September i FIKS

I september arrangerte vi høstens første FIKS-webinar og faglige frokost, vi deltok på UiO sin podkast Læring! og oppdaterte digitaliseringssidene på Kunnskapsbasen - i tillegg til at vi var mye ute blant våre dekomp-partnere. Vi har også lyst ut en ledig stilling som seniorrådgiver i to år.

Nytt innhold på vår YouTube-kanal

Opptak fra høstens første FIKS-webinar er nå på YouTube. Webinaret fant sted 19. september. Webinar: Læreres kunnskapskilder - har podkast blitt viktigere enn bøker i lærerprofesjonen? https://www.youtube.com/watch?v=BFFdqD0kZcc&t=5s

Vi fikk besøk av

• Martin Johannessen, programleder for podkasten Rekk opp hånda
  • Guro Kirkerud, stipendiat ved OsloMet
  • Maiken Risan, forskningsformidler i FIKS
  • Ann Kristin Haug, rektor på Tangenåsen ungdomsskole

Neste webinar i regi av FIKS er 21. november! Følg med!

Om læreres kunnskapskilder i podkasten Læring!

Postdoktor Eli Tronsmo og tidligere skoleleder, nå seniorrådgiver i FIKS, Siv Jacobsen snakker om ulike kunnskapsformer og hvordan profesjonsfellesskapet kan jobbe sammen om å gjøre disse aktuelle for lærere og skoleledere. Lytt til episoden her!

Kunnskapsbasen

Vi har laget nye digitaliseringssider Kunnskapsbasen. Du kan lese om nye, mulige arbeidsformer i en-til-en-klasserommet, få presentert nye viktige begreper og relevant forskning. Til alle temaene er de foreslått spørsmål som kan brukes til diskusjon og refleksjon i profesjonsfellesskapet. Flere artikler kommer.

Vil du jobbe som seniorrådgiver i FIKS?

Vi har lyst ut en midlertidig stilling som seniorrådgiver i to år med tiltredelse snarest. Vi søker etter deg som har erfaring fra undervisning og fra ulike roller innen skoleledelse eller skoleutvikling, og som kan tenke deg å arbeide med oppgaver knyttet til forskningsformidling og kompetanseutvikling i skolen.
Søknadsfrist 13. oktober!

Les hele utlysningen her.

Publisert 28. sep. 2022 13:32 - Sist endret 6. mars 2024 10:32