
Sigrid Blömeke, professor og senterleder for Centre for Educational Measurement (CEMO), er valgt inn som medlem i Det Norske Videnskabs-Akademi.
Sigrid Blömeke, professor og senterleder for Centre for Educational Measurement (CEMO), er valgt inn som medlem i Det Norske Videnskabs-Akademi.
Neste veke skal Kondwani Kajera Mughogho disputere, og han blir dermed den andre kandidaten som forsvarer doktorgradsavhandlinga si ved CEMO. Vi har intervjua KJ, som han blir kalla, og her kan du lese om han og forskinga hans (på engelsk).
Den nye læreplanen legger stor vekt på elevenes utvikling over tid, mens de nasjonale prøvene i regning og lesing for femte og åttende trinn kun viser elevenes ferdigheter der og da. Hvordan kan man da måle progresjon i fagene?
Two of our master’s students, Tony Tan and Jayeong Song, have been awarded student innovation grants from the Faculty of Educational Sciences. In addition to financial support, they will get access to developers and resources, and receive support on design and concept development from EngageLab.
Leder ved CEMO, Sigrid Blömeke, deler sine tanker om eksamensordningen i den norske skolen.