialpedagogiske støttesystemet i Norge ønsker velkommen til konferansen:

"Futures past" visjoner som var
- perspektiver på nordisk spesialpedagogikk i fortid og fremtid

Konferansen setter fokus på historien og fremtiden for nordisk spesialpedagogikk. Hvordan har synet på spesialpedagogikk endret seg i løpet av de siste 100 år? Det vil bli stilt mange viktige spørsmål som vil lage grobunn for debatt. I løpet av de to dagene vil det også være ekskursjoner, utstilling og andre aktiviteter.

August 2011 - Utdeling av Jonasprisen

Jonasprisen tildeles en person, organisasjon eller institusjon som har gjort en ekstraordinær innsats for å fremme opplysning om funksjonshemmede og funksjonsdiskriminerte i samfunnet. I år står utdelingen som et eget arrangement. Mer informasjon vil komme.

Utdeling av Jonasprisen

Publisert 18. jan. 2011 15:11 - Sist endret 8. mars 2012 15:16