Vår 2015
Tidligere
Hege Yvonne Hermansen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 26. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Knowledge work in the teaching profession: Opening up the black box of teachers' engagement with Assessment for Learning.
Liv Inger Engevik vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 26. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Inkludering, tilpassa læringsdialogar og kognitiv stimulering i arbeid med elevar med Down-syndrom - ei multimetodisk tilnærming til undervising og læring.
Christina Elde Mølstad vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 17. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
State-Based Curriculum-Making - A Study of Curriculum in Norway and Finland.
Liv Ingrid Håberg vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 17. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Didaktisk arbeid i barnehagen. Kvalitativ studie av korleis assistenter og barnehagelærarar planlegg, gjennomfører og vurderer samlingsstund og femårsklubb.
Cand.scient. Hege Kaarstein vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 10. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Modelling, operationalising and measuring mathematics pedagogical content knowledge: threats to construct validity.
Cand.ed. Toril Aagaard vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 29. mai 2015.
Avhandlingens tittel er:
Teknologi mot tradisjon? En studie av læreres tilnærming til teknologiutløste muligheter og utfordringer i norsk og mediefag.
Kirsten Foshaug Vennebo vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
torsdag 21. mai 2015.
Avhandlingens tittel er:
School Leadership in Innovative Work - Places and Spaces.
Lisbeth Myklebostad Brevik vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
onsdag 20. mai 2015.
Avhandlingens tittel er:
How teachers teach and readers read, Developing reading comprehension in English in Norwegian upper secondary school.
Mphil. Lawrence Eronvil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Tirsdag 19. mai 2015.
Avhandlingens tittel er:
Educating Teachers of the Deaf: Experiences and perspectives from Teachers on facilitating academic and social participation in Uganda.
Alfredo Jornet Gil vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 27. februar 2015.
Avhandlingens tittel er:
The Bodily and Contextual Foundations of Conceptual Coherence and Continuity. Case studies from the teaching and learning of science inquiry.
Emilia Andersson-Bakken vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
torsdag 15. januar 2015.
Avhandlingens tittel er:
Læreres bruk av spørsmål og responser i helklasseundervisning på ungdomstrinnet..