Kaja Granum Skarpaas

Bilde av Kaja Granum Skarpaas
English version of this page
Rom NHA hus, 406
Brukernavn
Besøksadresse Moltke Moes vei 35 Niels Henrik Abels hus 0851 OSLO
Postadresse Postboks 1099 Blindern 0317 OSLO
Andre tilknytninger Det utdanningsvitenskapelige fakultet (Student)

Faglige interesser

Engelskdidaktikk, yrkesretting, FYR, yrkesfaglig engelskundervisning, fagdidaktikk.

Undervisning og veiledning

  • Lektorprogrammet
  • PPU heltid
  • PPU deltid
  • Masterveiledning engelskdidaktikk, lektorprogrammet

Doktorgradsprosjekt:

Vocational orientation in the English instruction of vocational programmes in Norwegian upper secondary school [arbeidstittel]

Prosjektet, som benytter Mixed Methods (observasjoner, intervjuer, spørreundersøkelse), undersøker hvordan engelsklærere i yrkesfaglige utdanningsprogram tilpasser sin undervisning til elevenes utdanningsprogram gjennom såkalt yrkesretting. Prosjektet studerer også elevenes oppfattelse av denne yrkesrettingen. 

Veileder: Glenn Ole Hellekjær

Biveileder: Kari Anne Rødnes

Bakgrunn

  • 2017- d.d Stipendiat i engelskdidaktikk ved Universitetet i Oslo
  • 2014-2017 Universitetslektor i engelskdidaktikk ved Universitetet i Oslo
  • 2011-2014 engelsklærere i videregående skole
  • Mastergrad i engelskdidaktikk fra Universitetet i Oslo
  • Lektorprogrammet, Universitetet i Oslo
  • Bachelorgrad i kultur- og idestudier, Universitetet i Oslo
Emneord: Engelskdidaktikk, Yrkesretting, FYR, Yrkesfaglig engelskundervisning, Fagdidaktikk, skole, læring, undervisning

Publikasjoner

  • Skarpaas, Kaja Granum; Wiese, Eline F. & Engelien, Kirsti Lyngvær (2015). Utilizing MOOC technology in a campus based Teacher Education Programme, In Curtis P. Ho & Grace Lin (ed.),  E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2015.  Association for the Advancement of Computing in Education.  ISBN 978-1-939797-20-9.  119.  s 664 - 669

Se alle arbeider i Cristin

  • Brevik, Lisbeth M. & Skarpaas, Kaja Granum (2016). Digitale ferdigheter i engelsk: Forskning og praksiseksempler fra seks klasserom. Bedre Skole.  ISSN 0802-183X.  (3), s 64- 69
  • Gilje, Øystein; Ingulfsen, Line; Dolonen, Jan A.; Furberg, Anniken Larsen; Rasmussen, Ingvill; Kluge, Anders; Knain, Erik; Mørch, Anders Irving; Naalsund, Margrethe & Skarpaas, Kaja Granum (2016). Med ARK&APP. Bruk av læremidler og ressurser for læring på tvers av arbeidsformer.
  • Skarpaas, Kaja Granum; Ingulfsen, Line & Gilje, Øystein (2015). "In my spare time I like to..." - En casestudie i prosjektet ARK&APP, engelsk, 5. klasse.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. okt. 2014 09:20 - Sist endret 18. okt. 2018 11:58

Prosjekter