Vanja Røkkum Jahnsen
Student
-
Det utdanningsvitenskapelige fakultet

English version of this page
E-post
v.r.jahnsen@ils.uio.no
Rom
NHA 406
Brukernavn
Besøksadresse
Niels Henrik Abels hus
Postadresse
Postboks 1099 Blindern
0317 Oslo
Andre tilknytninger
Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Faglige interesser
- Norskdidaktikk
- Skrivedidaktikk
- Klasseromsforskning
- Design-based research
Doktorgradsprosjekt
Prosjektet omhandler skriving i norskfaget på vgs. Hovedformålet med studien er å få kunnskap om hvordan elever kan arbeide for å bli strategiske skrivere, og særlig hvordan arbeid med revisjon av egne tekster kan bidra til dette. Studien har et intervenerende design, og plasserer seg metodologisk som design-based research.
Veileder: Jonas Bakken
Biveileder: Synnøve Matre
Undervisning, veiledning og verv
- Lektorprogrammet
- PPU heltid
- PPU deltid
- Masterveiledning norskdidaktikk (lektorprogrammet)
- Representant for midlertidig ansatte i ILS' instituttstyre 2018
Bakgrunn
- 2016- Doktorgradsstipendiat ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS)
- 2014-2016 Universitetslektor i norskdidaktikk ved ILS
- 2013-2014 Lektor ved Mailand vgs
- 2012-2013 Høyskolelektor i norsk ved HIOA
- 2008-2012 Lektor og rådgiver ved Mailand vgs
- 2004-2008 Lektor ved Lørenskog vgs
- 2001-2004 Lektor ved Stabekk vgs
Publikasjoner
-
Jahnsen, Vanja Røkkum & Bakken, Jonas (2020). På vei mot selvstendig tekstrevisjon? En studie av elevers revisjon av tekstutkast i norskfaget i videregående skole. Acta Didactica Norden (ADNO). ISSN 2535-8219. doi: 10.5617/adno.7847. Fulltekst i vitenarkiv
-
Jahnsen, Vanja Røkkum (2002). Øst og vest for elva. På vei mot ett Oslomål? Språklig Samling. ISSN 0333-0362. s. 27–31.
-
Jahnsen, Vanja Røkkum (2019). Presentasjon av en intervensjonstudie og didaktiske implikasjoner.
-
Jahnsen, Vanja Røkkum (2018). Eksplisitt skriveopplæring. Funn og didaktiske implikasjoner.
-
Jahnsen, Vanja Røkkum (2016). Faglig foredrag: Modellering som skrivestøtte for elever i vgs.
-
Jahnsen, Vanja Røkkum (2016). Konferanseinnlegg: Elevers arbeid med revisjon av egne tekster i norskfaget.
Publisert 13. aug. 2014 13:41
- Sist endret 4. mars 2019 13:48