Aktuelle saker - Side 5

Published Jan. 20, 2014 5:21 PM

Filipa de Sousa har observert bruk av spillet "The Walking Dead" ved Nordahl Grieg videregående skole i Bergen som pilot til sin PhD studie. NRK Hordaland var også tilstede.

Publisert 13. jan. 2014 16:30

Christian Beck har forsket på hjemmeundervisning i over 20 år. «Reaksjonær»-spøkelset har han blitt vant til å leve med, men for Christian er det ønsket om frihet som driver ham.  - Vi er i ferd med å miste noe grunnleggende viktig i dagens skole.

Publisert 16. mai 2013 16:35

Høsten 2013 tilbyr Pedagogisk forskningsinstitutt og InterMedia for første gang Master i pedagogikk, studieretningen Kommunikasjon, design og læring. Studiet er et resultat av InterMedia-senterets fusjon med Pedagogisk forskningsinstitutt og viderefører InterMedias 15-årige utvikling av det tverrfaglige feltet IKT & læring. Det er i tillegg utviklet i samarbeid med Høgskolen i Oslo og Akershus.

Publisert 26. mars 2013 15:23

- Hvis universitetet skal utvikle seg som forsknings- og utdanningsinstitusjon, er det avhengig av god undervisning. Vinneren av UV fakultetets undervisningspris for 2012, Kamil Øzerk, ber alle om å ta undervisningen på største alvor.

Publisert 21. mars 2013 16:53

Professor i pedagogisk filosofi ved Pedagogisk forskningsinstitutt og InterMedia, Hansjörg Hohr, er tildelt Ahlström- prisen 2013 for sin fremragende artikkel "Aesthetic quality in scientific experience. The problem of reference in John Dewey`s aesthetics".  

Publisert 17. sep. 2012 10:46

Amanda Fuhre Myhre (15) er ei modig jente. Glødende opptatt av pedagogikk, og med Pedagogisk forskningsinstitutt som førstevalg da elevene skulle velge seg ut en bedrift de ville besøke.

Publisert 7. sep. 2012 10:35

Den nye nettportalen sansetap.no bør bli en kilde til kunnskap og inspirasjon for studenter og vitenskapelig ansatte innenfor det spesialpedagogiske fagfeltet.

Studenter rundt kaffebord
Publisert 15. aug. 2012 12:53

Arbeidsmarked for nyutdannede pedagoger er bra. Pedagoger sitter på genuin praksisnær kunnskap som samfunnet etterspør. Vi har snakket med fire nyeksaminerte mastergradsstudenter fra "Kunnskap, utdanning og læring" (KUL). Veien fra studiet til gode jobber har vært kort.