Tidligere arrangementer
Idealene om økonomisk og personlig fremgang og vekst ødelegger planeten vi bor på og dens innbyggere. Utdanning blir ofte sett som løsningen på dette problemet, men også den blir sakte kvalt av de samme idealene. Hvordan kan vi tenke utdanning annerledes?
Pedagogikkens paradoksale grunnlag og den "pissedårlige" undervisningen: Et oppdrag for pedagogisk filosofi eller for utdanningsvitenskap?
I en tid med fokus på funksjon, målstyring og instrumentell nytte, faller danning lett i bakgrunnen. Hvorfor er det sånn?
“The idea of world-centred education is first of all meant to highlight that educational questions are fundamentally existential questions, that is questions about our existence ‘in’ and ‘with’ the world, natural and social, and not just our existence with ourselves” (Biesta, 2021, pp. 90-91)
Intercultural communication, pedagogy, and the question of time: An exploration
In this seminar, we will have the pleasure to discuss Gert Biesta's latest article "Becoming Contemporaneous: Intercultural Communication Pedagogy beyond Culture and without Ethics". A version of this article will be sent to everyone attending the seminar.
Våre skolesystemer og pedagogiske virksomheter må reflektere radikalt over hvordan de har bidratt til at livet på jorda befinner seg på randen av katastrofe. Det mener Birgit Schaffar-Kronqvist fra Universitetet i Helsinki.
I USA utkjempes en historiekrig i skolen. Kampen står om framtida. Ser vi tilløp til dette også i Europa og Norge? Regissør Scott Thurman innleder før filmvisning og debatt.
Velkommen til åpen forelesning i pedagogisk filosofi med professor Tone Kvernbekk om det som kunne ha vært og hvorfor vi skal bry oss om kontrafaktualiteter.
Gjesteforelesning med Hartmut Rosa om danningens (Bildung) rolle i det akselererende samfunnet.
We welcome all PhD fellows to an interesting event with top international guest lecturers.
The aim of this webinar is to explore, challenge and re-think ways of understanding the promotion of justice in, for and through education. Welcome!
Welcome to webinar organized by the University of Oslo, Department of Education, in collaboration with the Department of Education, University of Cyprus.
Welcome to this open research seminar with Dr. Nick Peim, University of Birmingham, UK. The seminar explores the resources available from philosophy and theory that can be practically applied to any educational research project.
Utdanning og bærekraft; hvordan kan vi forberede oss for en ukjent fremtid og hva slags rolle spiller utdanning og skole?
Open-mindedness is a virtue highly valued in educational contexts. However, does open-mindedness imply a tendency to reject firm beliefs? To embrace any idea? This seminar points to the need for qualified arguments. Also, to the ways in which open-mindedness may require synergy with other intellectual virtues if our aim is to promote a just and open society.
Tenker hjernen? Er det slik at det levende er en enhet og at det er tenkningen som deler den opp?
Welcome to open lecture with Professor Marianna Papastephanou. Introduction by Professor Torill Strand, comments by Professor Inga Bostad.