Disputas: Anne Arnesen
Cand.ed. Anne Arnesen ved Institutt for spesialpedagogikk, vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Avhandlingens tittel er:
Social Functioning and Reading Proficiency: Validity of Educational Assessments Used in Norwegian Elementary Schools.

Anne Arnesen
Prøveforelesning:
Current and future practices of screening for academic and behavior skills: Why, when, for whom and how?
Onsdag 21. mars 2018, kl. 10.15-11.00, Auditorium 3, Helga Engs hus, Blindern.
Bedømmelseskomité
- Professor Michael Stoolmiller, Oregon Social Learning Center, Oregon, USA (1. opponent)
- Assistant Professor Kelli D. Cummings, College of Education, University of Maryland, USA (2. opponent)
- Professor Rolf Vegar Olsen, Centre for Educational Measurement (CEMO), Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo, er tredje medlem av bedømmelseskomiteen og komiteens koordinator.
Disputasens leder
Instituttleder, professor Ona Bø Wie, Institutt for spesialpedagogikk, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo
Veiledere
- Professor Monica Melby-Lervåg, Institutt for spesialpedagogikk, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo.
- Professor Terje Ogden, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge (NUBU)