Besøksadresse
Helga Engs hus, 5.etg
(kart)
Sem Sælands vei 7
0371
OSLO
Einar Sundsdal vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
torsdag 27. juni 2013.
Avhandlingens tittel er:
Naturalistisk humanisme. Bidrag til et pedagogisk standpunkt.
Zehlia Babaci-Wilhite vil forsvare sin avhandling for graden dr.philos.
onsdag 29. mai 2013.
Avhandlingens tittel er:
Local Languages in Schooling as a Right in Education: A Case Study of Curriculum Reform in Zanzibar.
Høsten 2013 tilbyr Pedagogisk forskningsinstitutt og InterMedia for første gang Master i pedagogikk, studieretningen Kommunikasjon, design og læring. Nå ønsker vi alle velkommen til informasjonsmøte på Helga Engs hus.
The research group CLEG welcomes you to an open lecture with Professor Helen Gunter, Manchester University, UK.
Presenter: Jaako Kauko, University of Helsinki
Presenter: Professor Silvia Gherardi, University of Trento
Presenter: Professor Ulrike Felt, University of Vienna
Leila Eve Ferguson vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
torsdag 21. mars 2013.
Avhandlingens tittel er:
Making sense of multiple texts: An investigation into epistemic beliefs and multiple-text comprehension when students read about controversial science topics.
Seminar with Professor Steven Brint, University of California - Riverside
Seminar with Professor Steven Brint from University of California, Riverside
Guest lecture with Professor Roger Säljö, University of Gothenburg.
Open lecture with post.doc Øystein Gilje, Department of Educational research
Guest lecture with Professor Carey Jewitt, Institute for Education, University of London.
Professor James A. Banks on why nation-states need to construct novel ideas about citizenship and citizenship education that accommodate new population groups but also foster national unity.
Kenneth Silseth vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
torsdag 14. mars 2013.
Avhandlingens tittel er:
Constructing learning dialogically; learners, contexts and resources. Exploring how students and teachers participate in game-based learning and digital storytelling in educational settings.
Eva Bjerkholt vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
mandag 4. mars 2013.
Avhandlingens tittel er:
Åpning av lukkede rom. En kvalitativ studie av innholdet og dialogene i veiledningssamtaler mellom nyutdannede lærere og lokale veiledere.
Ratib Lekhal vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 1. mars 2013.
Avhandlingens tittel er:
The relationship between children's attendance in Norwegian childcare centers and language and behavioral development during early childhood.
Presenter: Professor Henk Schmidt (Erasmus University Rotterdam)
Monica Johannesen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
onsdag 20. februar 2013.
Avhandlingens tittel er:
The Sociomateriality of Teaching. Virtual Learning Environments in Teaching Practice.
Mastergradsstudent Inger Johanne Synstad avslutter oppgavearbeidet sitt med forelesning over oppgitt emne "Det terapeutiske samfunn: avhengighetsbehandling eller behandling av rusmisbruk?"
Professor Margunn Aanestad, Department of Informatics, University of Oslo, on "Design in use: ICT as epistemic objects in hospitals"
Mastergradsstudent Marte Amundsen avslutter oppgavearbeidet sitt med forelesning over oppgitt emne "Danningspotensialet i dans i lys av mål og prinsipper i Den kulturelle skolesekken, slik dette er formulert i St. meld. Nr. 8 (2007- 2008) Kulturell skulesekk for framtida, kapittel 3, punkt 3.1."
Mastergradsstudent Avin Rosatami avslutter oppgavearbeidet sitt med forelesning over oppgitt emne "Hvordan kan krigsopplevelser få betydning for barns læring sett i lys av Banduras Self-Efficacy begrep ?"
Mastergradsstudent Said Hersi avslutter oppgavearbeidet sitt med forelesning over oppgitt emne "Velg en teoretisk forståelse av identitet eller rolle, og diskuter i forhold til hovedfunnet i masteroppgaven - punkt 18.1 (s 130): "...ungdommer kan verdsette ulike diskurser i forskjellige sosiale situasjoner eller kontekster, altså kan en verdsette sosial interaksjon i friminuttene men samtidig klare å fokusere på å gjøre det bra akademisk under skoletimene." "