Arrangementer - Side 11


The research groups FALK invites to an open guest lecture with Isa Jahnke, on the topic "Digital didactics".

Brit Bolken Ballangrud vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
mandag 17. desember 2012.
Avhandlingens tittel er:
Kompetanseutvikling som styringsmiddel i videregående skole. En institusjonell analyse av hvordan kompetanseutvikling formes i en lokal kontekst.

Åste Marie Mjelve Hagen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 14. desember 2012.
Avhandlingens tittel er:
Lesing i kunnskapssamfunnet. En kvantitativ og kvalitativ undersøkelse av studenters strategiske lesing av multiple tekster.

Ola Johan Sjøbakken vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 14. desember 2012.
Avhandlingens tittel er:
Elevsamtalen som jevnlig dialog i et aksjonsforskningsperspektiv.

Torill Aagot Halvorsen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 30. november 2012.
Avhandlingens tittel er:
Fanget i språket? IKT og språkvalg i tanzaniansk høyere utdanning - en revitalisering av kiswahili? En studie utført ved Universitetet i Dar es Salaam..

Hilde Wågsås Afdal vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
mandag 26. november 2012.
Avhandlingens tittel er:
Constructing knowledge for the teaching profession. A comparative analysis of policy making, curricula content, and novice teachers' knowledge relations in the cases of Finland and Norway.

Mastergradsstudent Linda Katrine Gangstad Nilsen avslutter oppgavearbeidet sitt med forelesning over oppgitt emne "Gjør rede for hva som karakteriserer en randomisert kontrolldesign (RCT), og skisser hvordan du ville legge opp en studie når det gjelder effekter av COS"

Presenters are dr. Tatiana Fumasoli (Arena, HEIK), prof. Peter Maassen (HEIK) and prof. Åse Gornitzka (SV, HEIK)

Alle interesserte inviteres herved til lansering av Hansjörg Hohrs bok "Das Märchen - zwischen Kunst, Mythos und Spiel", Peter Lang 2012:

Presenter is Nico Cloete, Centre for Higher Education Transformation (CHET), Cape Town, South Africa

Mastergradsstudent Ann Kristin Hunnes avslutter oppgavearbeidet sitt med forelesning over oppgitt emne "Farskap før og nå - nyere perspektiver i farskapsforskning"

Presenters in this seminar are Molly Sutphen (SF/USA), Ciaran Sugrue (Dublin/Ireland) and Tomas Englund (Örebro Universitet). Co-presenters are Tone D. Solbrekke (HEIK/UiO) and Thomas de Lange (HEIK/UiO)

The CHANGE research group and InterMedia invites to the guest lecture "Educational software and design continued in use", with professor Pierre Tchounikine from the University of Grenoble.

Mastergradsstudent Audun Bjerknes avslutter oppgavearbeidet sitt med forelesning over oppgitt emne "Lydighet eller myndighet. Lærerrollen anno 2012"

Mastergradsstudent Stine Barslund avslutter oppgavearbeidet sitt med forelesning over oppgitt emne "Motivasjonens rolle i selvregulert læring"

Mastergradsstudent Are Schønning Berg og Hanne Wardenær Teiemo avslutter oppgavearbeidet sitt med forelesning over hvert sitt oppgitte emne.
Berg: "Ta utgangspunkt i de forskningsspørsmålene du har formulert i masteroppgaven angående kunnskapsprosesser i ingeniørprofesjonen og lag på fritt grunnlag et forskningsopplegg som svarer på dine spørsmål. Gjør rede for valg du tar i tilknytning til teoretiske begreper, empiriske metoder og analyseverktøy."
Teiemo: "Ta utgangspunkt i de forskningsspørsmålene du har formulert i masteroppgaven angående kunnskapsprosesser i sykepleierprofesjonen og lag på fritt grunnlag et forskningsopplegg som svarer på dine spørsmål. Gjør rede for valg du tar i tilknytning til teoretiske begreper, empiriske metoder og analyseverktøy."

Akerselva Digitalt er et utviklingsprosjekt der Teknisk Museum, Oslo Museum, Sagene bydel mf. har som mål å utvikle en digital guide som tar i bruk ny teknologi for å formidle historien om Akerselva. Universitetet i Oslo deltar i prosjektet ved å finne måter denne guiden kan invitere oslobeboere til å delta med innhold.

Presenter: Professor Berit Askling, Department of Education and Special Education, University of Gothenburg

Is academia becoming interdisciplinary? Or do disciplines still condition our research and teaching in profound ways? Is disciplinarity perhaps even an inherent operative mode of modern academia? If so, how and to what extent should our institutions provide for interdisciplinarity?

Mastergradsstudent Torhild Godø Sæther avslutter oppgavearbeidet sitt med forelesning over oppgitt emne "Kva er kjenneteikna ved den sosiale verda til stabbaren?".

Mastergradsstudent Ida Solheim avslutter oppgavearbeidet sitt med forelesning over oppgitt emne "Læringssyn – En studie av fremtredende læringssyn i ulike barnehager i Dar es Salam, Tanzania ".

Mastergradsstudent Yvonne Henriksen avslutter oppgavearbeidet sitt med forelesning over oppgitt emne "Reflekter kritisk over Hauges begreper problemorientert og ressursorientert tilnærming til språklig og kulturelt mangfold og problematiser forholdet mellom holdninger og handlinger i barnehagens hverdag".