Arrangementer - Side 2

Title: Ethics and Researching Young Children’s Digital Lives and Learning

Master Kjetil Horn Hogstad ved Institutt for Pedagogikk vil forsvare sin avhandling The Plasticity of Bildung – Towards a New Philosophy of Education for graden ph.d.

Welcome to webinar organized by the University of Oslo, Department of Education, in collaboration with the Department of Education, University of Cyprus.

Master Elisabeth Stang Lund ved Institutt for pedagogikk vil vil forsvare sin avhandling "Discrepancies in Texts and Source Evaluation - An Investigation Into How Textual, Format and Individual Factors, Affect Use of Sourcing Strategies" for graden Philosophiae doctor.

Master Mia Cecilie Heller ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling Supporting second-language learning in the early elementary years: A researcher-practitioner approach for graden Philosophiae Doctor.

Har den formelle eksamensavviklingen under nedstengningen av utdanningsinstitusjonene våren 2020 skapt problemer for elevenes og studentenes vei videre?

For tidlig fødte barn har en økt risiko for å utvikle vansker senere i livet. Nå viser ny forskning at umiddelbar veiledning av barnas foreldre kan ha stor betydning både for barnets utvikling og for familielivet senere.

Master Caro Seland Kirsebom ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Will you be upset with me? Normativity, framing and complex educational address.
NB! Endret tidspunkt for disputas grunnet tidssoner.
Cand.philol. Alf Gunnar Eritsland vil forsvare sin avhandling for graden dr.philos.
Fredag 12. juni 2020 kl 10.15 , Zoom.
Avhandlingens tittel er:
Med skolen som misjonsmark. Den norske vekkingsrørslas satsing på lærarutdanning 1890 – 1946.

Master Eli Tronsmo ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Local curriculum development as knowledge work: A study of collaborative epistemic practices in the teaching profession.

Cand.paed. Ellen Os ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Voksnes mediering av jevnaldringsrelasjoner i barnehager. En undersøkelse av voksnes bidrag til samhandling mellom barn under tre år.
Kandidat Erling Framgard vil forsvare sin avhandling for graden dr.philos.
Torsdag 23. april 2020 kl 10.15 , Zoom.
Avhandlingens tittel er:
BILDE OG BETYDNINGSPRODUKSJON i Undersøkende praksis - en pedagogisk bildepraksis.

Hva ligger i lovforslaget? Leder av opplæringslovutvalget Jon Christian Fløysvik Nordrum kommer for å redegjøre.

Universitetet i Oslo markerer hundre år med skole for alle i et åpent arrangement der mange tema og ulike blikk på skole for alle før og nå skal med.
Alle er velkomne i Gamle festsal i Domus Academica på Karl Johan

Prøveforelesning for fast stilling som professor i arbeidslivslæring ved Institutt for pedagogikk.

Prøveforelesning for fast stilling som professor i arbeidslivslæring ved Institutt for pedagogikk.

Welcome to an interesting hour with professor Anne Kovalainen, University of Turku, Finland.

Welcome to this open research seminar with Dr. Nick Peim, University of Birmingham. UK. The seminar explores the resources available from philosophy and theory that can be practically applied to any educational research project.

Master Sverre Tveit ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Policy Legitimation of Educational Assessment Reforms. The Cases of Norway and Sweden.

Utdanning og bærekraft; hvordan kan vi forberede oss for en ukjent fremtid og hva slags rolle spiller utdanning og skole?

Open-mindedness is a virtue highly valued in educational contexts. However, does open-mindedness imply a tendency to reject firm beliefs? To embrace any idea? This seminar points to the need for qualified arguments. Also, to the ways in which open-mindedness may require synergy with other intellectual virtues if our aim is to promote a just and open society.

Master Rachel Sweetman ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Exploring the enactment of learning outcomes in higher education: Contested interpretations and practices through policy nets, knots, and tangles.

Master Jørgen Smedsrud ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Mathematically gifted adolescents in Norway: Exploring mathematically gifted adolescents' experience with the school system in Norway.