PIA- dagen 2018

Fagutvalget ved Institutt for Pedagogikk ønsker alle nysgjerrige pedagogikkstudenter velkommen til høstens "Pedagoger i arbeidslivet- dag". Seks tidligere studenter fra Institutt for Pedagogikk kommer for å holde innlegg. De vil snakke om hvordan de har endt opp i yrket sitt og hva de gjør i arbeidet som pedagoger.

PIA- dagen er dagen da tidligere pedagogikkstudenter kommer for å fortelle om arbeidslivet etter studiene. Hva gjør de nå, og hvordan har de det? Foto: colourbox.no

Program

17.10-17.20 : Nikolai
17.20-17.30 : Cecilia
17.30-17.40 : Jonas
17.45-18.00 : Pause
18.00-18.10:  Ane (på engelsk)
18.10-18.20 : Hanna (på engelsk)
18.20-18.30 : Marijana (på engelsk)
18.30-19.00 : Mingling og pizza


Nikolai Grefsli jobber i People4you, som er et rekrutterings- og bemanningsbyrå. Dette er en spennende jobb der man møter veldig mange forskjellige mennesker. Nikolai jobber hovedsakelig med oppfølging av eksisterende kunder, og innhenting av nye kunder. Dette innebærer deltakelse på møter med bedrifter og organisasjoner. I disse møtene diskuteres det ofte hvilke kvalifikasjoner og egenskaper menneskene som skal jobbe der trenger. Deretter starter detektivarbeidet med å finne de riktige menneskene til de ulike stillingene. Foto: Privat
 

Cecilia Vu har tatt master i Kunnskap, Design og Læring og ble ferdig våren 2018. Hun er karriereveileder hos Din Utvikling, der hun jobber med arbeidsformidling for jobbsøkere gjennom ulike tiltak fra NAV. Hennes ansvarsområder ligger i å kartlegge kompetanse og veilede deltakere. I tillegg til dette har hun ansvar for oppfølging av deltakere, samt å holde workshops og utføre relevant markedsarbeid. I samspill med NAV er hun med på å skape bærekraftige løsninger for den enkelte, samt å bygge bro mellom individ og arbeidsliv. Foto: Privat
 

Jonas Nyfløt fullførte en bachelorgrad i pedagogikk ved UiO i våres, og tar nå en master i Kunnskap, utdanning og læring. Han jobber som HR intern innenfor læring og utvikling i Lindorff, og har dette å si om jobben; – Dette er drømmejobben ved siden av studiene! Jeg har vært bevisst på hvordan jeg kan bruke pedagogikken i arbeidslivet gjennom hele studiet, da jeg også har hatt andre relevante jobber innenfor fagfeltet. Jeg tror HR er et felt hvor det trengs flere og flere pedagoger. Man ser nytten av teorien man lærer i jobbsammenheng. Foto: Privat
 

Ane B. Lillehammer is an educated danceteacher from Danshögskolan i Stockholm (1999), and worked as a dance artist in Sweden, Norway and England until 2007. In 2010 she got her Master of Philosophy in Higher Education and now works at NOKUT (the Norwegian Agency for Quality Assurance in Education). NOKUT was established in 2003, and is an independent expert body under the ministry of Education and Research. At NOKUT Ane workes with the authorization of foreign education, and has from April this year worked with accreditation
of Norwegian higher and higher vocational education. Photo: Private

Hanna Ekeli holds a Cand.polit degree in education (2002). Hannas thesis was about the Impact of political reform on the management of the university. Hanna is Director of the Department of Academic Administration at the University of Oslo. The Department is responsible for the operation, management and standardization of administrative support functions within research, education and communication. The department assists the units and UiO’s management with administrative operations, and provides services directly to students and applicants. Photo: Private

 

Marijana Kelentric holds a master’s degree in Comparative and International Education from the University in Oslo, with focus on ICT in pre-service education of teachers. She also has master’s degree in Computer Sciences and English Language and Literature from the University of Rijeka, Croatia. Marijana is a senior adviser at the Norwegian Directorate for Education and training, Department for teacher education and Professional Development. Her work is primarily about digital competency of Norwegian teachers from kindergarten to higher education level, digitalization in education of teachers and school leaders, as well as improvement of ICT policy in professional development of teachers in general. Photo: Private

Publisert 29. okt. 2018 16:16 - Sist endret 29. okt. 2018 16:19