Janne von Koss Torkildsen

Professor
Bilde av Janne von Koss  Torkildsen
English version of this page
Telefon +47-22845016
Mobiltelefon +47-41567114 +47-41567114
Faks +47-22857100
Brukernavn
Besøksadresse Sem Sælandsvei 7 Helga Engs hus 0371 Oslo
Postadresse Postboks 1140 Blindern 0318 Oslo

Faglige interesser

  • Kognitiv nevrovitenskap
  • Språkutvikling
  • Språkvansker
  • Læringsmekanismer

Bakgrunn

  • 2017- Professor ved ISP, UiO
  • 2013 - 2016: Førsteamanuensis ved ISP, UiO
  • 2011 - 2013: Førsteamanuensis i logopedi ved Institutt for biologisk og medisinsk psykologi , Universitetet i Bergen. Fra 2012 professor.
  • 2010: Gjesteforsker ved Department of Speech, Language and Hearing Sciences, University of Arizona.
  • 2009: Postdoktor ved Institutt for biologisk og medisinsk psykologi, Universitetet i Bergen.
  • 2008: Ph.D. i lingvistikk ved UiO. Avhandlingens tittel:  Lexical processing in typically and atypically developing toddlers: Insights from event-related brain potentials.

 

Emneord: Kognitiv nevrovitenskap, Logopedi, Språkutvikling og språkvansker, Læringsmekansimer, Spesialpedagogikk

Publikasjoner

  • Torkildsen, Janne von Koss; Arciuli, Joanne; Haukedal, Christiane Lingås & Wie, Ona Bø (2017). Does a lack of auditory experience affect sequential learning?. Cognition.  ISSN 0010-0277. Fulltekst i vitenarkiv
  • Borgström, Kristina; Torkildsen, Janne von Koss & Lindgren, Magnus (2016). Visual event-related potentials to novel objects predict rapid word learning ability in 20-month-olds . Developmental Neuropsychology.  ISSN 8756-5641.  41(5-8), s 308- 323 . doi: 10.1080/87565641.2016.1243111
  • Garmann, Nina Gram & Torkildsen, Janne von Koss (2016). Barns språkutvikling de tre første årene, I: Hans-Olav Enger; Monica I. Norvik Knoph; Kristian Emil Kristoffersen & Marianne Lind (red.),  Helt fabelaktig! Festskrift til Hanne Gram Simonsen på 70-årsdagen.  Novus Forlag.  ISBN 978-82-7099-859-3.  4.  s 45 - 64
  • Katsos, Napoleon; Cummins, Chris; Ezeizabarrena, Maria-José; Gavarró, Anna; Kraljević, Jelena Kuvač; Hrzica, Gordana; Grohmann, Kleanthes; Skordi, Athina; Jensen de López, Kristine; Sundahl, Lone; Van Hout, Angeliek; Hollebrandse, Bart; Overweg, Jessica; Faber, Myrthe; van Koert, Margaret; Smith, Nafsika; Vija, Maigi; Zupping, Sirli; Kunnari, Sari; Morisseau, Tiffany; Rusieshvili, Manana; Yatsushiro, Kazuko; Fengler, Anja; Varlokosta, Spyridoula; Konstantzou, Katerina; Farby, Shira; Guasti, Maria Teresa; Vernice, Mirta; Okabe, Reiko; Isobe, Miwa; Crosthwaite, Peter; Hong, Yoonjee; Balčiūnienė, Ingrida; Nizar, Yanti Marina Ahmad; Grech, Helen; Gatt, Daniela; Cheong, Win Nee; Asbjørnsen, Arve Egil; Torkildsen, Janne von Koss; Haman, Ewa; Miękisz, Aneta; Gagarina, Natalia; Puzanova, Julia; Anđelković, Darinka; Savić, Maja; Jošic, Smiljana; Slančová, Daniela; Kapalková, Svetlana; Barberán, Tania; Özge, Duygu; Hassan, Saima; Chan, Cecilia Yuet Hung; Okubomm, Tomoya; van der Lely, Heather; Sauerland, Uli & Noveck, Ira (2016). Cross-linguistic patterns in the acquisition of quantifiers. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America.  ISSN 0027-8424.  113(33), s 9244- 9249 . doi: 10.1073/pnas.1601341113
  • Bless, Josef J; Westerhausen, Rene; Torkildsen, Janne von Koss; Gudmundsen, Magne; Kompus, Kristiina & Hugdahl, Kenneth (2015). Laterality across languages: Results from a global dichotic listening study using a smartphone application. Laterality.  ISSN 1357-650X.  20(4), s 434- 452 . doi: 10.1080/1357650X.2014.997245 Fulltekst i vitenarkiv
  • Borgström, Kristina; Torkildsen, Janne von Koss & Lindgren, Magnus (2015). Event-related potentials during word mapping to object shape predict toddlers’ vocabulary size. Frontiers in Psychology.  ISSN 1664-1078.  6 . doi: 10.3389/fpsyg.2015.00143
  • Borgström, Kristina; Torkildsen, Janne von Koss & Lindgren, Magnus (2015). Substantial gains in word learning ability between 20 and 24 months: A longitudinal ERP study . Brain and Language.  ISSN 0093-934X.  149, s 33- 45 . doi: 10.1016/j.bandl.2015.07.002
  • Torkildsen, Janne von Koss; Morken, Frøydis; Helland, Wenche A & Helland, Turid (2015). The dynamics of narrative writing in primary grade children: Writing process factors predict story quality . Reading and writing.  ISSN 0922-4777.  29, s 529- 554 . doi: 10.1007/s11145-015-9618-4 Fulltekst i vitenarkiv
  • Arciuli, Joanne; Torkildsen, Janne Von Koss; Stevens, David & Simpson, Ian (2014). Statistical learning under incidental versus intentional conditions . Frontiers in Psychology.  ISSN 1664-1078.  5 . doi: 10.3389/fpsyg.2014.00747 Fulltekst i vitenarkiv
  • Torkildsen, Janne Von Koss; Dailey, Natalie; Aguilar, Jessica; Gómez, Rebecca & Plante, Elena (2013). Exemplar variability facilitates rapid learning of an otherwise unlearnable grammar by individuals with language-based learning disability. Journal of Speech, Language and Hearing Research.  ISSN 1092-4388. . doi: 10.1044/1092-4388(2012/11-0125
  • Arciuli, Joanne & Torkildsen, Janne Von Koss (2012). Advancing our understanding of the link between statistical learning and language acquisition: The need for longitudinal data. Frontiers in Psychology.  ISSN 1664-1078.  3 . doi: 10.3389/fpsyg.2012.00324 Fulltekst i vitenarkiv
  • Katsos, Napoleon; Ezeizabarrena, Maria-José; Gavarró, Anna; Kuvac Kraljevic, Jelena; Hrzica, Gordana; Grohmann, Kleanthes; Skordi, Athina; Jensen de López, Kristine; Sundahl, Lone; Van hout, Angeliek; Hollebrandse, Bart; Overweg, Jessica; Faber, Myrthe; van Koert, Margaret; Chris, Cummins; Nafsika, Smith; Vija, Maigi; Parm, Sirli; Kunnari, Sari; Morisseau, Tiffany; Manana, Rusieshvili; Yatsushiro, Kazuko; Hubert, Anja; Varlokosta, Spyridoula; Konstantzou, Katerina; Farby, Shira; Maria Teresa, Guasti; Vernice, Mirta; Balciuniene, Ingrida; Ruzaite, Jurate; Grech, Helen; Daniela, Gatt; Asbjørnsen, Arve Egil; Torkildsen, Janne Von Koss; Haman, Ewa; Miekisz, Aneta; Gagarina, Natalia; Puzanova, Julia; Andjelkovic, Darinka; Savic, Maja; Jošic, Smiljana; Slancová, Daniela; Kapalková, Svetlana; Barberán Recalde, Tania; Özge, Duygu; Hassan, Saima; van der Lely, Heather; Sauerland, Uli & Noveck, Ira (2012). The Acquisition of Quantification across Languages: Some Predictions. Boston University Conference on Language Development. Proceedings.  ISSN 1080-692X.  1, s 258- 268
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2012). Språkvansker : er statistisk læring problemet?. Norsk tidsskrift for logopedi.  ISSN 0332-7256.  58(4), s 18- 24
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2010). Barns tidlige språktilegnelse: teorier og metoder, I: Vibeke Moe; Kari Slinning & Marit Bergum Hansen (red.),  Håndbok i sped- og småbarns psykiske helse.  Gyldendal Akademisk.  ISBN 978-82-05-39071-3.  Kapittel 8.  s 171 - 194
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2009). Electrophysiological correlates of word learning in toddlers, In Kai Alter; Merle Horne; Magnus Lindgren; Mikael Roll & Janne Von Koss Torkildsen (ed.),  Discourse with and in the brain.  Media-Tryck.  ISBN 978-91-633-5561-5.  Kapittel "Lexicon".  s 31 - 49
  • Torkildsen, Janne von Koss; Hansen, Hanna Friis; Svanstu, Janne Mari; Smith, Lars; Simonsen, Hanne Gram; Moen, Inger & Lindgren, Magnus (2009). Brain dynamics of word familiarization in 20-month-olds: Effects of productive vocabulary size. Brain and Language.  ISSN 0093-934X.  108(2), s 73- 88 . doi: 10.1016/j.bandl.2008.09.005
  • Torkildsen, Janne von Koss (2008). ERP kan bidra til tidlig identifisering av barn med risiko for språk- og lesevansker . Norsk tidsskrift for logopedi.  ISSN 0332-7256.  54(1), s 10- 16
  • Torkildsen, Janne von Koss; Svanstu, Janne Mari; Hansen, Hanna Friis; Smith, Lars; Simonsen, Hanne Gram; Moen, Inger & Lindgren, Magnus (2008). Productive vocabulary size predicts event-related potential correlates of fast mapping in 20-month-olds . Journal of cognitive neuroscience.  ISSN 0898-929X.  20(7), s 1266- 1282 . doi: 10.1162/jocn.2008.20087
  • Torkildsen, Janne Von Koss; Syversen, Gro; Simonsen, Hanne Gram; Moen, Inger & Lindgren, Magnus (2007). Brain responses to lexical-semantic priming in children at-risk for dyslexia. Brain and Language.  ISSN 0093-934X.  102, s 243- 261 . doi: 10.1016/j.bandl.2006.11.010
  • Torkildsen, Janne von Koss; Syversen, Gro; Simonsen, Hanne Gram; Moen, Inger & Lindgren, Magnus (2007). Electrophysiological correlates of auditory semantic priming in 24-month-olds. Journal of Neurolinguistics.  ISSN 0911-6044.  20, s 332- 351 . doi: doi:10.1016/j.jneuroling.2007.02.003
  • Torkildsen, Janne Von Koss; Sannerud, Tuva; Syversen, Gro; Thormodsen, Rune; Simonsen, Hanne Gram; Moen, Inger; Smith, Lars & Lindgren, Magnus (2006). Semantic organization of basic level words in 20-month-olds: An ERP study. Journal of Neurolinguistics.  ISSN 0911-6044.  19(6), s 431- 454 . doi: 10.1016/j.jneuroling.2006.01.002
  • Johansson, Christer & Torkildsen, Janne Cecilie von Koss (2005). Reaktionstider för genuskongruens: hur processeras genus?, I: Svein Lie; Gudlaug Nedrelid & Helge Omdal (red.),  MONS 10 utvalde artiklar frå det tiande Møte om norsk språk i Kristiansand 2003.  Cappelen Damm Høyskoleforlaget.  ISBN 8276345719.  kapitel 11.  s 157 - 166
  • Johansson, Christer & Torkildsen, Janne Von Koss (2005). Reaktionstider för genuskongruens: hur processeras genus?, I: Gudlaug Nedrelid; Helge Omdal & Svein Lie (red.),  MONS 10. Utvalgte artikler fra det tiende møtet om norsk språk (2003).  Cappelen Damm Høyskoleforlaget.  ISBN 82-7634-571-9.  1.

Se alle arbeider i Cristin

  • Alter, Kai; Horne, Merle; Lindgren, Magnus; Roll, Mikael & Torkildsen, Janne Von Koss (ed.) (2009). Discourse with and in the brain. Media-Tryck.  ISBN 978-91-633-5561-5.  334 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Mårtensson, Johan; Arciuli, Joanne; Torkildsen, Janne von Koss; Szczepankiewicz, Filip; van Westen, Danielle; Nilsson, Markus & Lindgren, Magnus (2017). White matter microstructure and statistical learning in the auditory and visual modalities.
  • Torkildsen, Janne von Koss; Arciuli, Joanne & Wie, Ona Bø (2017). Statistical learning in two groups of children with different causes for their language impairment.
  • Torkildsen, Janne von Koss; Hagtvet, Bente Eriksen; Bratlie, Siri Steffensen; Jarl, Kristensen; Valberg, Åsrun Edvardsen; Røe-Indregård, Hanne; Næss, Kari-Anne Bottegaard; Wie, Ona Bø & Lyster, Solveig-Alma Halaas (2017). Learning Morphology with a Software App: the Effect of Input Variability.
  • Borgström, Kristina & Torkildsen, Janne von Koss (2016). Tidig ordinlärning, vad vet vi och varför är det viktigt? .
  • Garmann, Nina Gram; Torkildsen, Janne von Koss; Simonsen, Hanne Gram; Holm, Elisabeth; Romøren, Anna Sara Hexeberg & Hansen, Pernille (2016). CDI III - a progress report.
  • Garmann, Nina Gram; Torkildsen, Janne von Koss; Simonsen, Hanne Gram; Holm, Elisabeth; Romøren, Anna Sara Hexeberg & Hansen, Pernille (2016). The development of CDI III in Norwegian..
  • Torkildsen, Janne von Koss; Arciuli, Joanne; Haukedal, Christiane Lingås & Wie, Ona Bø (2016). Intact visual statistical learning in children with cochlear implants.
  • Torkildsen, Janne von Koss & Wie, Ona Bø (2016). Språkferdigheter hos barn med moderat hørselstap.
  • Torkildsen, Janne von Koss; Wie, Ona Bø & Arciuli, Joanne (2016). Statistical Learning in children with specific Language impairment.
  • Torkildsen, Janne von Koss; Wie, Ona Bø & Haukedal, Christiane Lingås (2016). Language abilities in children with moderate hearing impairment.
  • Garmann, Nina Gram; Hansen, Pernille; Simonsen, Hanne Gram; Thurmann-Moe, Anne Cathrine & Torkildsen, Janne von Koss (2015). CDI short form, CDI III and CLT.
  • Torkildsen, Janne von Koss (2015, 12. august). Ny studie beskriver hva som skjer i hjernen når toåringen lærer nye ord. [Internett].  http://www.uv.uio.no/isp/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/20.
  • Torkildsen, Janne von Koss; Arciuli, Joanne; Haukedal, Christiane Lingås; Gismarvik, Marit Enny & Wie, Ona Bø (2015). Statistical Learning in typically developing children, children with specific language impairment and children with hearing loss.
  • Torkildsen, Janne von Koss; Arciuli, Joanne; Haukedal, Christiane Lingås & Wie, Ona Bø (2015). Visual Statistical Learning in children With Language impairment and children With hearing loss.
  • Torkildsen, Janne von Koss; Hagtvet, Bente Eriksen; Lyster, Solveig-Alma Halaas; Næss, Kari-Anne Bottegaard & Wie, Ona Bø (2015). Hvordan kan vi best fremme ordlæring? Presentasjon av et nytt intervensjonsprosjekt for 6- og 7-åringer med typisk og atypisk utvikling.
  • Borgström, Kristina; Torkildsen, Janne Von Koss & Lindgren, Magnus (2014). Visual ERP repetition effects to novel objects predict word fast mapping ability in 20-month-olds.
  • Helland, Turid; Valderhaug, Hanna V.; Bless, Josef J.; Helland, Wenche A.; Morken, Frøydis & Torkildsen, Janne von Koss (2014). Auditive training effect in children using a dichotic listening paradigm.
  • Rødvik, Arne K; Silvola, Juha Tapio; Torkildsen, Janne von Koss & Wie, Ona Bø (2014). Speech sound identification by adults and children with a cochlear implant.
  • Rødvik, Arne K; Silvola, Juha Tapio; Torkildsen, Janne von Koss & Wie, Ona Bø (2014). Speech sound identification by children and adults with cochlear implants.
  • Torkildsen, Janne von Koss (2014, 15. mai). Flere ord på én gang gir bedre språk . [Internett].  forskning.no.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2014, 21. mai). Ny kunnskap om behandling av språkvansk​er. [Radio].  P4.
  • Torkildsen, Janne von Koss (2014, 05. mai). Ny kunnskap om behandling av språkvansker . [Internett].  Universitetet i Oslos nettsider.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2014, 15. mai). Ny kunnskap om språkvansker. [Radio].  NRK P2.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2014). Validation of MacArthur-Bates CDI III.
  • Torkildsen, Janne Von Koss; Helland, Wenche A; Morken, Frøydis & Helland, Turid (2014). What does it take to tell a good story? The relation between narrative skills and neurocognitive factors in 3rd graders.
  • Asbjørnsen, Arve Egil & Torkildsen, Janne Von Koss (2013). Cognitive control in bilingualism: increasing inhibitory control following bilingual exposure?.
  • Borgström, Kristina; Torkildsen, Janne von Koss & Lindgren, Magnus (2013). Shape or detail? An electrophysiological investigation of object recognition processes related to language development in 20-month-olds.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2013). Språkvansker og språklæring.
  • Endestad, Tor; Lindgren, Magnus; Torkildsen, Janne Von Koss & Gärdenfors, Peter (2012). Verbs for actions and verbs for consequences show distinct neural patterns.
  • Helland, Turid; Torkildsen, Janne Von Koss; Morken, Frøydis & Helland, Wenche Andersen (2012). The Bergen Tell-a-tale Project. A neurolinguistic perspective on narrative development.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2012). Tapping into the language learning process using ERPs and artificial grammars.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2012). Variabilitet -nøkkelen til grammatikklæring? .
  • Katsos, Napoleon; Torkildsen, Janne Von Koss; Asbjørnsen, Arve Egil & et al., (og andre) (2011). To what extent does the development of conceptual categories depend on language?.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2011). Learning language: insights from event-related potentials and behavioral testing.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2011). Tidlig språkutvikling og Språkvansker. En introduksjon .
  • Asbjørnsen, Arve Egil; Torkildsen, Janne Von Koss & Hollebrandse, Bart (2010). Test characteristics of COST material for assessing tense comprehension and production in five year old children.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2010). Electrophysiological studies of language processing in babies and preschoolers.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2010). Event-related potential correlates of artificial grammar learning in preschool children with specific language impairment and controls.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2010, 14. januar). Hjelper Hjerne: Hjernen og Språk. [TV].  TV2.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2010). Maturing brain mechanisms and behavioral language development.
  • Kabicheva, Galina & Torkildsen, Janne Von Koss (2009). Hjerneaktivitet knyttet til språkinnlæring hos barn med spesifikke språkvansker.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2009, 26. februar). Avslører risiko for dysleksi hos babyer . [TV].  NRK Schroedingers katt.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2009, 01. desember). Hvordan lærer barn med språkvansker språk?.  Tidsskriftet Statped.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2009, 26. februar). Innslag om på Schrödingers katt. ERP-studier av barn med risiko for dysleksi . [TV].  Schrödingers katt. NRK 1.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2009). Spesifikke språkvansker.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2009, 26. april). Språksterke barn er flinke sosialt. [Radio].  Språkteigen, NRK P2.
  • Torkildsen, Janne von Koss (2008, 30. juni). Dysleksi og hjernen. [Radio].  NRK P2 Kulturnytt.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2008). EEG og ERP: Hva er det? Og hva kan det brukes til?.
  • Torkildsen, Janne von Koss (2008). ERP correlates of word learning in infants: Effects of productive vocabulary size.
  • Torkildsen, Janne von Koss (2008). Lexical processing in typically and atypically developing toddlers: Insights from event-related brain potentials.
  • Torkildsen, Janne von Koss (2008, 01. juli). Tidlig identifisering av barn med risiko for dysleksi. [Radio].  NRK P1 kveldsåpent.
  • Torkildsen, Janne von Koss; Thormodsen, Rune; Syversen, Gro; Smith, Lars & Lindgren, Magnus (2008). Brain correlates of non-verbal communicative comprehension in 20-24-month-olds.
  • Torkildsen, Janne von Koss (2007). Hva kan hjernebølger bidra med i studiet av språkvansker? -- En introduksjon til ERP og dets bruksområder.
  • Torkildsen, Janne von Koss (2007). Is fast mapping fast enough? Productive vocabulary size predicts ERP correlates of word learning in 20-month-olds.
  • Torkildsen, Janne von Koss (2007). Productive vocabulary size predicts ERP correlates of receptive word learning in 20-month-olds.
  • Syversen, Gro; Smith, Lars; Torkildsen, Janne Von Koss & Lindgren, Magnus (2006). Investigating early language: event-related potentials as a window into semantic memory in children at age 24 months.
  • Syversen, Gro & Torkildsen, Janne Von Koss (2006). Investigating early language: event-related potentials as a window into semantic memory in children at the age of 24 months.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2006). Electrophysiologial correlates of semantic priming in 24-month-olds.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2006, 06. september). Hjernebølger og ordlæring hos barn. [Radio].  Kanal 24.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2006). Productive vocabulary size predicts recognition of novel words in toddlers.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2006, 18. mars). Se, han forstår!.  Dagbladet.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2006). Semantic organization of basic level words in 20-month-olds: An ERP study.
  • Torkildsen, Janne Von Koss; Sannerud, Tuva; Syversen, Gro; Thormodsen, Rune; Simonsen, Hanne Gram; Moen, Inger; Smith, Lars & Lindgren, Magnus (2006). Semantic organization of basic level words in 20-month-olds: An ERP-study.
  • Johannessen, Janne Bondi; Hagen, Kristin & Torkildsen, Janne Von Koss (2005). Grammatikkspill og treanalyser for skoleelever. Norsklæreren.  ISSN 0332-7264.  (1)
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2005). Neural correlates of semantic processing in 20-month-olds.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2005). Semantic organization of basic level words in 20-month-olds: An ERP study.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2005). Short-term lexical association distinguishes language proficiency in 20-month-olds.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2005). Språkutvikling --Hva hjernebølger kan fortelle.
  • Johannessen, Janne Bondi; Hagen, Kristin & Torkildsen, Janne Von Koss (2004). Gøy med grammatikk. En presentasjon av GREI - Grammatikkspill for elever på Internett - bokmål og nynorsk.
  • Johansson, Christer & Torkildsen, Janne Cecilie von Koss (2004). The impact of semantic properties on reactions to gender.
  • Johansson, Christer & Torkildsen, Janne Von Koss (2004). Experiments on Missing Gender Forms: Implications for Processing Gender.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2004). Brain correlates of word comprehension in the second year of life.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2004). EEG correlates of semantic and communicative comprehension in children between 20 and 28 months of age.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2004). The impact of semantic properties on reactions to gender.
  • Johansson, Christer & Torkildsen, Janne Von Koss (2003). Hur semantiska egenskaper påverkar reaktionstiden för genuskongruens.
  • Torkildsen, Janne Von Koss (2002). Representativity. Weak Interpretations of Definite Plural Noun Phrases .

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 1. nov. 2013 09:54 - Sist endret 21. aug. 2017 10:14