emiliaa

Image of person
Could not get user data from external service

Academic Interests:

Classroom interaction

Dialouge

Teaching strategies

P.h.D project:

A dialogue perspective: on teacher and student’s interaction the classroom
 

Veileder: Kirsti Klette

Background:

I have a master degree in higher education from the Department of Education at the University of Oslo. After my masters I have been working whit administration of the teacher education program at the Department of Teacher Education and School research.

Researchgroup:

SISCO

Collaboration:

NATED

 

Publications

  • Hølland, Silje; Bjørnestad, Elisabeth; Dalland, Cecilie Pedersen; Sundtjønn, Trude; Myrvold, Trine; Andersson-Bakken, Emilia & Svanes, Ingvill Krogstad (2021). Overgangspraksiser, læring og undervisningspraksiser - barnehage og skole. En arbeidsrapport av litteraturgjennomgang. OsloMet Skriftserie.  ISSN 2535-6992.  (1)
  • Andersson-Bakken, Emilia; Jegstad, Kirsti Marie & Bakken, Jonas (2020). Textbook tasks in the Norwegian school subject natural sciences: what views of science do they mediate?. International Journal of Science Education.  ISSN 0950-0693. . doi: 10.1080/09500693.2020.1756516 Full text in Research Archive.
  • Andersson-Bakken, Emilia (2019). Klasserummets interaktioner, I: Martin Blok Johansen (red.),  Ti døre til klasserummet.  Akademisk Forlag.  ISBN 978-87-500-5378-1.  5.  s 87 - 101
  • Svanes, Ingvill Krogstad & Andersson-Bakken, Emilia (2018). En læreres bruk av spørsmål som stillasbygging i lese- og skriveopplæringen, I: Kirsten Palm & Eva Michaelsen (red.),  Den viktige begynneropplæringen. En forskningsbasert tilnærming..  Universitetsforlaget.  ISBN 9788215030012.  7.  s 163 - 183
  • Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd & Bakken, Jonas (2017). Kulturmøter og kulturkonflikter i norsklærebøker, I: Jonas Bakken & Elisabeth Oxfeldt (red.),  Åpne dører mot verden. Norske ungdommers møte med fortellinger om skyld og privilegier.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-03022-7.  Kap. 2.  s 18 - 31 Full text in Research Archive.
  • Bakken, Jonas & Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd (2016). Forståelser av skjønnlitteratur og sakprosa i norskfagets oppgavekultur. Sakprosa.  ISSN 1502-6000.  8(3), s 1- 36 . doi: 10.5617/sakprosa.3669 Full text in Research Archive.
  • Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd (2015). Når åpne spørsmål ikke er åpne: Hva karakteriserer lærerspørsmål i en litterær samtale?. Nordic Studies in Education.  ISSN 1891-5914.  35(3-4), s 280- 298
  • Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd & Bakken, Jonas (2015). Forskere i norske avisers dekning av skole. Acta Didactica Norge.  ISSN 1504-9922.  9(1), s 19 . doi: 10.5617/adno.2215
  • Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd & Klette, Kirsti (2015). Teachers’ Use of Questions and Responses to Students’ Contributions During Whole Class Discussions: Comparing Language Arts and Science Classrooms, In  Teaching and Learning in Lower Secondary Schools in the Era of PISA and TIMSS.  Springer Publishing Company.  ISBN 978-3-319-17301-6.  chapter 5.  s 63 - 84
  • Andersson, Emilia & Sørvik, Gard Ove (2013). Reality Lost? Re-Use of Qualitative Data in Classroom Video Studies. Forum Qualitative Sozialforschung.  ISSN 1438-5627.  14(3)

View all works in Cristin

  • Dalland, Cecilie Pedersen & Andersson-Bakken, Emilia (red.) (2021). Metoder i klasseromsforskning Forskningsdesign, datainnsamling og analyse. Universitetsforlaget.  ISBN 9788215047508.  350 s.
  • Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd (2017). Det ved vi om spørgsmål og interaksjon i klasserommet. Dafolo Forlag.  ISBN 978-87-7160-478-8.  61 s.
  • Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd (2017). Dette vet vi om spørsmål og interaksjon i klasserommet. Gyldendal Akademisk.  ISBN 978-82-05-50235-2.  60 s.

View all works in Cristin

  • Andersson-Bakken, Emilia (2019, 12. februar). NOKUT-frokost: Årets dom fra studentene er klar. [Internett].
  • Sandvik, Margareth & Andersson-Bakken, Emilia (2019). Hvordan arbeide med kritisk tenkning i skolen?.
  • Andersson-Bakken, Emilia (2018). Spørgsmål og interaktion i klasserummet. [Video ].
  • Andersson-Bakken, Emilia & Svanes, Ingvill Krogstad (2018). One teacher’s use of questions as scaffolding tool in reading and writing instruction.
  • Lavoll, Hallvard; Dalland, Cecilie & Andersson-Bakken, Emilia (2018, 16. mars). Spørsmål og svar i klasserommet. [Internett].  Podkast Viten+Snakkis.
  • Andersson-Bakken, Emilia (2017, 22. februar). Oppgavekulturen i norskfaget. [Internett].  Utdanningsforskning.no.
  • Bakken, Jonas & Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd (2017, 09. juni). Lærebøkene bryt med læreplanen.  Dag og tid.
  • Bakken, Jonas & Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd (2017, 24. mai). Norsklærebøkene følgjer ikkje med i tida. [Fagblad].  Apollon.
  • Damsa, Crina I.; Hunskaar, Tove Seiness & Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd (2017). Tablet-mediated video observations as means for guidance and practice-based learning in teacher education.
  • Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd & Bakken, Jonas (2016). Tekstkulturell dannelse gjennom oppgaver i lærebøker for videregående skole.
  • Bakken, Jonas; Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd; Klette, Kirsti & Roe, Astrid (2016). Students Contributions in Whole-Class Teaching.
  • Andersson-Bakken, Emilia (2015, 20. januar). Bruk klasseromsdialogen. Åpne spørsmål gir bedre læring.. [Fagblad].  Bedre skole, nr 1.
  • Andersson-Bakken, Emilia & Bakken, Jonas (2015, 29. november). Skoleforskere bør formidle mer av egen forskning. [Internett].  Forskning.no.
  • Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd (2014). Læreres bruk av spørsmål og responser i helklasseundervisning på ungdomstrinnet. Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo. 219.
  • Andersson, Emilia (2013). Når åpne spørsmål ikke er åpne: Hva karakteriserer lærerspørsmål i en litterær samtale?.
  • Andersson, Emilia (2013). Teacher Moves in Discussions around Texts in Norwegian Language Art Classrooms.
  • Andersson, Emilia (2013). Teacher Questions in a Literary Conversation in Norwegian Language arts (L1).
  • Andersson, Emilia (2012). Discussions around texts in ninth grade Language art classrooms.
  • Andersson, Emilia; Carlsten, Tone Cecilie & Klette, Kirsti (2012). Comparing coding schemes in secondary analyses of video data.
  • Andersson, Emilia & Klette, Kirsti (2012). Teachers use of Questions and Responses to Students Contributions during whole class Discussions: Comparing Language Arts and Science Classrooms (Part of Symposium).
  • Andersson, Emilia & Klette, Kirsti (2012). Teachers use of Questions and Responses to Students Contributions during whole class Discussions: Comparing Language Arts and Science Classrooms (Part of Symposium).

View all works in Cristin

Published Aug. 31, 2010 11:21 AM - Last modified Feb. 25, 2014 12:18 PM

Projects

No ongoing projects