-
Olsen, Rolf Vegar
(2023).
Hvilke mål for kvalitet trenger norsk skole?
-
Steinmann, Isa & Olsen, Rolf Vegar
(2022).
Measuring equality of school effectiveness with multi-level regression discontinuity.
-
Olsen, Rolf Vegar
(2021).
More than 25 years of international large-scale assessments (ILSAs): Lessons learned about mathematics education in the Nordic countries?
-
Steinmann, Isa & Olsen, Rolf Vegar
(2021).
Equality of school effectiveness in the Nordic countries.
-
Ræder, Henrik Galligani; Olsen, Rolf Vegar & Andersson, Björn
(2020).
Comparing measures of numeracy across grades.
-
Ræder, Henrik Galligani; Andersson, Björn & Olsen, Rolf Vegar
(2019).
Exploring the unidimensionality of the Norwegian National Numeracy tests.
-
Kaarstein, Hege & Olsen, Rolf Vegar
(2019).
Fakta om norske skole- resultater.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
ISSN 0804-3116.
-
Ræder, Henrik Galligani; Andersson, Björn; Blömeke, Sigrid & Olsen, Rolf Vegar
(2018).
Development of Numeracy Proficiency in Primary and Lower Secondary School
.
-
-
Olsen, Rolf Vegar; Blömeke, Sigrid & Suhl, Ute
(2016).
Effects Of Teacher Quality And Instructional Quality On Student Achievement.
-
-
Huber, Stephan Gerhard; Olsen, Rolf Vegar; Schwander, Marius; Brandmo, Christian & Höög, Jonas Melker
(2015).
Statistical and Social Validation of Leadership Scales. In Symposium "Feedback and Coaching to Promote Professional Reflection and Learning of School Leaders".
-
Kleppe, Bård & Olsen, Rolf Vegar
(2015).
Mange kulturtilbud i og etter skolen.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
ISSN 0804-3116.
-
Olsen, Rolf Vegar
(2013).
Viktig tema - mangelfulle analyser.
VG : Verdens gang.
ISSN 0805-5203.
-
Kjærnsli, Marit & Olsen, Rolf Vegar
(2013).
Feiltolkninger av PISA-data.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
-
Olsen, Rolf Vegar
(2013).
Ingen trøst å slå svenskene.
Dagens næringsliv.
ISSN 0803-9372.
-
Olsen, Rolf Vegar & Mark, Wilson
(2011).
Measurement for Learning.
-
-
-
-
-
Elstad, Eyvind; Guttersrud, Øystein; Olsen, Rolf Vegar & Turmo, Are
(2009).
Betydningen av barnehage og SFO for elevenes læringsutbytte på barnetrinnet.
Første steg.
ISSN 1504-1891.
-
Bybee, Rodger W.; Lie, Svein; McCrae, Barry J. & Olsen, Rolf Vegar
(2009).
Everyday Science Conceptions: A Review of PISA 2006 for Misconceptions and Common Errors.
-
Olsen, Rolf Vegar & Lie, Svein
(2009).
Profiles of Interest Across the World.
-
Olsen, Rolf Vegar
(2008).
Svein Sjøbergs kritikk av PISA.
Utdanning.
ISSN 1502-9778.
p. 58–61.
-
Olsen, Rolf Vegar & Henriksen, Ellen Karoline
(2008).
Behov for etterutdanning av fysikklærere.
Fra Fysikkens Verden.
ISSN 0015-9247.
70(3),
p. 98–101.
-
Mork, Sonja M & Olsen, Rolf Vegar
(2008).
Resultater fra Osloprøvene i naturfag 2007.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
p. 42–44.
-
Olsen, Rolf Vegar
(2008).
PISA og andre internasjonale undersøkelser som evaluering av norsk skole: Å se seg selv gjennom andre.
-
Olsen, Rolf Vegar
(2008).
The discourse on PISA.
-
Olsen, Rolf Vegar
(2008).
Tid for tunge løft. Presentasjon som utgangspunkt for diskusjon og refleksjon.
-
Olsen, Rolf Vegar
(2008).
Tid for tunge løft. En presentasjon og diskusjon av resultater fra PISA 2006.
-
Olsen, Rolf Vegar & Kjærnsli, Marit
(2008).
Tid for tunge løft. Presentasjon og diskusjon av resultater fra PISA 2006 med et spesielt blikk på naturfag.
-
Olsen, Rolf Vegar & Kjærnsli, Marit
(2008).
Tid for tunge løft. Presentasjon og diskusjon av resultater fra PISA 2006 med et spesielt blikk på naturfag.
-
Lie, Svein & Olsen, Rolf Vegar
(2008).
Naturfag og matematikk i PISA.
-
-
Olsen, Rolf Vegar
(2007).
Flervalgsoppgaver - en papegøye fra Amerika?
Utdanning.
ISSN 1502-9778.
p. 44–45.
-
Gunnulfsen, Ann Elisabeth; Jensen, Ruth; Hall, Jeffrey Brooks; Abrahamsen, Hedvig Neerland; Kleveland, Heidi Merete & Olsen, Rolf Vegar
(2022).
Underveis med nytt læreplanverk:
Ledelse, styring og støtteressurser.
Det utdanningsvitenskapelige fakultet.
ISSN 978-82-93847-09-0.
Full text in Research Archive
-
Brandmo, Christian; Bjørnebekk, Gunnar; Mononen, Riikka-Maija; Olsen, Rolf Vegar & Slungård, Kristin
(2021).
Læring, motivasjon, trivsel og tverrfaglige tema i fagfornyelsen: Teknisk rapport fra utviklingen av spørreskjema til elever og lærere.
Universitetet i Oslo.
-
Brandmo, Christian; Bjørnebekk, Gunnar; Mononen, Riikka; Olsen, Rolf Vegar & Slungård, Kristin
(2021).
Læring, motivasjon, trivsel og tverrfaglige tema i fagfornyelsen: Teknisk rapport fra utviklingen av spørreskjema til elever og lærere.
Universitetet i Oslo.
ISSN 978-82-93847-05-2.
Full text in Research Archive
-
Ræder, Henrik Galligani & Olsen, Rolf Vegar
(2020).
Utvikling av nasjonale prøver – rapport 2b: Endelig rapport av vertikalt lenkedesign for de nasjonale prøvene i regning 5.-8. trinn.
Universitetet i Oslo.
-
Ræder, Henrik Galligani; Tokle, Olav Dalsegg & Olsen, Rolf Vegar
(2019).
Utvikling av nasjonale prøver – rapport 1 og 2a:
Rapportering av potensielle underdimensjoner og implementering av vertikalt lenkedesign for de nasjonale prøvene i regning.
Universitetet i Oslo.
-
Eggen, Per-Odd; Bøe, Maria Vetleseter; Fimland, Nina; Johansen, Astrid; Nilsen, Trude & Olsen, Rolf Vegar
[Show all 11 contributors for this article]
(2015).
Naturfagene i norsk skole Anno 2015.
Utdanningsdirektoratet.
-
-
-
Holmboe, Olaf; Groven, Gøril & Olsen, Rolf Vegar
(2008).
Brukererfaringer med poliklinikker for voksne i det psykiske helsevernet 2007. Institusjonsvise resultater.
Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten.
ISSN 978-82-8121-232-9.
2008(6/2008).
Show summary
Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten gjennomførte høsten 2007 en spørreundersøkelse blant voksne brukere av poliklinikker i psykisk helsevern. Undersøkelsen ble gjort på oppdrag fra Helsedirektoratet.
Denne rapporten presenterer resultater for enkeltspørsmål i spørreskjemaet for hver enkelt poliklinikk.
Hovedresultater fra undersøkelsen og metoderedegjørelse presenteres i en egen nasjonal rapport (PasOpp-rapport 5/2008)