emiliaa

Image of person
Could not get user data from external service

Academic Interests:

Classroom interaction

Dialouge

Teaching strategies

P.h.D project:

A dialogue perspective: on teacher and student’s interaction the classroom
 

Veileder: Kirsti Klette

Background:

I have a master degree in higher education from the Department of Education at the University of Oslo. After my masters I have been working whit administration of the teacher education program at the Department of Teacher Education and School research.

Researchgroup:

SISCO

Collaboration:

NATED

 

Publications

View all works in Cristin

  • Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd (2017). Det ved vi om spørgsmål og interaksjon i klasserommet. Dafolo Forlag.  ISBN 978-87-7160-478-8.  61 s.
  • Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd (2017). Dette vet vi om spørsmål og interaksjon i klasserommet. Gyldendal Akademisk.  ISBN 978-82-05-50235-2.  60 s.

View all works in Cristin

  • Andersson-Bakken, Emilia (2019, 12. februar). NOKUT-frokost: Årets dom fra studentene er klar. [Internett].
  • Sandvik, Margareth & Andersson-Bakken, Emilia (2019). Hvordan arbeide med kritisk tenkning i skolen?.
  • Andersson-Bakken, Emilia (2018). Spørgsmål og interaktion i klasserummet. [Video ].
  • Andersson-Bakken, Emilia & Svanes, Ingvill Krogstad (2018). One teacher’s use of questions as scaffolding tool in reading and writing instruction.
  • Lavoll, Hallvard; Dalland, Cecilie & Andersson-Bakken, Emilia (2018, 16. mars). Spørsmål og svar i klasserommet. [Internett].  Podkast Viten+Snakkis.
  • Andersson-Bakken, Emilia (2017, 22. februar). Oppgavekulturen i norskfaget. [Internett].  Utdanningsforskning.no.
  • Bakken, Jonas & Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd (2017, 09. juni). Lærebøkene bryt med læreplanen.  Dag og tid.
  • Bakken, Jonas & Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd (2017, 24. mai). Norsklærebøkene følgjer ikkje med i tida. [Fagblad].  Apollon.
  • Damsa, Crina I.; Hunskaar, Tove Seiness & Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd (2017). Tablet-mediated video observations as means for guidance and practice-based learning in teacher education.
  • Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd & Bakken, Jonas (2016). Tekstkulturell dannelse gjennom oppgaver i lærebøker for videregående skole.
  • Bakken, Jonas; Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd; Klette, Kirsti & Roe, Astrid (2016). Students Contributions in Whole-Class Teaching.
  • Andersson-Bakken, Emilia (2015, 20. januar). Bruk klasseromsdialogen. Åpne spørsmål gir bedre læring.. [Fagblad].  Bedre skole, nr 1.
  • Andersson-Bakken, Emilia & Bakken, Jonas (2015, 29. november). Skoleforskere bør formidle mer av egen forskning. [Internett].  Forskning.no.
  • Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd (2014). Læreres bruk av spørsmål og responser i helklasseundervisning på ungdomstrinnet. Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo. 219.
  • Andersson, Emilia (2013). Når åpne spørsmål ikke er åpne: Hva karakteriserer lærerspørsmål i en litterær samtale?.
  • Andersson, Emilia (2013). Teacher Moves in Discussions around Texts in Norwegian Language Art Classrooms.
  • Andersson, Emilia (2013). Teacher Questions in a Literary Conversation in Norwegian Language arts (L1).
  • Andersson, Emilia (2012). Discussions around texts in ninth grade Language art classrooms.
  • Andersson, Emilia; Carlsten, Tone Cecilie & Klette, Kirsti (2012). Comparing coding schemes in secondary analyses of video data.
  • Andersson, Emilia & Klette, Kirsti (2012). Teachers use of Questions and Responses to Students Contributions during whole class Discussions: Comparing Language Arts and Science Classrooms (Part of Symposium).
  • Andersson, Emilia & Klette, Kirsti (2012). Teachers use of Questions and Responses to Students Contributions during whole class Discussions: Comparing Language Arts and Science Classrooms (Part of Symposium).

View all works in Cristin

Published Aug. 31, 2010 11:21 AM - Last modified Feb. 25, 2014 12:18 PM

Projects

No ongoing projects