-
Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit & Kersting, Magdalena
(2021).
Forord.
In Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit & Kersting, Magdalena (Ed.),
Tettere på naturfag i klasserommet.
Fagbokforlaget.
ISSN 9788245038439.
-
Karlsen, Solveig; Suhr Lunde, Mai Lill; Kjærnsli, Marit; Narvhus, Eva Kristin; Sæleset, Johannes & Ødegaard, Marianne
(2019).
Utforskende aktiviteter og lærerens rolle på barne- og ungdomstrinnet. LISSI – Linking Instruction in Science and Student Impact
.
-
Kjærnsli, Marit & Jensen, Fredrik
(2018).
Gir norsk skole like muligheter for alle?
Agenda Magasin.
-
Kjærnsli, Marit
(2018).
Betydningen av PISA.
Agenda Magasin.
-
Kjærnsli, Marit & Olsen, Rolf Vegar
(2013).
Feiltolkninger av PISA-data.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
-
Kjærnsli, Marit
(2012).
Om naturfagundervisning i Norge og Verden – fra internasjonale undersøkelser.
-
Kjærnsli, Marit & Lie, Svein
(2012).
Naturfag i PISA.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
p. 110–114.
-
Kjærnsli, Marit & Hopfenbeck, Therese Nerheim
(2011).
Students' Test Motivation in PISA.
-
Kjærnsli, Marit
(2011).
Youth's choice of science and their preference for science careers based on PISA 2006.
-
Kjærnsli, Marit & Lie, Svein
(2011).
Students' Preference for science Careers. An International Comparison based on Data from PISA 2006.
-
-
-
Kjærnsli, Marit
(2011).
Hva kan PISA og andre internasjonale undersøkelser si om norsk skole?
-
Kjærnsli, Marit
(2011).
PISA 2009: Norske resultater i et nordisk og internasjonalt perspektiv.
-
Kjærnsli, Marit
(2011).
Hva forteller PISA-resultatene oss om rekruttering til realfagene?
-
Kjærnsli, Marit
(2011).
PISA 2009 i et nordisk perspektiv.
-
Kjærnsli, Marit
(2011).
Hva kan vi lære av PISA?
-
Kjærnsli, Marit
(2010).
På rett spor. resultater fra PISA 2009.
-
Kjærnsli, Marit
(2010).
Resultater fra PISA 2009.
-
Roe, Astrid & Kjærnsli, Marit
(2009).
Om å løpe fra sitt ansvar.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
p. 91–92.
-
Kjærnsli, Marit & Roe, Astrid
(2009).
PISA-debatten. Kommentarer til spørreundersøkelsen om PISA-resultatene.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
-
Kjærnsli, Marit
(2009).
Science Performance: The Nordic Countries from an International Perspective.
-
Lie, Svein & Kjærnsli, Marit
(2009).
Predictors for students’ choice of science careers.
-
Kjærnsli, Marit
(2009).
Science Performance in a Nordic and International Perspective.
-
Kjærnsli, Marit
(2009).
Hva kan de internasjonale undersøkelsene si om norsk skole?
-
Kjærnsli, Marit
(2009).
Hva PISA og TIMSS sier om norsk skole.
-
Kjærnsli, Marit
(2008).
Hva forteller PISA 2006 om norsk skole?
Horisont : næringspolitisk skriftserie.
ISSN 1502-3699.
p. 26–33.
-
Kjærnsli, Marit
(2008).
Hva forteller PISA? Et dypdykk.
-
Kjærnsli, Marit
(2008).
Hva kan vi lære av PISA? Hva måler undersøkelsen og hva måler den ikke.
-
Kjærnsli, Marit
(2008).
Hva sier undesøkelser om jenters og gutters kompetanse i og holdninger til realfag?
-
Kjærnsli, Marit
(2008).
Samling i bånn - PISA 2006.
-
Kjærnsli, Marit
(2008).
PISA - resultater og hva kan vi lære?
-
Kjærnsli, Marit
(2008).
Tid for tunge løft - Norske elevers kompetanse i naturfag, lesing og matematikk i PISA 2006.
-
Kjærnsli, Marit
(2008).
PISA 2006 - Norske elevers kompetanse i naturfag, lesing og matematikk.
-
Kjærnsli, Marit
(2008).
Hva sier store undersøkelser om jenters og gutters kompetanser i og holdninger til realfag?
-
Kjærnsli, Marit
(2008).
PISA, Tid for tunge løft.
-
Kjærnsli, Marit
(2008).
PISA-resultater.
-
Roe, Astrid & Kjærnsli, Marit
(2008).
Hvordan kan vi ta i bruk oppgaver og resultater fra PISA 2006 for bedre å tilrettelegge opplæringen i naturfag, matematikk og lesing på ungdomstrinnet?
-
Olsen, Rolf Vegar & Kjærnsli, Marit
(2008).
Tid for tunge løft. Presentasjon og diskusjon av resultater fra PISA 2006 med et spesielt blikk på naturfag.
-
Olsen, Rolf Vegar & Kjærnsli, Marit
(2008).
Tid for tunge løft. Presentasjon og diskusjon av resultater fra PISA 2006 med et spesielt blikk på naturfag.
-
Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Karlsen, Solveig; Kersting, Magdalena; Lunde, Mai Lill Suhr & Olufsen, Magne
[Show all 7 contributors for this article]
(2021).
Tett på naturfag i klasserommet (Linking Instruction in Science & Student Impact).
Utdanningsdirektoratet.
-
-
Kjærnsli, Marit; Nortvedt, Guri A. & Jensen, Fredrik
(2014).
Norske elevers kompetanse i problemløsing i PISA 2012.
Universitetet i Oslo.
ISSN 978-82-93292-02-9.