Disputas: Rolf Vegar Olsen

Cand.scient. Rolf Vegar Olsen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil fredag 25. november 2005, kl. 13.15, vil kandidaten offentlig forsvare sin avhandling for graden dr.scient.,

Avhandlingens tittel er:

ACHIEVEMENT TESTS FROM AN ITEM PERSPECTIVE. An exploration of single item data from the PISA and TIMSS studies, and how such data can inform us about students' knowledge and thinking in science.

Tid og sted for prøveforelesning

Fredag 25 november 2005, holde sin prøveforelesninger for graden dr.scient.,

Kl. 11.15.

Oppgitt emne:National tests and assessments: do they enhance or restrict the quality of teaching and learning science in schools?

Prøveforelesningen finner sted i Auditorium 3, Helga Engs hus, Universitetet i Oslo.

Bedømmelseskomité

• Professor Andree Tiberghien, National Center of Scientific Research (CNRS), Université Lumière, Lyon 2, France (1. opponent).
  • Professor Dr. Jürgen Rost, IPN Leibniz-Institute for Science Education, University of Kile (2. opponent).

Leder av disputas

Professor Doris Jorde.

For mer informasjon

Lenke til populærvitenskapelig artikkel om Olsens avhandling.

Publisert 21. okt. 2010 14:59 - Sist endret 21. okt. 2010 15:05