Akademiske interesser
- Programmeringspedagogikk i ulike kontekster
- Analyse av sosiale nettverk
- Mixed methods
- Læring med teknologi
Doktorgradsarbeidet mitt utforsker ulike kontekster, både digitale og fysiske, for å lære programmering. Jeg bruker både kvalitative og kvantitative ("mixed") metoder som blant annet analyse av sosiale nettverk og interaksjonsanalyse.
Arbeidserfaring
- 2020 – dags dato: Stipendiat, Utdanningsvitenskapelig fakultet, Universitetet i Oslo
- 2019 – 2020: Universitetslektor, Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier, OsloMet
- 2018 – 2020: Vitenskapelig assistent, Utdanningsvitenskapelig fakultet, Universitetet i Oslo
- 2013 – 2016: Webutvikler, Pindena AS
- 2012 – 2012: Studentassistent webprogrammering, Høgskolen i Vestfold
Høyere utdanning
- 2016 – 2018: Mastergrad, Pedagogikk: kommunikasjon, design og læring, Universitetet i Oslo
- 2011 – 2014: Bachelorgrad, Informasjonsteknologi og innovasjon, Høgskolen i Buskerud og Vestfold
Undervisning
- PED4581 Praksis (emneansvarlig)
- PED4582 Praksis (emneansvarlig)
- PED2802 Læring, design og teknologi (seminarleder)
- PED4540 Teknologistøttet læring: Prinsipper og verktøy (seminarleder)
- PED4502 Sosiale medier og forskningsmetoder (seminarleder)
- Veiledning av masterstudenter: Lydia Seba (2021), Ida Renå (2021), Leif-Erik Stabell (2022), Sondre Røstad-Tollefsen (2022), Susanne Leidal (2023).
Verv
- Instituttstyret IPED: 2. vara (2021)
- Instituttstyret IPED: vara (2022)
- Fakultetsstyret UV: vara (2023)