Kristin Rogde
Postdoctoral Fellow
-
Department of Education

Norwegian version of this page
Phone
+47 22857822
Room
561
Available hours
Appointments
Username
Visiting address
Sem Sælands vei 7
Helga Engs hus
0317 OSLO
Postal address
Postboks 1092 Blindern
0317 OSLO
Academic Interests
- Language development
- Children with language difficulties
- Second language learning
- Programs for improving language and reading development
- Meta-analyses
Background
- 2020 – 2023: Post.doc., Department of Education, UiO
- 2017 – 2020: Researcher 2, The Nordic Institute for Studies in Innovation, Research and Education (NIFU)
- 2012 – 2017: Ph.d. Department of Education, UiO
- 2009 – 2012: Research assistant – Department of Special Needs Education, UiO / Speech language therapist – Educational Psychological Counselling Service (PPT), Oslo.
- 2007-2009: M.A. in Special Needs Education, Spezialication: speech language therapist
Publications
- Rogde, Kristin; Hagen, Åste Mjelve; Melby-Lervåg, Monica & Lervåg, Arne (2019). The effect of linguistic comprehension instruction on generalized language and reading comprehension skills: A systematic review. Campbell systematic reviews. ISSN 1891-1803. 15:e1059(4), s 1- 37 . doi: 10.1002/cl2.1059 Full text in Research Archive.
- Rogde, Kristin; Melby-Lervåg, Monica & Lervåg, Arne (2016). Improving the General Language Skills of Second-Language Learners in Kindergarten: A Randomized Controlled Trial. Journal of Research on Educational Effectiveness. ISSN 1934-5747. 9, s 150- 170 . doi: 10.1080/19345747.2016.1171935
- Rogde, Kristin; Melby-Lervåg, Monica & Lervåg, Arne (2016). Improving the linguistic comprehension skills of second-language learners in preschool: A randomized trial study. Journal of Research on Educational Effectiveness. ISSN 1934-5747. . doi: 10.1080/19345747.2016.1171935
- Bergene, Ann Cecilie; Lødding, Berit; Rogde, Kristin; Myklebust, Runa Brandal; Bubikova-Moan, Jarmila & Vika, Karl Solbue (2020). Evaluering av den nasjonale strategien Språkløyper : Sluttrapport. NIFU-rapport. 22. Show summary
- Gjerustad, Cay; Opheim, Vibeke; Hjetland, Hanne Næss; Rogde, Kristin; Bergene, Ann Cecilie & Gulbrandsen, Lars (2020). Trivsel, læring og utvikling i barnehagen : Resultater fra TALIS Starting Strong Survey, Foreldreundersøkelsen i barnehage (FUBA) og BASIL. NIFU-rapport. 10. Show summary
- Hjetland, Hanne Næss; Hagen, Åste Mjelve; Rogde, Kristin; Knoph, Rebecca & Melby-Lervåg, Monica (2020). LURI: A Listening Comprehension Measure for Preschool Children..
- Rogde, Kristin; Federici, Roger Andre; Pedersen, Cathrine & Wollscheid, Sabine (2020). Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2019. NIFU-rapport. 1. Show summary
- Rogde, Kristin; Federici, Roger Andre; Vika, Karl Solbue; Bergene, Ann Cecilie; Pedersen, Cathrine; Denisova, Ekaterina & Wollscheid, Sabine (2020). Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2020. NIFU-rapport. 14. Show summary
- Rogde, Kristin; Daus, Stephan; Pedersen, Cathrine; Vaagland, Karin & Federici, Roger Andre (2019). Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2019. NIFU-rapport. 8. Show summary
- Bubikova-Moan, Jarmila; Lødding, Berit; Hjetland, Hanne Næss & Rogde, Kristin (2018). Evaluering av den nasjonale strategien Språkløyper. Delrapport. NIFU-rapport. 16. Show summary
- Rogde, Kristin (2018). Improving children's linguistic comprehension skills. A systematic review and a randomized controlled trial.
- Rogde, Kristin; Federici, Roger André; Vaagland, Karin & Wollscheid, Sabine (2018). Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2018. NIFU-rapport. 34. Show summary
- Wollscheid, Sabine; Hjetland, Hanne Næss; Rogde, Kristin & Skjelbred, Siv-Elisabeth (2018). Årsaker til og tiltak mot kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner : En kunnskapsoversikt. NIFU-rapport. 25. Show summary
- Rogde, Kristin; Hagen, Åste Marie Mjelve; Melby-Lervåg, Monica & Lervåg, Arne (2014). Effect of Linguistic Comprehension Training on Language and Reading Comprehension.
- Rogde, Kristin; Melby-Lervåg, Monica & Lervåg, Arne (2013). Boosting second- language learners’ oral language comprehension skills in preschool: A randomized trial study.
Published Aug. 31, 2020 11:43 AM
- Last modified Aug. 31, 2020 11:43 AM