-
Canrinus, Esther Tamara; Bergem, Ole Kristian; Klette, Kirsti; Hammerness, Karen Moore; Ballester Pedroso, S. & Gonzalez Dosil, C.
(2017).
Opportunities to enact practice: Taking a student perspective.
-
Canrinus, Esther Tamara; Klette, Kirsti; Bergem, Ole Kristian & Hammerness, Karen Moore
(2017).
A student perspective: Opportunities to enact practice in campus courses.
-
Jenset, Inga Staal; Klette, Kirsti; Hammerness, Karen; Bergem, Ole Kristian; Dossil, Cristina González & Pedroso, Sergio Ballester
(2017).
Panel: Coherencia entre la teoría y la práctica en la formación de profesores.
-
Canrinus, Esther Tamara; Klette, Kirsti; Hammerness, Karen Moore & Bergem, Ole Kristian
(2016).
Diversity in coherence: A comparison of coherence across three teacher education programs.
-
Bergem, Ole Kristian; Canrinus, Esther Tamara; Klette, Kirsti & Hammerness, Karen Moore
(2015).
Opportunities to enact practice, taking a student perspective.
-
Canrinus, Esther Tamara; Bergem, Ole Kristian; Klette, Kirsti & Hammerness, Karen Moore
(2015).
Coherentie binnen de lerarenopleiding, de perceptie van de student.
-
Nilsen, Trude; Scherer, Ronny; Gustafsson, Jan-Eric; Bergem, Ole Kristian & Lehre, Anne- Catherine W G
(2014).
Quality of Instruction and Teacher Motivation mediating the effect of School Emphasis on Academic Success on achievement.
-
Maugesten, Marianne; Bergem, Ole Kristian; Wæge, Kjersti & Sanne, Anders
(2012).
God regneopplæring-for lærere på ungdomstrinnet.
-
Bergem, Ole Kristian
(2010).
Differences in Student Strategies in Work Plan Regulated Mathematics Classrooms in Norway.
-
-
Bergem, Ole Kristian
(2009).
Student Strategies in Work Plan Regulated Classrooms.
-
Bergem, Ole Kristian
(2009).
HVA SKJER I KLASSEROMMETPISA+, FORSKNINGSBASERT OPPFØLGING AV PISA.
-
Bergem, Ole Kristian
(2009).
Matematikk og arbeidsplanmetodikk. Analyser fra det videobaserte klasseromsprosjektet PISA+.
-
Bergem, Ole Kristian
(2009).
TIMSS og PISA+ , Resultater, analyser og refleksjoner med hovedvekt på matematikkfaget.
-
Bergem, Ole Kristian
(2009).
Hva forteller studiene TIMSS og PISA+ om norsk matematikkundervisning?
-
Bergem, Ole Kristian
(2009).
Et kritisk blikk på arbeidsplaner. Analyser fra det videobaserte klasseromsprosjektet PISA+.
-
Bergem, Ole Kristian
(2009).
Hva skjer i matematikklasserommet i norsk skole?
-
Bergem, Ole Kristian
(2008).
The use of work plans in six Norwegian 9-th grade mathematics classrooms – a presentation of some problematic aspects in relation to students’ opportunities for appropriating mathematical knowledge.
-
Kaarstein, Hege; Radišić, Jelena; Lehre, Anne- Catherine W G; Nilsen, Trude & Bergem, Ole Kristian
(2020).
TIMSS 2019 - Kortrapport.
Universitetet i Oslo.
-
Bergem, Ole Kristian; Goodchild, Simon; Henriksen, Ellen Karoline; Kolstø, Stein Dankert; Nortvedt, Guri A. & Reikerås, Elin Kristi Lie
(2015).
REALFAG. Relevante-Engasjerende-Attraktive-Lærerike. Rapport fra ekspertgruppa for realfagene.
Kunnskapsdepartementet.
-
Klette, Kirsti & Bergem, Ole Kristian
(2012).
TALIS Video Study: Report Backround Paper.
OECD.
-
-
Sanne, Anders; Bergem, Ole Kristian; Leer, Lene Grøterud; Maugesten, Marianne; Randahl, Mira & Settemsdal, May Renate
[Show all 9 contributors for this article]
(2012).
Teoretisk bakgrunnsdokument for arbeid med regning på ungdomstrinnet.
Utdanningsdirektoratet.
-
-
-
Grønmo, Liv Sissel; Bergrem, Ole Kristian; Kjærnsli, Marit; Lie, Svein & Turmo, Are
(2004).
TIMSS 2003 med få ord.
Universitetet i Oslo.