mukaddeb
Faglige interesser
- Naturfagsundervisning, spesielt kjemi og kontektsbasert undervisning
- Problembasert læring og utforskende arbeidsmetoder
- Lærerutdanning
- Feiloppfatninger i kjemifaget
Bakgrunn
- Phd, kjemiutdanning, Atatürk universitetet , Tyrkia
- M.S, kjemiutdanning, Universitetet i Marmara, Tyrkia
- B.A, kjemiutdanning,Universitetet i Marmara, Tyrkia
- Visedekan, Universitetet i Hakkari (2018- 2019)
- Leder for The Center of Women`s Studies, Universitetet i Hakkari (2017- 2019)
- Gjesteforsker. Universitetet i Wales, Trinity Saint David (Swansea-Wales\ UK- 2015-2016)
- Førsteamanuensis, Universitetet i Hakkari, (December 2013 – 2019)
- Underviser, Universitetet i Hakkari (January 2010 – December 2013)
- Assisterende direktør for helsetjenser på yrkesfag, Universitetet i Hakkari (Oktober 2012– Desember 2013)
Publikasjoner
- Baran, Mukadder (2019). Identifying barriers when teaching science and mathematics in low economy regions: Swansea and hakkari as case studies. Journal of Baltic Science Education. ISSN 1648-3898. 18(6), s 848- 865 . doi: 10.33225/jbse/19.18.848 Fulltekst i vitenarkiv.
- Brevik, Lisbeth M.; Doetjes, Gerke; Bakken, Jonas; Baran, Mukadder; Beiler, Ingrid Rodrick; Brkan-Musad, Altijana; Buchholtz, Nils; Hartvigsen, Kirsten Marie; Ødegaard, Marianne & Aashamar, Peter Nicolai (2020). Tospråklig opplæring på fagenes premisser. Rapport fra evalueringen av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet)..
Publisert 24. mai 2019 09:47
- Sist endret 25. nov. 2019 15:33