Tittel på avhandlingen:
Language minority children's perspectives on being bilingual - On 'bilanguagers' and their sensitivity towards complexity.
Title of dissertation:
Historie som skolefag og dannelsesprosjekt 1889-1940. En historiografi ut fra folkeskolens historielærebøker.
Tittel på avhandlingen:
What is to be assessed? Teachers' understanding of constructs in an oral English examination in Norway
Tittel på avhandlingen:
Å skrive seg seg inn i språket. Ein intervensjonsstudie av nynorsk sidemålsopplæring for vidaregåande trinn.
Tittel på avhandling:
Fra planlegging til utføring. Skolens mulighet til å øve innflytelse på elevers læringsarbeid i overgangen fra læringens planleggingsfase til utføringsfase.
Tittel på avhandlingen:
Tinglaging og læringsrom i en kunst og håndverksdidaktisk kontekst
Title of dissertation:
Lærersamarbeid om tilpasset opplæring i matematikk. En kvalitativ intervjuundersøkelse av faglæreres og spesiallæreres opplevelse av samarbeid om elever med spesialundervisning i matematikk på 9. trinn.
Tittel på avhandlingen:
Hva kan bidra til god veiledning? En problematisering basert på veilederes og veisøkeres perspektiver på veiledning av begynnende lærere.
Title of dissertation:
Assessment of ICT Literacy. A comprehensive inquiry of the educational readiness for the digital era.
Tittel på avhandlingen:
Change of Language of Instruction for Science and Mathematics in Grade Five in Zanzibar: What was the Reasoning Behind the Policy Change.
Tittel på avhandling:
State School Inspection: The Norwegian Example
Tittel på avhandlingen:
Feedback under lupen. Utvikling og utprøving av en modell til bruk i forskning på feedback i høyere utdanning.