Tildeles pris for beste artikkel

Eli Lejonberg og Eyvind Elstad ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS) tildeles sammen med kollega Knut-Andreas Christophersen ved Institutt for statsvitenskap prisen Outstanding Paper 2016 for deres artikkel om veiledere for begynnende lærere.

Eli Lejonberg.
Foto: UiO

Lejonberg, Elstad og Christophersen mottar prisen for artikkelen "Mentor education: challenging mentors' beliefs about mentoring" publisert i International Journal of Mentoring and Coaching in Education (2015 Vol 4 2 E). Outstanding Paper Awards deles ut av Emerald Literati Network under Emerald Publishing Group.

– Artikkelen handler om veiledere som skal bidra overfor nyutdannede lærere og lærerstudenter i praksis. Data er samlet inn fra erfarne lærere som tar

Eyvind Elstad
Foto: UiO

veilederutdanning for å bli veiledere, forteller Eli Lejonberg, som er stipendiat ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning.

Forfatterne har sett nærmere på veilederes oppfatninger om hva som kjennetegner god veiledning av nyutdannede lærere og lærerstudenter.

– Fullført veilederutdanning presenteres som en betydningsfull faktor som kan påvirke veilederes oppfatninger om hensiktsmessig veiledning. Veilederutdanning

K.A.Christophersen
Foto: UiO

ser også ut til å styrke veilederes forståelse av hva veilederrollen innebærer, sier Lejonberg.


Prisen deles ut på grunnlag av redaksjonens vurdering av samtlige artikler publisert i tidsskriftets volum i 2015.

 

 

Outstanding Papers form the backbone of the Awards for Excellence. The Editorial Board of each journal is invited to choose a winning paper and three others that deserve a highly commended award from the previous year’s volume. - See more at: http://www.emeraldgrouppublishing.com/authors/literati/index.htm#sthash.rXQ1GLFV.dpuf
Publisert 4. mai 2016 15:40 - Sist endret 27. okt. 2017 12:49