Linguapodden: Fra forskning til klasserommet!
Andre podkaster med bidrag fra ansatte på ILS
Her finner du et utvalg episoder fra andre podkaster der ansatte ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS bidrar.
Professor Anniken Furberg, delprosjektleder på Delprosjekt 3 i EVA2020, var gjest i utdanningspodcasten Rekk opp hånda! for å snakke om fagfornyelsen og tverrfaglig undervisning.
Utforsk: Professor Marte Blikstad-Balas, Arbeiderpartiets Hoda Imad og lektor Øyvind Gilleberg Stensli til debatt med Jesper Havrevold.
SL-podden «fra grasrota til Youngstorget»: Hva er egentlig læringsanalyse? Hvorfor bør Skole-Norge bry seg, og hvordan kan du si din mening?
Foreldrerådet: Professor Øystein Gilje er gjest i podkast for å snakke om brennaktuelt tema.
Rekk opp hånda!:I en tid der demokratiet utfordres globalt, er det viktigere enn noen gang å styrke demokratisk deltakelse blant barn og unge.
Teknologi og mennesker: De store underholdningsplattformene er flinke til å skape engasjement og utnytte data. Men hva med skolene våre? Hva gjør vi for å skape kvalitet, engasjement, nysgjerrighet og gode læringssituasjoner for elevene?
Firdapodden: Jonas Bakken gjest i podkasten Firdapodden.
Naturviterne: Norske elevers prestasjoner i naturfag er nedadgående.
Rekk opp hånda!: – Myndighetene med ansvar for utdanning antar at lærernes mulighet for å lykkes med undervisningen er den samme enten elevene er i klasserommet eller hjemme hos seg selv, sier Blikstad-Balas i ny podkastepisode.
Lektor Lomsdalens innfall: eg snakker denne gangen med professor Lisbeth M. Brevik fra Universitetet i Oslo. Hun leder EDUCATE-prosjektet som er en av evalueringsprosjektene som skal se på fagfornyelsen.
Kvalitetstid: Hva kan gjøres for å styrke gjennomføring av høyere utdanning? ProTed nestleder Kirsti L. Engelien gjester DIKUS podkast "Kvalitetstid".
Lektor Lomsdalens innfall: Hvilket ansvar har egentlig skoleder? Hva slags rettigheter og plikter? Hva kan vi egentlig snakke om som Utdanningsrett? Hva består dette feltet av?
Lærerrommet: Både studenter og forskning forteller om vanskelige overganger fra studieforberedende til høyere utdanning. Hva innebærer det egentlig å være studieforberedt? Hvem sitt ansvar er det at elever blir det etter videregående skole?