Hopp til hovedinnhold
UiO
Det utdanningsvitenskapelige fakultet
CEMO - Senter for pedagogiske målinger
No
En
Meny
For ansatte
Mine studier
Søk i nettsidene til CEMO
Søk
Forsiden CEMO
Forskning
Studier
Om senteret
Personer
Gå til uio.no
Undermeny
Forskning
Forskingsprosjekt
Assessment in Medical Education: Using exam data and psychometric models to foster assessment practice
Educational assessments of the 21st century: Measuring and understanding students’ adaptability in complex problem solving situations
Effects of Model Specification in Subscale Score Estimation in International Large Scale Assessments (ph.d.-prosjekt)
Embracing Heterogeneity in International Surveys: Optimal Test Design and Parameter Estimation
Forskning på- og utvikling av karaktersettingspraksiser på eksamineringer av bachelorstudenter i medisin (ph.d.-prosjekt)
Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society (ISOTIS)
Inequalities in educational outcomes and the policy implications in Ethiopia (IEOPIE) (ph.d.-prosjekt)
Latent Variable Mixture models to track Longitudinal Differentiation Patterns
Longitudinal Measurement Invariance: From between to within comparisons (ph.d.-prosjekt)
Måling av kognitive evner i den Norske populasjonen (PhD-prosjekt)
Outcomes and Causal Inference in International Comparative Assessments
PARTICLES: Profiling And Researching TIMSS by Introducing a Curriculum Lens on Eight-grade Science (ph.d.-prosjekt)
Prøver og tester i en norsk utdanningskontekst
Utvikling av motivasjon og prestasjon i matematikk
Utvikling av regneferdigheter over tid (ph.d.-prosjekt)
Forskning
>
Forskingsprosjekt
English
version of this page
Forskingsprosjekt
Underområder
Assessment in Medical Education: Using exam data and psychometric models to foster assessment practice
Educational assessments of the 21st century: Measuring and understanding students’ adaptability in complex problem solving situations
Effects of Model Specification in Subscale Score Estimation in International Large Scale Assessments (ph.d.-prosjekt)
Embracing Heterogeneity in International Surveys: Optimal Test Design and Parameter Estimation
Forskning på- og utvikling av karaktersettingspraksiser på eksamineringer av bachelorstudenter i medisin (ph.d.-prosjekt)
Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society (ISOTIS)
Inequalities in educational outcomes and the policy implications in Ethiopia (IEOPIE) (ph.d.-prosjekt)
Latent Variable Mixture models to track Longitudinal Differentiation Patterns
Longitudinal Measurement Invariance: From between to within comparisons (ph.d.-prosjekt)
Måling av kognitive evner i den Norske populasjonen (PhD-prosjekt)
Outcomes and Causal Inference in International Comparative Assessments
PARTICLES: Profiling And Researching TIMSS by Introducing a Curriculum Lens on Eight-grade Science (ph.d.-prosjekt)
Prøver og tester i en norsk utdanningskontekst
Utvikling av motivasjon og prestasjon i matematikk
Utvikling av regneferdigheter over tid (ph.d.-prosjekt)
A
An inquiry into girls’ achievement in Science: Horizontal inequalities, socio-economic gaps and disparities using 50 years of international large-scale assessment data (ph.d-prosjekt)
App-basert morfologisk ordlæring: Perspektiver på hva og hvordan (ph.d.-prosjekt)
D
Den prediktive validiteten av standpunkt- og eksamenskarakterer i Norge (ph.d.-prosjekt)
E
Er GPA rettferdig? En undersøkelse av vanskeligheter mellom fag ved bruk av norske registerdata (ph.d.-prosjekt)
Et uutforsket område: Systematisk utforsking av landforskjeller i undereksponerte forskningsemner i PISA 2018 (ph.d-prosjekt)
F
Forskning på- og utvikling av karaktersettingspraksiser på eksamineringer av bachelorstudenter i medisinpå profesjonsstudiet i medisin (ph.d.-prosjekt)
K
Kompetansevurdering i medisinutdanningen - Hvordan kan vi bruke eksamensdata og psykometriske metoder til å forbedre og utvikle karaktersettingspraksis i medisinstudiet?
M
Måling av kognitive evner i den norske populasjonen (ph.d.-prosjekt)
P
Prinsipper og praksis for å syntetisere forskningsbevis fra komplekse undersøkelsesdata (ph.d.-prosjekt)
Prøver og tester i en norsk utdanningskontekst
R
Rettferdighet i utdanningen og i måling av utdanningsresultater
U
Utvikling av regneferdigheter over tid (ph.d-prosjekt)
Vis avsluttede prosjekter
RSS-strøm fra denne siden