marisj

Kan ikke hente personopplysninger fra ekstern kilde

Faglige interesser

Naturfagdidaktikk, Vitenskapsfilosofi, Lærerutdanning, Naturvitenskapens egenart, Laboratoriearbeid, Biologididaktikk

Undervisning

Fagdidaktikk i naturfag PPU3510D – PPU deltid del 1 av 2: Vår 2015

https://www.uio.no/studier/emner/uv/ils/PPU3510D/v15/index.html

Fagdidaktikk i naturfag PPU3510D – PPU deltid del 1 av 2: Vår 2016

https://www.uio.no/studier/emner/uv/ils/PPU3510D/

Fagdidaktikk i naturfag PPU3510D – PPU deltid del 2 av 2: Høst 2015

https://www.uio.no/studier/emner/uv/ils/PPU3520D/h15/index.html

Fagdidaktikk i naturfag PPU3510D – PPU deltid del 2 av 2: Høst 2016

https://www.uio.no/studier/emner/uv/ils/PPU3520D/h16/index.html

Fagdidaktikk i naturfag PPU3510D – PPU deltid del 2 av 2: Vår 2016

https://www.uio.no/studier/emner/uv/ils/PPU3520D/v16/

Fagdidaktikk i naturfag PPU3510D – PPU deltid del 2 av 2: Vår 2019

https://www.uio.no/studier/emner/uv/ils/PPU3520D/v19/index.html

Forelesning/gruppeundervisning i naturfagdidaktikk i Prof1015: Høst 2018

https://www.uio.no/studier/emner/uv/ils/PROF1015/h18/index.html

Forelesning/gruppeundervisning i naturfagdidaktikk i Prof1015: Høst, 2016

https://www.uio.no/studier/emner/uv/ils/PROF1015/h16/

Forelesning/gruppeundervisning i naturfagdidaktikk i Prof1015: Høst, 2015

https://www.uio.no/studier/emner/uv/ils/PROF1015/h15/

Bakgrunn

Lærer i naturfag på Rommen Ungdomsskole (2011-2013)

Kandidat på Teach First Norway - kull 3 (2011-2013)

Mastergrad i toksikologi/biologi fra Universitetet i Oslo (UiO) og Statens arbeidsmiljøinstitutt (STAMI) (2009-2011)

Bachelorgrad i filosofi (UiO)

Innleser av lydbøker i naturfag og biologi ved Statlig pedagogisk senter (Statped)

 

Emneord: Science education, Naturfagdidaktikk

Publikasjoner

  • Bersaas, Audun Trygge Haugen; Arnoldussen, Yke Jildouw; Sjøberg, Mari; Haugen, Aage & Mollerup, Steen Kristen (2016). Epithelial-mesenchymal transition and FOXA genes during tobacco smoke carcinogen induced transformation of human bronchial epithelial cells. Toxicology in Vitro.  ISSN 0887-2333.  35, s 55- 65 . doi: 10.1016/j.tiv.2016.04.012 Vis sammendrag

Se alle arbeider i Cristin

  • Sjøberg, Mari (2018, 05. desember). Er naturvitenskapelige praksiser og tenkemåter et mål eller en metode i den nye læreplanen?. [Internett].  Forskning.no.
  • Sjøberg, Mari (2017). Biology Teachers´ Reported Practice with Laboratory Work; Learning Science or Learning to do science.
  • Sjøberg, Mari (2017). How established scientists address nature of science in an undergraduate laboratory course.
  • Sjøberg, Mari (2016). Laboratory work in Upper Secondary School; Norwegian Biology Teachers´ Reported Challenges.
  • Sjøberg, Mari (2014). Teachers` challenges and support in the discussion phase of inquiry-based teaching.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 4. aug. 2014 10:32 - Sist endret 18. feb. 2019 13:38