Fagfornyelsen i møtet med skolens praksis og elevers læring
I delprosjekt 3 studerer vi fagfornyelsen i klasserommet; hvordan det påvirker lærere og elevers syn på kunnskap og læring?
Delprosjekt 3 består av to prosjekter:
- Delprosjekt 3.1: Fagfornyelsen i møtet med klasseromspraksiser: tverrfaglighet, dybdelæring og digitale læringsressurser
- Delprosjekt 3.2: Utvikling og analyse av indikatorer for implementering av sentrale begreper i fagfornyelsen
Begge prosjektene fokuserer på sentrale aspekter ved fagfornyelsen: Dybdelæring og de tre tverrfaglige temaene: 1. demokrati og medborgerskap; 2. bærekraftig utvikling; og 3. folkehelse og livsmestring.
Delprosjektene har ulike metodiske tilnærminger. Dette muliggjør analyser på flere nivåer.
Publisert 9. mars 2020 13:44
- Sist endret 25. feb. 2021 14:03