-
Marti, Kristin Torjesen & Bakken, Jonas
(2024).
Skriver elevene fortsatt med påtvungen penn i norskfaget?
I Bakken, Jonas (Red.),
Norskdidaktiske klassikere.
Fagbokforlaget.
ISSN 978-82-450-4533-8.
-
Bakken, Jonas & Skaftun, Atle
(2024).
Det dialogiske klasserommet: Tanker omkring den store didaktiske vekkelsen som har hjemsøkt vårt fag.
I Bakken, Jonas (Red.),
Norskdidaktiske klassikere.
Fagbokforlaget.
ISSN 978-82-450-4533-8.
-
Bakken, Jonas
(2024).
Norskdidaktiske klassikere. En innledning.
I Bakken, Jonas (Red.),
Norskdidaktiske klassikere.
Fagbokforlaget.
ISSN 978-82-450-4533-8.
-
Bakken, Jonas
(2023).
Introduksjon til norskdidaktikk,
Introduksjon til fagdidaktikk.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215066066.
-
Bakken, Jonas
(2023).
Introduksjon til fagdidaktikk,
Introduksjon til fagdidaktikk.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215066066.
-
Bakken, Jonas
(2023).
Den norske skolens nasjonsbyggende funksjon og dens rolle i fornorskingspolitikken.
-
-
-
-
Bakken, Jonas
(2023).
Retoriske strategier i samisk litterær aktivisme.
-
Bakken, Jonas
(2022).
Språk og litteratur – to oppgavekulturer i konflikt?
-
Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M. & Vold, Eva Thue
(2022).
Flere vil bli språklektor.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
s. 28–33.
-
Bakken, Jonas
(2022).
Läromedel i framtidens skola – möjligheter och utmaningar för minoritetsspråk.
-
Bakken, Jonas
(2022).
The role of rhetoric in democratic education.
-
Bakken, Jonas
(2022).
Den samiske litteraturens plass i norskfaget.
-
Bakken, Jonas
(2021).
Sámi literature in the Norwegian school canon.
-
Bakken, Jonas
(2021).
Yrkesfaglig norsk som ferdighets- og danningsfag.
Norsklæreren.
ISSN 0332-7264.
-
Andersson-Bakken, Emilia & Bakken, Jonas
(2021).
Lærebokoppgavene er ikke (fag)fornyet.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
33(4),
s. 12–16.
-
-
-
-
Bakken, Jonas
(2021).
Critical literacy in Norwegian language arts classrooms.
-
Bakken, Jonas
(2021).
The role of Norwegian in CLIL instruction.
-
Bakken, Jonas
(2021).
Læreplanen skal ikke leses som fanden leser Bibelen.
Norsklæreren.
ISSN 0332-7264.
-
Bakken, Jonas
(2021).
Eksamenssjangrene er definert i læreplanen.
Norsklæreren.
ISSN 0332-7264.
-
-
Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M. & Aashamar, Peter Nicolai
(2020).
Myter om læreboka.
Utdanningsnytt.no.
-
Bakken, Jonas
(2019).
Fra ett til tre nye norskfag?
-
Bakken, Jonas
(2019).
Norsk i fagfornyelsen.
-
Bakken, Jonas
(2019).
The rhetoric of the thesis defense.
-
Bakken, Jonas
(2019).
Disputasforsvarets retorikk.
-
Bakken, Jonas
(2019).
Går det an å tolke sakprosa?
-
Bakken, Jonas
(2019).
Kildebevissthet i det nye norskfaget.
-
Bakken, Jonas
(2019).
Hva er nytt i det fornyede norskfaget?
I Blikstad-Balas, Marte & Solbu, Kjersti Rognes (Red.),
Det (nye) nye norskfaget.
Fagbokforlaget.
ISSN 9788245033267.
s. 27–46.
-
Bakken, Jonas
(2018).
Norskfaget i fagfornyelsens støpeskje.
-
Bakken, Jonas
(2018).
Prosessen og utvikling av ny læreplan for norskfaget
.
-
Bakken, Jonas
(2018).
Norskfaget i fagfornyelsen.
-
Oxfeldt, Elisabeth; Bakken, Jonas; Tønnesson, Johan & Sæther, Elin
(2018).
"Boklunsj: Åpne dører mot verden".
-
Bakken, Jonas
(2017).
The Integration of Rhetoric into Existing School Subjects.
-
-
Bakken, Jonas & Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd
(2017).
Lærebøkene bryt med læreplanen.
[Avis].
Dag og tid.
-
Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd & Bakken, Jonas
(2016).
Tekstkulturell dannelse gjennom oppgaver i lærebøker for videregående skole.
-
-
-
Bakken, Jonas; Andersson-Bakken, Emilia Ingegerd; Klette, Kirsti & Roe, Astrid
(2016).
Students Contributions in Whole-Class Teaching.
-
-
Kjeldsen, Jens Elmelund & Bakken, Jonas
(2014).
Retorikkeksperter i Skandinavisk presse.
-
Bakken, Jonas & Østli Jacobsen, Hanne
(2014).
Tellekantenes tyranni.
[Avis].
Morgenbladet.
-
Bakken, Jonas & Kjeldsen, Jens E.
(2014).
Retorikkeksperter til besvær.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
ISSN 0804-3116.
-
-
Bakken, Jonas; Mugaas, Hilde & Lowum, Ella Toft
(2013).
Kåring av Nordens beste barne- og ungdomsbok: omtrent som et pavevalg.
Bøygen: Organ for nordisk språk og litteratur.
ISSN 0806-8623.
-
Bakken, Jonas
(2013).
Disputaser i Edda – øyeblikksbilder fra 100 års fagdebatt.
-
Bakken, Jonas
(2013).
Retorikk inn på læreplanen.
Utdanning.
ISSN 1502-9778.
s. 26–27.
-
Bakken, Jonas
(2013).
Retorikk og didaktikk.
-
Bakken, Jonas
(2013).
Retorikk.
-
Bakken, Jonas
(2013).
Retorikk og muntlig kommunikasjon.
-
Bakken, Jonas
(2013).
Retorikk og muntlig kommunikasjon.
-
Bakken, Jonas
(2013).
Kritikkens funksjoner.
-
Bakken, Jonas & Sollid, Hilde
(2013).
Forskende lærerstudenter.
-
Bakken, Jonas
(2013).
Vitenskapsretorikk.
-
Bakken, Jonas
(2013).
Retorikk i revidert læreplan.
Norsklæreren.
ISSN 0332-7264.
s. 28–32.
-
Bakken, Jonas; Mose, Gitte & Oxfeldt, Elisabeth
(2012).
Sammensatte tekster.
I Andersen, Per Thomas; Mose, Gitte & Norheim, Thorstein (Red.),
Litterær analyse - en innføring.
Pax Forlag.
ISSN 978-82-530-3492-8.
s. 157–188.
-
Bakken, Jonas & Bliksrud, Liv
(2012).
Retorikk.
I Andersen, Per Thomas; Mose, Gitte & Norheim, Thorstein (Red.),
Litterær analyse - en innføring.
Pax Forlag.
ISSN 978-82-530-3492-8.
s. 110–131.
-
Brevik, Lisbeth M.; Doetjes, Gerke (Gerard); Bakken, Jonas; Baran, Mukkader; Beiler Rodrick, Ingrid & Brkan-Masud, Altijana
[Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen]
(2020).
Tospråklig opplæring på fagenes premisser. Rapport fra evalueringen av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet).
7Letras.
ISSN 978-82-69249.
-